Režie:
Jurij BykovScénář:
Jurij BykovKamera:
Kirill KlepalovHudba:
Jurij BykovHrají:
Denis Švedov, Irina Nizina, Ilja Isajev, Jurij Bykov, Boris Něvzorov, Dmitrij Kurjanov, Dmitrij Kuličkov, Vladislav Toldykov, Kirill Poluchin, Pavel Basov (více)Obsahy(1)
Expresivně natočené strhující drama o tragických důsledcích mravně pochybeného a zbabělého jednání. Policista, který přejede dítě, se obrátí na své kolegy, aby zakamuflovali jeho vinu. Tento krok uvede do pohybu mašinerii temného bezpráví, jež si vyžádá nevinné oběti. (MFF Karlovy Vary)
Videa (1)
Recenze (65)
Slušné gradovanie príbehu, kde všetko smeruje k tragickému koncu. A čo je hlavné, žiadne prestoje, od začiatku až do konca sa niečo deje a nešťastný osud matky čo prišla o dieťa ako aj tých policajtov sa pomaly napĺňa... Tiež prehliadka odporných charakterov ľudí, ktorých by človek nechcel ani opluť, škoda slín. Má to len jednu obrovskú chybu. Nebolo to reálne, aleže vonkoncom nie. Neverím na nejaké záchvaty svedomia a pod. Keď sa už raz človek do niečoho takého namočí, ide v tom až do konca. A nešaškuje potom. Ako povedal ten jeden kolega policajt, všetko sa malo vyriešiť už na tej zastávke... presne tak. Niečo také som čakal aj ja. Že sa stane nešťastie a potom divák vhupne do skorumpovaného policajno-právneho systému a začne sa mu otvárať nožík vo vrecku. No ale nestalo sa. Miesto toho adrenalínová jazda, nereálne, no pozeralo sa na to veľmi dobre. Na slabší nadpriemer to stačí. 70/100 ()
Ještě než Andrej Zvjagincev natočil svého legendárního Leviatana, mrazivé podobenství o poměrech v současném Rusku, Jurij Bykov podává divákovi tuto zprávu o stavu Ruské federace. Vynikající herecké výkony (sám režisér v jedné z hlavních rolí), skvělá hudba, dokonalá pseudodokumentární kamera, všechny ty úžasné kamerové záběry snímané z ruky a mizanscéna ruská tak, že už to víc snad ani nejde...tomuhle říkám temná drsná syrová kriminálka... ()
Kde jsou ty časy, když jim dal komsomol vše potřebné pro život. Chovají se jak svoloč amerikanskaja. Škoda, že tu není žádný Vaska Trubačov, který by třeba ojedinělé excesy ochlastů vyléčil. Třeba vyhlášením nejlepšího policejní mlátičky týdne a konec by mohl mít lepší verzi. Buďto mělo jít o psychologické drama se vším všudy, nebo pořádný akční nářez v ruském balení. Ač film není špatný, tak pro mne je to jistý hybrid žánrové směsi, který ubírá příběhu na životnosti. ()
Zápletka trochu připomíná některé drsné francouzské kriminálky z 60. a 70. let, provedením a prostředím je to však ruské doslova na krev. Škoda až příliš překombinovaného závěru a dost nepochopitelného zvratu v jednání hlavního (anti)hrdiny se svědomím. Tedy že ho ta výhrůžka dostala, to je jasné, ale proč zvolil řešení, které neodpovídalo jeho předchozím krokům. Když už zašel tak daleko, byla by likvidace nyní už bývalého kolegy celkem logická. Výborná atmosférická hudba a zobrazení drsného prostředí, ve kterém bych se nechtěl octnout. Opravdu soda. ()
Jurij Bykov je kurňa borec!:) Tak, jak v Hlupákovi zpracovával téma rozpadající se morálky, prohnilosti a korupce na "nejvyšších místech" jednoho města, tady provádí to samé, ale na policejním okrsku. Herecky opět prvotřídní, sám Jurij si zahrál jednu z hlavních rolí. Jo, když se člověk dostane pod povrch mocenských autorit a systému, je tam tolik špíny, zkaženosti a bezpráví, že by byl radši, kdyby zůstal pěkně sedět doma v teple, u knížky a něco takového radši nepoznal na vlastní kůži. A není to jenom Rusko. Jurij má pořádnou odvahu natočit něco takového, ať je to Hlupák nebo Major. Kdo všechno vlastně chce vidět tu hnusnou, zkurvenou pravdu, o tom, jak to chodí...? Snímek odkrývá jednotlivé vrstvy a člověk se nestačí divit, že to všechno je na denním pořádku a zcela běžné. Takové příběhy jsou pak ve filmovém vyprávění ty nejdrsnější a dokážou Vás pořádně dostat. Zvláště, pokud jdou až hluboko pod kůži. A takový je i Major. ()
Reklama