Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Chris WeitzKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Patrick DoyleHrají:
Lily James, Richard Madden, Cate Blanchett, Helena Bonham Carter, Nonso Anozie, Stellan Skarsgård, Sophie McShera, Holliday Grainger, Derek Jacobi (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Děj snímku Popelka sleduje osudy mladé Elky (Lily James), jejíž otec, kupec, se po smrti její matky znovu ožení. Elka má svého tatínka velice ráda, a tak se snaží ke své nové maceše (Cate Blanchett) a jejím dvěma dcerám Anastázii (Holliday Grainger) a Drizele (Sophie McShera) chovat vstřícně, a dělá všechno proto, aby se ve svém novém domově cítily dobře. Když ale Elčin otec nečekaně zemře, Elka zjistí, že je vydána na milost své nové žárlivé a kruté rodiny. Zanedlouho se z ní stane obyčejná služka, věčně umouněná od popela, které ostatní posměšně říkají Popelka. Navzdory krutostem, kterým je nucena čelit, ale Elka neztrácí naději a je rozhodnuta řídit se posledním přáním své matky, aby vždy byla „odvážná a laskavá". Nehodlá propadnout zoufalství, ani pohrdat těmi, kteří s ní jednají špatně. A pak je tu ještě jistý pohledný cizinec, se kterým se setkala v lesích. Elka, která nemá nejmenší tušení, že se ve skutečnosti jedná o prince, a nikoliv o pouhého učedníka ze zámku, má pocit, že konečně potkala spřízněnou duši. Záhy nato se zdá, že by se na ni konečně mohlo usmát štěstí. Všechny dívky z širokého okolí jsou totiž sezvány do královského paláce na bál a Elka se těší, že by se tam mohla znovu setkat s okouzlujícím Kitem (Richard Madden). Macecha jí však návštěvu bálu zakáže a zlomyslně jí roztrhá šaty. Jako ve všech správných pohádkách je však pomoc nablízku a objevuje se kouzelná víla kmotřička (Helena Bonham-Carter), která – proměnou dýně a několika myšek – Popelčin život navždy změní. (Falcon)
(více)Videa (41)
Recenze (646)
Nikde žádnej perníček, co říká vyliž mi polevu, ani oslík, co vyřvává, že tohle křoví vypadá jak Halina Pawlowská? Žádná závěrečná mega CGI bitva s obživlýma stromama, kterým by velela zlá macecha Cate Blanchett? Žádnej popkulturní odkaz na Kate Middleton, dokonce ani na Kim Kardashian? Hrozný, co se to dneska s těma pohádkama děje! Ten Disney se v tom hrobě musí fakt neotáčet... Pokud se říká, že se pohádky věčným převyprávěním mění a aktualizují, tak Branaghovo "bylo, nebylo" to úplně popírá. Je především stoprocentním návratem k disneyovským kořenům a bezelstně romantickým a naivně prosluněným opakem všech těch potemnělých či sebeironických pohádkových dekonstrukcí. V Into the Woods macecha svým dcerám usekne palce a paty, aby se vešly do ztraceného střevíčku, tady se jim ty nohy do skleněné manolky prostě jen nevejdou. Nová Popelka je taková pohádková konzerva, nezkažená ve všech smyslech slova a nutící díváka se furt připitoměle usmívat. Ale pozor - přes to všechno včerejší není hlavní postava včerejší: rozhodně pasivně nečeká na záchranu princem a dokáže si i pořádně dupnout. Tak díky, Branaghu, na chvíli jsem na tu Droběnu zapomněl. 70% ()
Kenneth Branagh si konečně napravuje reputaci a servíruje nám správně moderní, ale zároveň i naprosto klasickou pohádku se vším všudy, která na rozdíl od většiny moderních pohádkových kousků uspěje i u našich rodičů. Něco tak feel-good se totiž opravdu nediví. Jestli Patrick Doyle a dechberoucí výprava nedostanou Oscara, tak život opravdu není pohádka. ()
Ocenil bych hlavně to barevné, výpravné, pozitivní balení bez nějakých příšer a temnoty, které by odlákaly i ty nejmenší, zatím zábavním průmyslem nezkažené děti. A stejně oceňuju Branaghovu odvahu pouštět se do nejrůznějších projektů. Vesměs to vždy nějak klapne, i když žádný z jeho (jím režírovaných) filmů u mě neplatí za skutečnou pecku. Naposledy kývl Disneymu a natočil další verzi Popelky, která se osmiletým holčičkám musí líbit. I jejím starším sestrám. Rodičům už méně. Příběh o tom, jak to má blonďatá chuděra po smrti milovaného otce těžké, velmi dobře známe. Hraný disneyovský standard (hlavně momentálně komerci podřízený Burton) je v posledních letech zejména nabubřelý a sterilní, naopak Kenneth Branagh je sice konzervativnější, ale jistý a vlastně i milý. Digitální myšák, který nakonec svůj kus sýra odhodí, je fajn, Lily James jakbysmet, navrch laskavá a krásná, Helena Bonham Carter se pár let opakuje, ale vtipnost jí nechybí, s Cate Blanchett v roli macechy je to horší. Může se tvářit sebechladněji, s mizernými replikami toho však příliš nezmůže. Lehce vzrušivé, solidně natočené, ale i tak někde na půli cesty. ()
Zdálo se, že příběh Popelky už uvidíme jenom v moderních variacích a hleďme. Tahle Popelka rozhodně nepřekvapí příběhovými obměnami, ale po emotivní stránce šlape a i nějaká ta myšlenka by se našla. Elka je totiž podaná jako děvče s určitou vnitřní silou, které odmítá přestat v lidech vidět dobro, aniž by to působilo příliš naivně. Prince si získá nejenom pěknou tvářičkou, ale taky svojí laskavostí a živostí. Přes snahu Kennetha Branagha ale tahle disneyovka nemá kouzlo našich Tří říšků ani renesančního Věčného příběhu. ()
Každý pozná príbeh o Popoluške, a hoci to može znieť podivne, Branaghova verzia má v sebe rozprávkovú hravosť a správnu poetiku. Výpočet pozitív pokračuje ďalej, exteriéry sú prekrásne, zvieracie triky kvalitné ( vďaka za mlčiace zvieratá ) a kostýmy sú ako čerešnička na torte. Pre malých divákov je nápomocný komentár a nám starším nevadí. Príjemný pestrofarebná rozprávka. 4+ ()
Galerie (122)
Zajímavosti (36)
- Predstaviteľ princa Richard Madden absolvoval nezvyčajné kostýmové skúšky. Nachystali mu niekoľko suspenzorov a špeciálne vystužených slipov, aby mali istotu, že cez obtiahnuté nohavice nebude nič presvitať. Kým vybrali správnu veľkosť, stál na stupienku a šesť kostymérok mu dva dni pozeralo medzi nohy a pod rôznym osvetlením skúmali, či tak môže ísť pred kameru. (krasomama)
- Lily James (Ella - Popoluška) a Sophie McShera (Drizella) si spoločne zahrali už v populárnom seriáli Downton Abbey (od r. 2010) - James hrala šľachtickú dcéru a McShera zase chudobnú pomocníčku v kuchyni. Spoločenský status ich postáv v Branaghovom filme je pritom takmer dokonale opačný. (Macejko)
- Mark Romanek odmietol režírovať film kvôli rozdielnym tvorivým názorom. (misterz)
Reklama