Obsahy(1)
Ponor do začarovaného kruhu drog a násilí, v němž se ocitne skromná mexická rodina, žijící v osamělém domku v kraji vyhlášeném střety policie s narkomafií. Mladý dělník z automobilové továrny Heli se snaží zachránit dvanáctiletou sestru, která svou naivní pubertální láskou rozpoutala strašlivou vlnu krutosti. (MFF Karlovy Vary)
Videa (2)
Recenze (17)
Přemýšlím co si z toho mám odnést. Kvituji syrovosti, kvituji rovněž režii, podávající film jako pár dní v životě chudých mexikánců. Téma drogových gangů rovněž aktuální. Ale to je asi tak všechno. Není to celé, není to kompletní, nedotažené. Prakticky vyvolávající nulové emoce. Škoda promrhaného nápadu. ()
Tragédie Heliho rodiny uprostřed světa drog a gangů, jež je výjimečná skvělou odtažitou režií i kamerou, která si dvakrát rozmyslí, co a jakým způsobem divákovi zprostředkuje. Několikrát zabírá přímo brutální scénu, jindy dění sleduje jen zpovzdálí, každopádně zachycení každodenní všednosti a dusivou atmosféru strachu a nervozity, kdy zase přijedou, je maximálně syrové. Pomalé záběry precizně dokumentují bezmoc protagonisty proti nepolapitelnému, mnohonásobně silnějšímu nepříteli. Koneckonců, ona disparátnost je zřejmá již z plakátu. ~ Mexický film v posledních letech válí především díky Reygadasovi, nicméně poslední snímek jeho žáka Amata Escalanteho svou povšechnou kvalitou lze řadit ke špičce mexické filmové produkce a její nové vlny. ()
Asi největší zklamání letošního festivalu. Ze začátku to vypadalo dobře, ale pak jsem zjistil, že režisér pouze volně kombinuje sled různých scén, které sami o sobě mají nápad, ale bohužel dohromady vlastně vytváří jakýsi sled klipů než kompletní film. Pokud byste někoho potřebovali umučit nudou, tak doporučuju tento film. ()
Pro mě naprosto průměrný festivalový film, jakých jsem už viděl spousty, nevybočující řady ničím, snad jen scénou mučení, během kterého došlo k menšímu exodu části obecenstva z kina. Působivost té scény však nespočívá v brutalitě, ale tím, jak je natočena - hrajeme si na mobilu, vaříme ve vedelejší místnosti večeři, kouříme tráva a jen tak mimochodem tu mlátíme a pálíme dva týpky. To se stává. Jinak na mě ale Escalanteho režie vůbec nezapůsobila, ničím nezaujala. K dosažení úrovně Reygadase nebo Eimbckeho má imho Escalante ještě daleko. ()
Mě teda nasrala ta scéna, kde pachatel dobra Heli vidí krávu v jámě s vodou, která tam nabeton chcípne, a vůbec to s ním nehne, ještě jí tam přisype dvě kila koksu. Dobrý film o tom, že v Mexiku obecně (a v některých "kruzích" obzvlášť) nejsou vyvinuté takové hodnoty jako třeba úcta ke zvířatům, a tím pádem ani úcta k lidskému životu. Jenom bych chtěl podotknout, že film vytváří oproti realitě daleko chmurnější a beznadějnější atmosféru, a tím se snaží zapůsobit. Tento přístup však příliš nežeru. ()
Reklama