Režie:
Jan BřezinaKamera:
Jan SkriečkaHrají:
Jan Strejcovský, Kamila Trnková, David Novotný, Jiří Štrébl, Ondřej Pavelka, Pavel Opočenský, Petr Vozka, Milan Dvořák, Karel BesedaObsahy(1)
Intimní příběh ze zmizelé vesnice Maria Stock na pozadí podzimu a zimy. Otec, dcera, pohřešovaná matka a mladý poutník, jsou aktéři choulostivého dramatu v bohem zapomenuté zemi. Příběh těch, kteří byli nalezeni a jiných, kteří se ztratili v minulosti a hledají cestu ven ze začarovaného kruhu temnoty. (Fresh Film Fest)
Recenze (9)
Ťažká téma, osobitý prístup... držím palce v budúcnosti ()
Film pojmenovaný podle zaniklé vesnice Mariánské Skoky, kde se natáčel. Výrazným objektem je zdejší kostel Navštívení Panny Marie, což se vlastně docela hodí k postavě dívky, která se stává vlastní matkou. Dobře navozená atmosféra, do hněda zbarvený obraz, ale nějak mi vadí, že jsem nepochopil konec. ()
Síla tohoto snímku je především v poetické atmosféře, kterou kolem sebe vytváří. Scénář jsem rozhodně nepochopil celý a myšlenka za ním mi bohužel také uniká. 5/10 [KVIFF 2014] ()
Krásné typy mladých hrdinů, pro jejichž představitele mám od prvního okamžiku slabost, ve snově mrazivé atmosféře krajiny tam někde na okraji. 3-4* ()
Skvělá abstraktní poetická atmosféra, která jen snad občas nebyla úplně dotažena do absolutna a jisté záběry ji narušovaly. Avšak nejsem s to hodnotit film, ve kterém hraje Jan Strejcovský. ()
Suverenni rezie, skveli herci a atmosfera, ktera by se dala krajet. Nejvic ale ocenuji, jak funguje a slape pribeh, ktery zaroven netrpi ceskym nesvarem cokoli zbytecne vysvetlovat. Film je to vic pocitovy. Pripomina sen, jehoz obrazy se vraceji... ()
Skutečně je dobře, že se v tom filmu moc nemluví, zvuk je totiž velmi špatný, aspoň pokud jde o kopii, kterou mám staženou. Samotný "příběh" by na jedné straně potřeboval mnohá dovysvětlení, na druhé však dává divákovi obrovskou paletu možností, jak si vyložit co chtěl autor říci. Když se přikloním k té druhé variantě, tak za tuto možnost dávám *****. Ale nejen za ni. Naprosto mě dostala ta úžasná symbolika, kdy Trnková dává miláčkovi do dlaně trnky (pro začátek). Panenko skákavá - a on pecku hned vyflusne, místo aby si ji schoval. :-) ()
Z hlediska filmařské profesionality tenhle snímek o tisíc procent převyšuje jiné debuty z FAMU. Jenže mě tyhle filmy, kde se parta lidí s kamerou honí měsíc po lese a vyjde z toho pár prapodivných mlhavých záběrů s ambientní hudbou, o kterých ani scenárista-režisér moc netuší, co vlastně znamenají, tak nějak… nebaví a nezajímají. (LFŠ 2014) ()