Režie:
Stephen FrearsKamera:
Robbie RyanHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Judi Dench, Steve Coogan, Sophie Kennedy Clark, Mare Winningham, Barbara Jefford, Ruth McCabe, Peter Hermann, Sean Mahon, Anna Maxwell Martin (více)Obsahy(2)
Pozoruhodná cesta dvou velice odlišných lidí za tajemstvím, které bylo skryté půl století. Martin Sixmith (Steve Coogan) je bývalý zahraniční korespondent BBC, který přišel o práci. Shodou náhod se mu do rukou dostává možnost odhalit příběh, který by mohl být jeho životní reportáží. Jeho klientkou se stává sedmdesátiletá svérázná a osobitá irská dáma Philomena Lee (Judi Dench). V 50. letech jako náctiletá otěhotněla a porodila syna Anthonyho. Aby ho mohla vídat alespoň hodinu denně, žila a pracovala v klášteře pro „padlé ženy". Když byly Anthonymu 3 roky, byl Philomeně násilím odebrán, dán jeptiškami k adopci a poslán do Ameriky. Philomena strávila 50 let marným hledáním svého dítěte. Philomena a Martin se společně vydávají na neobyčejný výlet. Philomena je upřímná, bezprostřední paní, která bere lidi takové, jací jsou. Přes všechny životní strasti si stále zachovává optimismus a víru. Naproti tomu je Martin světaznalý, vzdělaný muž, který je zvyklý na společnost významných a bohatých lidí. Ztráta milované novinářské práce v politických sférách z něj udělala cynika. Při hledání Philomenina ztraceného syna se od sebe navzájem učí, konfrontují své rozdílné názory a jeden druhému otevírají nový a jiný pohled na život. (Bioscop)
(více)Videa (31)
Recenze (253)
Filmy podle skutečné události mám rád a tento je velmi dobře natočený. Říkal jsem si, že je celkem děsivé, co někdy s lidmi udělá náboženství. Philomena si myslela, že spáchala hřích a tak radši o tom všem mlčela, neskutečné. Každopádně se mi líbilo, že Judi Dench zahrála Philomenu tak skvěle, tak že mě opravdu zajímalo, jak to celé dopadne. ()
Doják po britsku, to je něco, co mi sedne. Máte tu silný lidský příběh, emoce bublající pod povrchem, které, když se ukážou na povrchu, jsou zpravidla uhlazené sarkastickým humorem. Philomena je příběhem, který zase jednou ukáže ošklivou stránku církve, a bylo by jednoduché jen ukázat prstem a křičet "fuj". Stephen Frears a chytrý scénář ale jsou mnohem dál a právě z Philomeniny víry a schopnosti odpouštět udělali poselství tohoto filmu. Judi Dench je skvělá jako vždycky, ale potlesk si zaslouží i (původně komik) Steve Coogan, který si tu střihnul trochu snobského všeználka s oxfordskou angličtinou, který ale po většinu filmu reprezentuje pocity diváky (od "co je mi vlastně po tom" po spravedlivý hněv). Jeho posh gentleman působí jako vtipný kontrast s irskou dobrosrdečností Philomeny, která si užívá čtení hárlekýnek a sledování hloupých komedií. 80 % ()
Pure Weinstein ~ (Spoilery!) Už když na začátku zasvítí logo "Weinstein", je vám jasné, na jakou tóninu se pro následující film naladit. A já se naladil a jal se sledovat hledání odebraného a ztraceného dítka. Nicméně protentokrát jsem zase neodcházel až s takovým vnitřním uspokojením, protože jsem od toho celého čekal tak nějak něco víc... víc... prostě něco víc. V něčem mi to připomínalo filmy o australské "Ukradené generaci", ale od chvíle, kdy se zjistilo, poměrně dost jednoduše (nebo to tak alespoň vyznělo, žádný zvrat, prostě se to stalo), že je syn mrtvý, postrádal film jaksi smysl ve svém pokračování, nabral ho zase až úplně na konci a pak byl prostě konec a titulky. Ve výsledku mi to přišlo, jako kdyby museli Weinsteini něco natočit a tak vzali možná zajímavý příběh, ale odflákli to, protože tomu nedali duši "chtěného dítěte". Za chvilku o filmu nikdo nebude vědět a i když se Judy snažila, nějak nevím, za co konkrétně by si film i ona (dvě nominace na Oscara 2014) tuhle sošku zasloužili. ~ Přišel jsem, viděl jsem. Tečka. ()
Herecký koncert pro Judi Dench, který sice není film, jenž by mě zasáhl nějak hluboko, ale pořád jsem se necítil na to, abych tomuhle dal průměrné hodnocení. Philomena je úsměvná, stejně jako celý tenhle film a možná, že se pouze snaží hrát na divákovi emoce, ale daří se mu to a rozhodně to není něco, co bych Philomeně vyčítal. ()
No jo, slzavý údolí nás navštívilo. Věřím tomu, že když mámě někdo vyrve dítě a PRODÁ ho do jiný rodiny, tak to prostě zasáhne každou alespoň trošku empatickou bytost. Myslel jsem si, že tohle byla výsada nácků a ono vida, ona tohle dělala ještě církev. Dialogy byly napsány pěkně což o to, když mluvili tedy přesněji řečeno lhali ty jeptišky, tak jsem byl nasranej jak datel co nemá do čeho klovat. Judi Dench výborná, Steve taky, jenže co je to všechno platný, když jsem po skončení filmu měl pocit, jako kdyby Philomena byla natočená pro akademii a kňouravým hláskem říkala "dej mě oscárka, prosím, moc prosím, jenže já sem divák a ne akdemik a mám rád když se filmy točí pro mě a ne pro akdemiky. Možná se pletu a možná ne, ale tenhle pocit jsem na konci filmu a tenhle pocit taky ten film hodnotí. ()
Reklama