Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
V čas vánoční jsem se nechal uhranout smyslným, na první pohled hlubokomyslným a (možná bohužel) rádoby morálně laděným sci-fi. A to sci-fi na oko s důrazem na science složku, přičemž fiction vítá částečně do duchovna. Jako pozadí pointy byla prozíravě (účelovostí nebudu tento komentář kazit) vystavěna love story, kterou podporují sympatičtí herci a melancholická hudba. Jako jedinec tímto žánrem víceméně filmově neposkvrněn, cítím se neobvykle pobaven a musím tomuto originálnímu a kvalitně natočenému snímku prásknout plnou. Pro mě teda velké překvapení. Doporučuju! ()
Sovětští vědci objevili nerv spojující oko a prdel. Jak na to přišli? No vzali pokusného člověka a jehlou ho píchli do řiti až mu vytryskli slzy. Pak ho tou samou jehlou píchli do oka a dotyčný se okamžitě posral! Co z toho plyne? No do kina se dá jít na dost lepších filmů než je tento. Viděn čórnutý rip. Neptejte se kde jsem ho vzal.20% ()
Je to dosť dobrá čiastočne sci-fi ladená dráma od Mika Cahilla. Má výborný príbeh o mladom vedcovi, ktorého životným cieľom je dokázať postupnú evolúciu oka, čím by zobral kreacinistom ich najsilnejší argument a keďže sú oči aj jeho veľkou záľubou, rád ich fotografuje. Na večierku sa zoznamuje s tajomným dievčaťom, ktorá ho hneď očarí, ale keďže aj rýchlo zmizne, pričom mu po nej zostane len fotografia jej očí, rozhodne sa ju nájsť, čo sa mu aj podarí. Aj napriek svojim odlišným pohľadom na život sa do seba zamilujú, no končí to tragicky, ale vedec si časom uvedomuje, že oči nie sú až také jedinečné, ako predpokladal, ale rovnaké môže mať aj niekto ďalší, pričom z databázy očí zisťuje, že rovnaké, ako jeho priateľka má aj malé dievča z Indie a tak sa ju rozhodne vyhľadať, aby tento zvláštny jav preskúmal. Spracovanie je celkom slušné, ale dalo sa to podať aj lepšie. Táto zápletka už na prvý pohľad pôsobí skutočne skvelo a pritom aj pomerne originálne, takže som bol nadmieru zvedavý, čo z toho bude. Spočiatku mi to prišlo úplne ideálne, pôsobí to tak príjemne civilne, postavy sú uveriteľné, pričom sa k nim aj dá vytvoriť vzťah, nájde sa tu niekoľko vydarených sekvencií, obzvlášť spôsob privedenia na stopu k dievčaťu a rovnako mi vyhovoval aj ten očakávaný kontrast medzi vedou a vierou. Ale druhá polovica, ktorá sa začne venovať tomu hlavnému je určite čiastočným sklamaním. Stále je to slušný nadpriemer, na ktorý sa dá pozerať a má tu čo zaujať, ale predsa len som očakával trochu nápaditejšie a hlavne inteligentnejšie prevedenie, tu sa až príliš uprednostňuje tá viera, čo filmu zbytočne ubližuje. A najviac sa to prejaví v závere, ktorý zanechá nepríjemnú pachuť nad veľkým potenciálom. Herecké obsadenie je na tom dobre, väčší priestor má len pár postáv, ale Michael Pitt je v hlavnej úlohe úplne ideálny, k tomu očakávane nechýba Brit Marling ako pomocníčka v laboratóriu, bavila ma aj postava priateľky a tých pár vedľajších postáv prevažne z druhej polovice tiež nesklame. S réžiou a technickou stránkou som dosť spokojný, Mike Cahill mi vyhovuje, dokáže ponúknuť zaujímavú vizuálnu stránku a výborne pracuje s atmosférou. Takže sa neubránim čiastočnému sklamaniu, predsa len moje očakávania boli dosť veľké, ale aj tak sa mi to páčilo a nemám dôvod hodnotiť horšie. A som zvedavý, s čím Mike Cahill príde nabudúce. 75% ()
Asi takto: za mňa film roka 2014, ktorý ma kompletne dostal!!! Btw: tematiku a polemiku medzi ráciom vs. "niečím, čo nás presahuje" geniálne a neprekonateľne vykreslil Kieslowski v prvej časti svojho Dekalógu. Tento film sa tejto nedostihnuteľnej méte aspoň "na dostrel" priblížil (myslené ako veľká pocta:) ()
Kdyby se to v prvních dvaceti minutách tak hrozně netáhlo, bylo by to luxusní sci-fi z blízké budoucnosti. Takhle to chvíli trvalo, než se rozjela ona zajímavá teorie očí, nad kterou jsem po shlédnutí filmu nejen přemýšlel, ale ještě mi přišla hodně originální. Ve výsledku jsem na nic kloudného nepřišel, ale utvrdilo mě to, že podobné filmy ve stylu Dokonalého smyslu, mě nesmírně baví. Lehce poupraví dnešní fungující svět o nějakou dosud neobjevenou skutečnost a nechají to působit. Zajímavé, originální a to se ve filmech počítá. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Na začátku filmu se na obrazovce před zobrazením názvu filmu objeví IOII, tedy 1011. Toto číslo v binární soustavě odpovídá číslu 11, které je důležité po celý film. Po dokončení testu Salomina (Kashish) získala celkem 44 % bodů. Jelikož otázek bylo 25 (od A do Y), tak 44 % odpovídá 11 otázkám, což je další využití čísla 11 ve filmu. (AAnubis)
- Po závěrečných titulcích je možné zhlédnout ještě jednu scénu. (romajz15)
- Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)
Reklama