Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (341)
Nicolas Refn je ideální režisér pro natáčení efektních podívaných, kdy dokáže diváka rafinovaně bombardovat atraktivními vjemy. Jeho talent by se skvěle uplatnil při natáčení reklam a klipů, ale i určitých kategorií žánrových filmů. Kultivovanou erotiku by zvládl bez mrknutí oka - kdyby ovšem diváka a s největší pravděpodobností i sám sebe nechtěl přesvědčit, že je předurčen pro svět velkého umění. Volí proto pro své cíle neadekvátní filmové prostředky, objevuje banální, všeobecně dostupné pravdy a pokouší se kamuflovat hloubku tam, kde přešlapuje v brouzdališti. Škoda, se svým renomé by neměl problém přemlouvat přední charakterní herečky, aby se v zájmu Múz svlékly. V téhle afektované, protahované póze se ale Refn stává otravným. 30 % mu nadělím za zúčastněné dámy, a to ještě může být rád, že mám vstřícnou chvilku a mhouřím nad tou zoufalostí oči, až to bolí. ()
Vždycky pobavi chytráci, kteří melou něco o manýře a provokacích, načež přikvačí 50 idiotů bez názoru, aby to neobratně zopakovali. Asi v přesvědčení, ze když to podobně jako hradní žumpa budou opakovat, stane se to faktem a pravdou zakryvající jejich ubohou diváckou demenci. Ale cajk, závěrečných 45 minut je každopádně to nejlepší, co letos někdo mrsknul na plátno. ()
Komentář obsahuje bojlery a bla bla bla, mrdám to. Tak tady tak čtu v komentářích slova a fráze kde je samé - hypnotický, extatický, vizuálně dokonalé dílo, obrazivě podmanivý, vizuálně dech beroucí - a v duchu si říkám, jestli všem nemrdlo. Mě napadají slova a fráze jako - píčovina, nuda, neuvěřitelná sračka, výplod chorého mozku či kolosální kokotina. Jsem ráda, že si spousta uživatelů vzdychala nad vizuálem, kterej mi je zhruba někde u prdele, ale ráda bych podotkla, že film má být thriller, horor a mysteriozní k tomu. Místo toho tady máme vypatlané drama, kde hlavní hrdinka je dutá jak vyfouklý vejce, jednu lesbu co se jí chce dostat do kalhotek a když neuspěje tak vojede mrtvolu a pak dvě krávy co nesnesou krásu hlavní hrdinky (mimochodem přirozená kráva se mi líbila více než hlavní hrdinka, umělá kráva zase naopak celkem držka) a tak se rozhodnou, že bude nejlepší jí sežrat (to je ta hororovo-mysteriozně-thrillerová část a odehrává se zcela mimo, jinejma slovama - krom vyblitýho oka a nůžkového seppuku nic neuvidíte) . Navíc ta "děsivost" zabera cca 5 minut filmu ze dvou hodin. Zbytek je čumění na líčení, studování chůze po molu, focení, řešení problémů s bydlením a odkopnutí kluka, co jako jedinej neměl v hlavě nasráno. Chtěla jsem dát jednu hvězdu za Nea, ale tohle nemá šanci zachránit ani on jelikož má dohromady cca 6 minut prostoru dávkovanýho po minutě. Refn možná měl dobré filmy, tohle je ale kolosální sračka, kterou lidi hvězdičkujou max proto, že je to přece Refn. Pravdou je, že se asi hodně zfetoval když napsal a natočil tohle...PS : Ta nekrofilní lesba předvedla nejkrvavější krámy v historii kinematografie ()
Neon Demon patřil k projektům, jehož výsledek jsem se vůbec neodvažoval odhadnout, což se mi jakožto zdejšímu hororovému expertovi stává opravdu zřídkakdy. Už před mnoha lety jsem se v průběhu snímku Valhalla Rising přesvědčil, že Nicolas Winding Refn nedokáže uspokojivým způsobem pracovat s tempem příběhu, čímž pak trpí i výsledná atmosféra snímku. Říkal jsem si však, že v případě hororového žánru se z jeho slabiny může stát za určitých okolností i přednost. Zmínil bych například film Suffering, který je názorným případem velmi pomalu plynoucího hororu, jemuž se dané tempo podařilo využít k vybudování působivé atmosféry postavené na intenzivní ztísněnosti. Mým tajným přáním, které bohužel Refn nevyslyšel prakticky vůbec, pak bylo, aby se Neon Demon danému hororu co nejvíce přiblížil. Z hlediska obsahu a víceméně i formy se Neon Demon podobá jinému hororu - Starry Eyes, přestože jeho kvalit ani zdaleka nedosahuje. Kdyby se nejednalo o horor, tak bych Neon Demon vychválil alespoň za formu, jelikož zvolený uhraničivý audiovizuál a artový podton mi připomíná tvorbu mého oblíbeného nehororového režiséra Gaspara Noé. Jakožto hororový expert však hodnotím každý horor podle těch nejpřísnějších možných měřítek, jelikož hororový žánr je nutno považovat za krále všech filmových žánrů a od toho také odvozovat nároky na kvalitu hodnoceného snímku. Refnův Neon Demon postrádá známky komplexnosti a zvolená forma tak představuje spíše snahu o zamaskování nedostatků, které jsou při podrobné analýze každému zřejmé. I laický fanoušek hororu si bezpochyby musí povšimnout, že hororová atmosféra zde téměř absentuje. Snímek sice obsahuje spoustu hororových prvků, jenže jim chybí schopný režisér, který by je umným způsobem propojil dohromady. Z pohledu nevyhraněného diváka však bezesporu půjde o více než koukatelný film. Lze vidět, že se Refn v mezidobí na práci s tempem skutečně zaměřil. Samotný příběh ale postrádá jakoukoliv nápaditost. Je zcela předvídatelný, stejně tak jako je tomu u jednotlivých charakterů, které spíše připomínají obyčejné karikatury. Elle Fanning je však veskrze pohledné a sympatické děvče a v roli hlavní postavy se mi více než líbila. Potěšila mě rovněž účast Keanu Reevese, i když jsem tedy původně doufal, že v daném snímku dostane mnohem větší prostor a především nějakou o poznání mysterioznější roli. Přes převažující zápory disponuje Neon Demon jistým kouzlem, kvůli kterému ho ponechám blikat u třech hvězd. ()
Kdysi dávno, na jedné stanici FashionTV, vždy každý den po 22. hodině najel erotický kanál Private Blue. Proč mi to tenhle film tolik připomněl ? No každopádně celkem zajímavý film, s parádní hudbou a vizuálem (ty barvy !!!). Čtvrtá hvězda za posledních 20 minut. Jena Malone je stále kočka a její líbačka s mrtvolou nezapomenutelná. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (16)
- Druhý film roku 2016, ve kterém Jena Malone hraje lesbičku. Tím prvním je Lovesong. (Hal_Moore)
- Elle Fanning (Jesse) si v 54. minutě vezme od přítele Deana (Karl Glusman) květinu levou rukou, ale když vzápětí omdlí a padne na znak, tak má květinu vpravo od těla. (noelcoward73)
- V úvodní scéně měla Elle Fanning tak dlouho otevřené oči, že se jí kontaktní čočky vypálily do očí díky sálajícímu horku ze světel. (Hal_Moore)
Reklama