Reklama

Reklama

Michael Logan je vysoce závislý feťák a zároveň zkorumpovaný policejní důstojník, jehož svět se obrátí vzhůru nohama díky příchodu drsných albánských gangsterů. Hrozí totiž, že tyhle krvelačné hyeny změní londýnské podsvětí jednou provždy. Seznamte se s Michaelem Loganem - antihrdinou naší doby, přirozeným predátorem v džungli londýnského podsvětí. Michael stojí v čele zvláštní protidrogové jednotky zaměřené na největší a nejpodlejší překupníky drog. On ani ostatní členové jeho týmu ovšem nejsou o nic lepší než tihle padouchové - tak to ale ve světě, v němž se pohybují, zkrátka funguje. Rozlišit, zda se pokoušejí infiltrovat gang proto, aby ho zničili, či snad aby jim z obchodu s drogami taky něco káplo, je téměř nemožné. Pak ale na scénu vstoupí dva brutální albánští bratři, díky nimž hrozí, že se pravidla londýnského podsvětí změní jednou provždy. Michaelův život se ještě víc zkomplikuje, když jeho starý kolega David převezme případ s Albánci, a oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí se dostane na samý práh odhalení pochybných činností Michaela a jeho skupiny. (Cinemax)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (54)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Syrový kriminální maso... Vynikající atmosferická kriminálka, která nejvíce připomene předloňský artový hit Drive, jak prací s hudbou, tak i zajímavým uměleckým stylizováním. Hyena má ovšem narozdíl od Drive spíše polodokumentární charakter, což je asi nejvíc umocněno ruční kamerou, která často sleduje protagonisty filmu zezadu, tak trochu to evokuje linku ,,direct cinema", výsledný vjem je hodně sugestivní. Gerard Johnson natočil zvláštní progresivní retro snímek, formálně jdoucí ve stopách starých gangsterských filmů 70. let, ovšem výrazově posunutých do aktuální postmoderní současnosti. Překvapivý, silný otevřený konec, když kamera zůstává na strnulé tváři hlavní postavy, přesně evokuje svíravý pocit, který podobně laděné snímky vzbuzují...přes všechen ten nános humanity jsme pořád jenom zvířata žijící v (velkoměstské) džungli... ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Albánská internetová kavárna v East Endu? Serpica by zajímalo, proč množství nakoupené instantní smetany neodpovídá její následné spotřebě a zdali mají koncesi na provozování řeznictví, obzvláště prodej drůbežího. Jiný polda se zase zeptá na procenta ze zisku.. Obsah sice není nikterak originální (prohnilý policista pronásledován oddělením vnitřních záležitostí i vlastní prohnilostí), nicméně neobvyklá forma a unikátní londýnské prostředí dodávají pozvolna umírající Hyeně punc zajímavosti. Těkavé, znervózňující hudební aranžmá, sugestivní násilí, uvěřitelné postavy, takřka dokumentární kamera stavící diváka do pozice zúčastněného pozorovatele. Poslední minuta asi nechá hodně lidí „rozdělaných“, ale berte to tak, že není někdy od věci dodělat se sám.. Přirovnání k Refnovým dealerům a řidičům rozhodně není mimo pisoár, nicméně Johnson nemá jeho manýristickou drzost a tvůrčí sebevědomí. Zbývá jen posoudit, jestli je to klad, nebo negativum.. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„PŘEDSTAV SI, ŽE BY POLICAJT JAKO MICHAEL LOGAN NEEXISTOVAL. EXISTUJÍ, PROTOŽE DĚLAJÍ DOBROU PRÁCI. A STANOU SE NEDOTKNUTELNÍ…“ /// Film natočenej za pět tejdnů použil k inspiraci i příběhy bábovek, který vyvázly z pazour obchodníků s bílým masem. Navíc prej aspoň uvidíme, co všechno se může dít na ulicích velkejch měst. Tady je zaneřáděnej Londýn. Úplně nejvíc baví ponurá, syrová atmosféra. Ta film dělá atraktivním, což podtrhne i těch pár brutálních scén, který tam padnou jako hrnec na prdel. Navštívíme albánskou mafii, zatleskáme vysvobození holky z brlohu obchodníků s bílým masem, ale jestli chcete nějaký hlubší morální rozhřešení, budete zklamaní. Tady totiž platí jen to o tý svini a řezníkovi. Obsazení je zajímavý. Nevokoukaný tváře, stejně jako drsný ksichty Albánců, působí víc než věrohodně. A Stephen Graham (AlCapone v sérii Impérium – Mafie v Atlantic City) za sebou i v krátkým partu zanechá nesmazatelně krvavou stopu. Konec je na hovno. Protože… prostě myslím, že k tomu filmu nepatří. (Ale to je asi jediný, co s tím můžu dělat.) Dík častým zvratům patří závěrečná půlhodinka rozhodně k tomu nejzajímavějším co žánr „policejní krimi thriller“ nabízí. Nejde vo žádnej biják pro citlivky. O zkorumpovanejch policajtech, obchodu s lidma a temný stránce Londýna se ani jinak, než autenticky a bez zbytečnejch kudrlinek vyprávět nedá. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Bad Lieutenant je můj vzor! 2.) Jsem polda a potřebuju prachy. 3.) Thx za titule „UniCorn“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Majkl má svou tlupičku nadpochůzkářů, co si rádi užívají života. Evidence důkazů jim slouží jako otevřený bufet, u něhož si vybírají, co dílem zpeněžit a co prohnat rypáky s apetity korečkových rypadel. Hezký standard kazí nové albánské lišky v kurvníku, otravný GIBSák a návrat skrčka z temných hlubin minulosti. Prohnilí proti prohnilým bez humoru, či teplých lidských slov. Žánrově odpovídající, ovšem poněkud lopotné. Zbytečně existenciální konec to sundavá dolů jako Turčík suchoje. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Krutá a surová sonda do sveta drog a skorumpovaných policajtov. Áno, asi takto nejak to môže vyzerať vo väčšine svetových veľkomiest. Páčil sa mi aj casting, všetci (až na jednu výnimku) boli na svoje miesta vybraní veľmi dobre, Albánci boli Albáncami, Turci Turkami a vymletí policajti vymletými policajtmi. Vidno, že si Johnson nechal záležať a že chcel byť čo najpresvedčivejší. To je ale asi tak všetko. Ako celok ma to nadchlo menej ako som čakal, možno keby bola výraznejšia hlavná postava (herec mi pripomínal jedného bývalého spolužiaka, ktorého som nemal rád), tak snáď.... A vôbec najhorší bol koniec, pretože to skončilo práve vtedy, keď to začínalo byť najzaujímavejšie. Vzhľadom na povahu a surovosť tejto kriminálky by záverečný masakrík nebol od veci. 65/100 ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama