Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (722)
Příběh vědce, který celý svůj život zasvětil studii oka a jeho evoluci u různých živočišných forem. Tento ovšem potká tajemnou dívku, která žije spíš v duchovním světě a ten jeho mu dost poznamená. Názor na posmrtný život a reinkarnaci bude muset zásadně přehodnotit. Hodnotil bych to jako mysteriózní drama, ve kterém nám scénáristé moc hezky a mile věší na nosy bulíky. Musím uznat, že vývoj tohoto dílka mne dost překvapil v jedné nehezké chvíli. Pak už to bylo jen klišé a jakýsi spekulativní odkaz na cestovatele duší. Rozhodně stojí za to vidět alespoň jednou už kvůli hlavní představitelce (a možná právě a jen kvůli ní) Àstrid Bergès-Frisbey, která je naprosto okouzlující. 80% ()
Velmi zajímavý film, který proti sobě staví vědecký přístup a náboženský/duchovní přístup, navíc perfektně odehraný i s takovou velmi ponurou atmosférou. Jenže nevím, jestli bych ho chtěl vidět znovu. A už vůbec nevím, o co přesně tvůrcům šlo, co bylo jejich záměrem? Každopádně jako filosoficko-fantastická jednohubka to funguje poměrně dobře. 65% ()
Nebavilo. Od prvej minúty až do úplného konca som sa musel premáhať, až som to 20 minút pred koncom vzdal. Hľadanie pravdy s v kombinácii s hlbokou myšlienkou ma obyčajne láka, no táto forma lúštenia hlavolamu, je podaná tak extrémne vláčnym spôsobom, že som jednoducho nemohol inak. A nie je mi to ani ľúto .. ()
Dalajláma by změnil víru, kdyby věda prokázala, že jeho víra není založena na pravdě. Změnili by svou víru ve vědu vědci, když by zažili duchovní zážitek - to, v co věří Dalajláma? Neuvěřitelně lyrický film s hloubkou epické linie s neuvěřitelnou příchutí přesahujících otázek. Nevídaný filmový počin. ()
Cahill nepíše klasický sci-fi, spíš se jedná o mysteriozní dramata lehce líznutý nějakou vědecko-fantastickou událostí, jako tomu bylo hlavně u jeho indie prvotiny Jiná země, která pro mě byla dost originálním osvěžením. Tady více méně používá stejnej vzorec a bude tomu tak zřejmě i v jeho příštím filmu Bliss, tak snad mi díky tomu nezevšední, zatím mě jeho psychologický dojáky, s hezky poskládanejma obrázkama hlavně ve vypjatějších momentech, celkem berou. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Fotka skutečné indické dívky, jejíž příběh volně inspiroval tento film, je vidět v scéně kdy Iana Graye (Michael Pitt) čeká v kavárně, kde hledá Sofi (Astrid Bergès-Frisbey). (Brodyman)
- Dr. Ian Gray (Michael Pitt) fotografuje technikou tzv. reverzního uchycení objektivu, která je sice vhodná pro pořizování detailů lidských očí, nicméně při ní je vzhledem k absenci elektronického spojení mezi fotoaparátem a objektivem vyloučeno užití funkce automatického ostření. Ve scéně, kdy Ian fotografuje Salomininy oči, je zvuk motorku automatického ostření přesto slyšet. (Neuge)
- Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)
Reklama