Reklama

Reklama

Bývalý člen elitních jednotek Bryan Mills (Liam Neeson) se proti své vůli ocitá znovu v akci. Bryanův sen, užívat si poklidného života, se nenávratně rozplývá. Jeho manželka Lenore je nalezena brutálně zavražděna. Z její smrti je podezřelý právě Bryan. Podaří se mu uniknout zatčení a stává se lovnou zvěří všech policejních jednotek v USA. Po jeho stopě se neúnavně vydává detektiv Frank Dotzler (Forest Whitaker). Svou vytrvalostí donutí Bryana opět použít jeho "zvláštní soubor dovedností." V nemilosrdném souboji musí Bryan dokázat svou nevinu a vypátrat skutečného vraha. V ohrožení se ocitá to jediné, co mu v životě zbylo – dcera Kim. (Bioscop)

(více)

Videa (22)

Trailer 1

Recenze (615)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Fakt se bavím nad partičkou erudovaných kritiků tady (nazdar šotku) kteří asi podle toho co píšou viděli poprvé v životě něco, jako je klasický blbý akční film. No a proč se na to někdo sere když se mu nelíbila dvojka a ví kdo je režisér už fakt nechápu. Takže takhle nebudu tu skákat tři metry vysoko a řvát, že je to megapecka 4* bych tomu asi nedal, ale 3* úplně z přehledem. Nemůžu si pomoct, ale přišlo mi to úplně jak kopie dvojky. v podstatě to samý v bledě modrým, akorát z lehce obměněným scénářem z takovou rádoby pointou kterou jsem pravda vytušil někdy v půlce, ale koho to sere. Akce je pravda zběsilá typickej Megavocas, ale zase platí, že koho nerozhodila dvojka, toho nerozhodí ani tohle. No a, protože už mám něco nakoukáno, tak mě nerozhodí ani taková píčovinka jako je souboj z Rusákem ve spodkách. No a samozřejmě, že úplnej detail je potom fakt, že pokud vám například takovej Čak Norek přišel ve svých filmech totálně nesmrtelnej, tak je to hovno proti tomu co přežije Lejem Nýsn. Ten působí přeci jenom aspoň o něco míň znuděně a vyčpěle než ve dvojce a aspoň trochu se snaží (dali mu za tu roli o 5 mega víc, tak proč by ne) Má tady pár solidních soubojů a v některých to nedostane úplně zadarmo. Pravda je, že tý akce tady zase až tolik není. Spíš to připomíná hlavně v první půlce krimi thriller kde občas probleskne nějaká ta přestřelka nebo letící auto. Plus jedna velmi příjemná kravinka na konci a sice souboj Neeson v autě vs startující letadlo. Takže abych to shrnul na jedničku se to nechytá, ale nepřišlo mi to nijak horší než dvojka. Spíš úplně stejná úroveň, takže i moje hodnocení bude totožný a tudíž 60% ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Po všech kritikách co kolem mě neustále poletovaly jsem byl připraven na nejhorší. Na akční katastrofu roku. Ale asi jsem v kině naštěstí zabloudil na jiný Tak3n, protože ten můj vůbec nebyl nejhorší. Samozřejmě, takové zjevení jako prvních 96 hodin nebyl, ani taková zábava jako dvojka, protože tu nikdo nepoužíval granáty jako GPSku. Stále to však byla velmi solidně odsýpající kombinace klasické akce a kriminálky, ve které se přetlačovala typická millsovská vybíjená s postupným odhalováním pozadí vraždy, které mělo jedinou vadu. I divák vybavený průměrným intelektem odhalil pravdu o půl hodiny dřív než Bryan. Ale co na tom. Pořád je stejně roztomile neohrabaný, pokud jde o vztah s dcerou, a také pořád stejný bourák, když přijde na potíže. A navíc už se zcela dokázal oprostit od fyzikálních zákonů a ukázal, že správný hrdina přežije cokoli. Třeba i cestu autem výtahovou šachtou. A tak to má být. Jako dlouholetý čtenář comicsů jsem navíc neměl vůbec žádný problém s Megatonovým stylem střihu. Takže navzdory všem škarohlídům, film jsem si užil a z kina jsem odcházel spokojený. ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Prvních "96 hodin" znamenalo průlom pro Liama Neesona, ze kterého se od té doby stala akční hvězda i pro Luca Bessona, pro kterého se jednalo o nejlepší počin v jeho producentské kariéře. Jednoduchý příběh, ale výborná akce a hlavně už zmíněný Liam. Pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat, ale výměna režiséra způsobila obrovský propad v rámci kvality. Megaton je packal první kategorie a bez váhání bych ho posadil na jednu z prvních příček režisérských packalů, kteří prakticky z tutovky udělají příšernou a skoro nekoukatelnou slátaninu (ukázkově pohřbil i podařenou sérii Kurýr). Opravdu mě překvapuje, že si Besson takovýho s*áče udržuje ve svojí stáji, protože zku*ví na co šáhne. Vše popsané dokazuje i třetím dílem, kterým kvalitu poslal ještě níž než předtím. Neskutečně špatný střih, nevýrazná a ničím zajímavá akce a k tomu všemu už docela utahaný Neeson, který se nudí, nebo už stárne. Třetí Taken, tak není ani pro skalní fanoušky této série, která mohla odstartovat několika dílnou sérii o naštvaném taťkovi, ale musel by jí vést někdo jiný, než ta francouzská p*ča, která by zku*vila i výkop u silnice. Bohužel vzhledem k tržbám, můžeme očekávat další díl, jen prosím, aby Megatona někdo sejmul. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Nepamatuju si, že bych někdy viděl akční film, při jehož sledování bych si přál, aby v něm nebyly akční scény... Taky si momentálně nevzpomínám na film s hůř natočenou automobilovou honičkou (taková chaotická režisérsko-střihačská prasečina se v "áčkové" produkci opravdu jen tak nevidí). Zpočátku mě celkem bavila alespoň ta ohraná zápletka, ale když padoucha okamžitě odhalí každé malé dítě, přičemž jeho totožnost má být šokující pointou, to už je pak opravdu těžké najít něco, co by se dalo s chutí pochválit. Podprůměr v každém ohledu a vlastně úplně stejně zbytečné pokračování jako byla dvojka... 40 % ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Nekonformní akční děda si chce po vymezených 96 hodin (o kterých ve filmu samozřejmě nepadne řeč) zachovat důstojnost, a co do uhýbání před letícími kulkami, je mrštnější než Heidi Klum ve své reklamě na kosmetiku. Bohužel, film to není ani dostatečně nadsazený, ani nikterak efektně zrežírovaný, aby se dal brát jako zábavně nablblý popcornový odvaz. A to i přesto, že ohledně tempa a dynamiky zjevné potíže nevykazuje. Značné a poměrně nepřekonatelně rušivé potíže má stran scénáře a režie. Nabízela se otázka, jak tedy pojmout další díl, bez toho, aniž by to nebyla už jen nastavovaná kaše. Scénář velel jasně. Ústřední hrdina bez bázně a hany Bryan Mills musí být vystaven těžké zkoušce. Musí to být něco hodně osobního. V prvním případě to byla záchrana unesené dcery, ve druhém čelil pomstě pozůstalých mafiánů a ve třetím případě bude muset očistit své jméno. Jeho bývalá manželka bude totiž zavražděna a on se stane hlavním podezřelým z vraždy. Zní vám to otřepaně? A také to otřepané je. Navíc, asociace s Uprchlíkem s Harrisonem Fordem přijde záhy. A je nasnadě, jak s tím ostřílený Bryan Mills naloží. A stihne toho relativně hodně. Film se chtěl vymezit hlavně na svoji akční stránku. Za tímto účelem byl angažován diváky nepříliš oblíbený režisér Olivier Megaton, jehož režijní styl i dosavadní kredit stále budí nemalé rozpaky. Ani tentokrát se nepřešvihl přes akci průměrného ražení, ve které se průměrně natočené bitky střídají s průměrně natočenými karamboly v autech. Akce rozhodně dech nevyrazí a téměř v ničem nezaujme. Mnoho diváků si postěžuje na její celkovou nepřehlednost vlivem nevalné práce s technikou střihu, přičemž zlomkovitý střih neocení akční pamětníci. Do toho se vloudilo množství scenáristických chyb ve zdánlivě nepodstatných detailech. Můžete je zrovna tak přehlédnout, jako být jimi obtěžován. Namátkou je to úniková cesta hlavního hrdiny bezprostředně po nalezení mrtvoly manželky ve vlastním bytě, kdy pronásledující policejní hlídka se při prověřování možností chová lajdácky, nebo snadný přístup na patologii bez jakékoliv ostrahy, přičemž geniální Mills na mrtvé tělo manželky v chladícím boxu natrefí hned na první pokus, nebo asistent vyšetřujícího detektiva ptající se po zavražděné ženě neomylně určí, že se po ní ptal i Mills a jiné přešlapy. Jsou to jen chybné detaily, ale když se nakupily, už se to přehlížet nedalo. Scénář produkujícího Luca Bessona a jeho kolegy Kamena příliš nápaditosti nepobral, ačkoliv je kladen důraz na sofistikované způsoby i postupy unikajícího hrdiny. Jinak by to ani nemohlo být, než že jeho postupy jsou velmi sofistikované a velmi uvědomělé, nebo to podle scenáristů tak mělo přinejmenším vypadat. V tomto ohledu je největším "vrcholem" scéna s jogurtovým nápojem, který si Millsova dcera chodí pravidelně kupovat do jednoho a totéž krámu, přičemž z matematického hlediska konstrukce čísel, zásadně nebere hned ten první, co se jí dostane pod ruku, čehož "chytře" využije její chápavý a uvědomělý tatík, t.č. na útěku. Abych nezapomněl, jeho hlavní prioritou je teď chránit jeho dceru, protože po ní někdo jde a postupně se dobrat pravdy, kdo na něj vraždu ex-manžeky narafičil a proč. Otřepané scenáristické postupy a pokusy o jakési zvraty, jsou však značně průhledné a v konečném důsledku nijak nepřekvapí. Akce je relativně méně a je vyvážena pátráním a zběsilým pobíháním z místa na místo, kdy se Mills snaží dobrat pravdy. Podle scenáristů to stačí, ale je to na jeden z očekávaných hitů sezony málo. Při těch všech výše zmíněných negativech, se film dostává z toho nejhoršího zásluhou Liama Neesona, který je zkrátka ve své roli neselhávající a bez problémů se mu dá jeho konání věřit. I když se tímto jeho akční kapitola uzavírá, představoval jsem si velkolepější a výbušnější završení série. Zůstalo hlavně dobře nasazené tempo, spolehlivě uvěřitelný Neeson a jeho kreace, kdy sprška kulek mu nečiní nijaké potíže a zůstává nezraněn, i když jdou po něm i elitní zabijáci z ruské mafie a výbuch auta, ve kterém seděl, je pro něj relaxační masáží. I s tímhle filmem se dá v kině poměrně úspěšně relaxovat, nicméně dojem luxusní akční masáže a následného se ocitnutí v akčním ráji, se však ne a ne dostavit. 40% () (méně) (více)

Galerie (31)

Zajímavosti (23)

  • Při jedné z posledních scén na palubě letadla lze slyšet od pilotů zprávu určenou pro věž, že se chystají k odletu z runwaye č. 2, ale v dalším záběru je vidět, že se jedná o runway 5L. Ani jedna z těchno drah ale na zmiňovaném letišti (Santa Monica Airport, KSMO) vůbec není. (Warle)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 48 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Natáčení začalo 29. března 2014. Natáčelo se ve městě Atlanta v USA, ve městech Mazarrón a Torre Pacheco ve Španělsku a v Paříži. (willy1)

Reklama

Reklama