Reklama

Reklama

Babovřesky 3

Trailer 1

Obsahy(1)

Příběh začíná tam, kde druhý díl skončil: Horáčková vybíhá z domu naproti mladé dámě, která přijela do Babovřesek. Místní drbny, které se sběhly na náves, v ní poznaly sestru Glorii. Ta se (po vzoru faráře Petra) rozhodla vystoupit z řádu a zůstat v Babovřeskách. Zápletka se točí okolo pomsty starosty Stehlíka a místních chasníků Horáčkové... do vesnice se vrací kontrolor Dodo. Není sám, přijíždí s ním jeho manželka, která Stehlíkovi zajistí dotaci, díky níž starosta může poslat všech sedm místních drben k moři... Akce „likvidace bab" začíná. A nad tím vší bdí nový farář, který přijel do vesnice nahradit páter Petra.... (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (331)

HellFire odpad!

všechny recenze uživatele

Třetí díl Blbovřesků mi přivodil depresi a přinutil mě pochybovat, proč vlastně sleduji filmy. Poslouchat dvě hodiny žvatlání postav bez zjevné příčiny a důsledku je nadlidský výkon. Po půl hodině jsem zbytek přeskákal. Cítím, že mi odumřelo mnoho mozkových buněk a má paměť je navždy poznamenána. Panenko Maria Podsrpenská, vidíš to? ()

Tommassi3 odpad!

všechny recenze uživatele

"Varhanik ?? No, kdo dneska hraje ??" - "Naši s Kanadou !! Naschle !!" ;) Jsem si naprosto jistý, že snaha byla, nicméně to prostě nešlo.. U mě, najít nějaká pozitiva, ne u Zdendy natočit zase jednou koukatelný kus !! Co se mi v případě prvních dvou Troškových filmových průjmů povedlo, do třetice všeho zlého již nebylo ani myslitelné, když definitivní pomatenec Zdeněk Troška přestal troškařit a dovedl vše, co nefungovalo, iritovalo, ba dokonce přímo nadpozemsky sralo u jeho předchozích filmů k naprosté (ne)dokonalosti.. Zatímco v Kameňácích Troška vydává za příběh trapný a nefunkční slepenec vyšumělých frků, tady ho nahrazuje nekonečným product placementem.. Navíc takřka dvouhodinová reklama na vše, co vás jen (ne)napadne, naopak postrádá prakticky vše, co by měl skutečný film obsahovat, což sice skvěle koresponduje se zcela novým Troškou experimentátorem - I když spíš experimentuje s diváckou trpělivostí !! - který mísí prakticky vše, co patrně kdy v jiných opravdových filmech za celý svůj život viděl, když od němé grotesky, těmi svými zrychlovačkami počínaje a přímou citací Pokropeného kropiče konče, přechází zcela bez skrupulí a bez varování až třeba k nonsensové poetice, leč znovu dokonale nevtipné, přičemž ta pasáž se záběrem na štáb mi až vyrazila nejen dech, ale i krůpěje mrtvolného potu na čele.. Že v Babovřeskách, snad vyjma Terezy Bebarové, ač ani ta s těmi sykavkami není vtipná, nikdo ani náznakem nehraje, když buď pouze přehrává, piští a pitvoří se jako o život nebo se tu prostě jen vyskytuje, skvěle dokumentuje třeba takový Pavel Kikinčuk, který od své první sympatické civilně zvládnuté role v Slunci, senu a jahodách dozrál v karikaturu sebe sama, byť v očích většinového diváka vlastně jen dospěl v celebritu, komika, byť jednoznačně tupě estrádního.. Ale lidi to chtějí, takže se prostě budu muset nakonec vyrovnat i s tím, že tomuto typu humoru, totiž podbízivě buranskému a novácky estrádnímu, prostě vůbec nerozumím.. A nic na tom nemění ani neoddiskutovatelná skutečnost, že tenhle humor v Troškově podání naprosto postrádá snesitelný timing a ve většině případů i pointu.. Dejte už někdo tomu dobytkovi z Hoštic, co je přesvědčen o své velikosti a významu pro českou kinematografii, svěrací kazajku, prosím, nebo se ještě dočkáme parádně satirické komorní trilogie o polském knězi s nějakým dalším nesmírně veselým a nejlépe trojsmyslným názvem !! ()

Reklama

MM_Ramone odpad!

všechny recenze uživatele

Zdeněk Troška je rozporuplná postavička československej filmovej tvorby. Režisér, ktorý má svoj charakteristický rukopis, ktorý však mnohým filmovým kritikom nesmierne vadí, ale na druhej strane si získal pomerne výrazné sympatie bežného, jednoduchého diváka. Ja som k jeho tvorbe hodne zhovievavý, nezatracujem jeho snímky, vždy sa snažím im dať šancu a v kľude si ich pozriem. Väčšinou však zostanem sklamaný. Tak tomu bolo i v prípade snímku "Babovřesky", ktorý pán Troška natočil v roku 2013. Nebol som len sklamaný, ale doslova som bol znechutený z tých trapností, ktoré som tam videl. Bol to odpad! No a ja blázon, som si potom pozrel aj voľné pokračovanie, i keď som vedel, že "Babovřesky 2" budú taký istý odpad! Ale aby toho nebolo málo, tak som sa prinútil kuknúť na "Babovřesky 3", ktoré boli natočené v roku 2015. Asi tušíte, čo teraz napíšem. Áno, veru tak, bol to tiež filmový odpad! ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zde(něk) generovaný Troška se potřetí vrací se svojí ódou na léto, vesnici a babky z návsi, co tak Trošku plní kina. A co hůř, (nebo líp?), tahle trilogie je jediným zástupcem svého druhu. Co z toho vyšlo tentokrát? Nezvládnutý mišmaš, respektive nesourodý slepenec v téměř televizní režii, který sice oproti předchozímu dílu vykazuje určité zlepšení, ale to nestačí. Zvláště když scenáristické duo Troška/Kališ nepamatovalo na dobré gagy. I tak je v jihočeských Babovřeskách opět živo. Tři vnučky jsou v jináči s místními pásky, do toho se vrací řádová sestra Glorie, ze které je po vystoupení z řádu kost a dohromady to dá s umravněným Šoustalem, který farnost vyměnil za útulné hnízdečko lásky, toho na faře nahradil polský farář, který se netěší právě velké oblibě jako jeho předchůdce, a živo je také u Stehlíků. Starosta Kája Stehlík se nejenže stal velitelem místního hasičského sboru, ke všemu čeká návštěvu kontrolora Dody i s jeho vzdělanou chotí z ministerstva, ale také tajně vyhlásil válku místním babkám-drbnám, se kterými hodlá zatočit jednou provždy. Při té příležitosti jim z dotace pořídí zájezd do Turecka, aby měl od nich načas pokoj. Nebýt Stehlíkovic vtipné rodinky, bylo by to tristně slabé. Gagů je sice pomálu, těch dobrých je ještě méně, ale když nějaký vtip přiletí, je poměrně neotřelý. Třeskutá snaha o co nejvíce vtipů je evidentní. Proto film ledabyle přeskakuje od jednoho k druhému, aniž by se filmem vinula nějaká výraznější dějová linie. O tu je nouze větší, než v předchozích dvou filmech. Jarmareční humor funguje, jen když ho prezentuje někdo z lepších a zdatnějších herců. Lucie Bílá, která se vrací ob jeden díl, to až tak není, i když snaha byla. Lucie Vondráčková už vůbec ne. Osvěžující Tomáš Trapl coby nahláškovaný polský farář už má téměř kultovní rozměr jako svého času farář Otík. Tereza Bebarová v roli upjaté docentky má štěstí na postavy s nějakou vadou řeči. V Ulici předstírá ukrajinský přízvuk, zde si "distingovaně" šlape na jazyk a je docela vtipná. Osvědčené duo Kikinčuk/Žilková nedostalo tolik hlášek, jak by se dalo čekat. Jsou často nuceni vařit z vody, ale jsou tak výborní, že se s tím popasovali zdatně. Mezi babičkami, až na Janu Synkovou a Janu Altmannovou, jsou to samé "naturščice". Nelze od nich čekat žádný mimořádný herecký projev, ale nejsou úplně špatné. Spíše u mě panovaly obavy, aby to ve svém požehnaném věku vůbec přežily, neboť scénář chtěl po nich téměř akční výkony s prvky kaskadérské práce. Jako celek je film nekonzistentní. Scénář působí rychle spíchnutým dojmem, v mnoha ohledech vyznívá i nehotovým dojmem. A ke všemu Troška (de)generoval na CGI Trošku. Digi husy, žralok(!) a liška, co dává faráři dobrou noc, jest toho důkazem. Technika se mu zřejmě zalíbila natolik, že v jedné scéně je ukázán, jak se svým štábem natáčí noční scénu, která se ve skutečnosti natáčí ve dne. Předimenzovaný efekt "americké noci", neboli noční filtrace, je pak následně znát ve scéně pozdního návratu z hospody, kdy je evidentní, že se nenatáčelo v noci. Mám připomínky k režii, která pomalu ale jistě přetransformovala na televizní rozměr, který je už na velkém plátně rušivý. Jedním z mála plusů je i výběr pohledných hereček, mezi nimiž je i Kamila Kikinčuková, dcera Pavla Kikinčuka, jen je škoda, že nedostala se svými dvěma svůdnými kolegyněmi větší prostor. To jejich "nabíječi" dostali prostoru ve větším poměru, ale moc dobří nebyli. Hlavně bych z jejich replik podstatně zredukoval až nepříjemným dojmem působící slůvko "jako", které ve filmu hrubě přesáhlo povolený limit. Celkový dojem z filmu byl režijně nevyrovnaný a scenáristicky fádní. Když se nějakou dobu trojka držela na průměru, přišla závěrečná třetina se zájezdem babiček k moři, kde se pokazilo, co se dalo. Trapnost zde převládala až tak moc, že sešup z normálních výšin do těch zdegenerovaných, byl markantní a nevítaný. U filmu se moc úspěšně pobavit nedá ani bez toho mučivého závěru. Pořádné gagy váhají s příchodem na scénu a dohromady se dá u třetího pokračování zasmát asi tak pětkrát, a i to je moc. Optimální hudební doprovod Karla Vágnera zdatně podbarvuje celek. Trojka je oproti dvojce umírněnější. Pro někoho, kdo neviděl předchozí díl, může být problém, že trojka na ni mírně navazuje. Troška měl na hledání optimální "vesnické" kvality celou trilogii. I když je specialistou na pravou letní atmosféru, přes jeho svítivé sluníčko se i tentokrát přehnaly černé mraky nespokojenosti. Výsledkem je nekonzistentní guláš obsahující humorné ingredience, jež budou vyhovovat hodně nenáročným divákům. Re-definice lidového humoru má těžký úděl. K dobru jí budiž, že nemá u nás jiného zástupce, respektive žádnou konkurenci. 40% () (méně) (více)

DarkDemon odpad!

všechny recenze uživatele

I když je fakt, že v soutěži o nejzbytečnější, nejodpornější a nejzrůdnější triptich v našich dějinách Trošku „o prsa“ poráží Magnuskovi odporní cikánští Bastardi ... pořád to nic nemění na tom, že je to dno a faktická žumpa naší kinematografie. I po letech nechápu jedince píšící oslavné ódy na takové paskvily (zřejmě jen proto aby „to natřeli“ nám co dáváme zasloužený odpad) kterak se pobavili až se do kolen plácali, celý film se řehtali jako koně a, že ten Troška to je jejich člověk, on přece točí „tu zábavu“ pro „vobyčejný lidi“. Ti nejtupější z nich jsou dokonce schopni omlouvat a zjednodušovat onen nechutný „product placement“ bez kterého by tyto zvrácenosti nemohli vzniknout. A tak si jednou za rok stará zoufalá „buzní mamča“ s partou nesympatických kamarádů herců a neherců vyrazí na krátkou dovolenou kde za pár dní sfouknout naprosto dementní podívanou pro omezence za peníze daňových poplatníků i sponzorů a hned je pro zbytek roku „na složenky“. Jaké „téma“ si asi náš národní veleumělec vezme na paškál, komu „nastaví zrcadlo“ v přístím lidovém triptichu, že by např. neotřele a inovativně ... JČ venkov, důchodkyně, zdegenerovaní vidláci a pár podřadných celebrit v „taškařici“ bez děje, scénáře, hereckých výkonů a inteligentního humoru? Pro Vás imbecily co tyto ubohé fekálie považujete za humorné a zajímá Vás co já považuji za komedii či jak ještě zhovadile v souvislosti se „Slunce,seno“ píšete „klasiku“ ... např. filmy s V. Burianem, O. Novým etc. z novější produkce třeba Cimrmani - to je dle mého názoru zábava na úrovni. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (6)

  • Budovatelská píseň, již zakazuje starosta (Pavel Kikinčuk) své dceři pouštět, je „Zpěv svobody“. (rakovnik)
  • Ve scéně, kdy Jarmila Bursová letí na padáku, ve skutečnosti stála na zemi, kameraman ležel pod ní v písku a pomocníci drželi ve vzduchu padák. Ve skutečnosti chtěla opravdu letět, ale tvůrci to kvůli bezpečnosti nedovolili. (Busmart)
  • Kromě jihočeských lokací štáb natáčel i v tureckém Side. (jenik71)

Reklama

Reklama