Obsahy(1)
Paloma tráví dovolenou se svým patnáctiletým synem Hectorem v hotelu blízko moře. Jejich vztah se blíží spíše dlouholetému kamarádství než vztahu rodiče a potomka. Většinu času tráví tím, že polehávají u bazénu, diskutují o hudbě, skáčou do vody anebo na pokoji jen koukají na televizi. Hector však pomalu začíná dospívat v muže, což si postupně uvědomí v momentě, kdy do hotelu dorazí jeho vrstevnice Jazmin. Paloma není zpočátku s novým vztahem svého syna úplně srovnaná a vznikajícímu páru začne dělat drobné naschvály. Třetí celovečerní film Fernanda Eimbckeho získal cenu za nejlepší režii na festivalu v San Sebastianu. (Febiofest)
(více)Recenze (8)
Zajímavá sonda do života dospívajícího Hectora a jeho vztahu k ženám. Zručně natočený snímek, který dokazuje, že není třeba filmy točit ve více lokacích, aby bylo dílo cool, k tomu přece stačí skvělý scénář a přesné herecké výkony, jako v tomto případě. ()
Výborně napsaný scénář realizovaný v absolutním mexickým minimalismu. ()
[AFF 2014] Metafora stagnujúceho vzťahu matky a syna prostredníctvom statických obrazov s mexickým Jakeom Harperom, konskou dávkou irónie a suchého humoru, presne zasahujúceho citlivé miesta. Prekvapivo otvorená v oblasti rodinných relácií a sexuality, skúma táto komorná komédia pár nevšedných mimosezónnych návštevníkov malého hotela v prímorskom letovisku. Medzi matku a syna, ktorý prechovávajú zvláštny, nehybný vzťah sršiaci sarkazmom, materinské puto, objavovanie vlastnej sexuality v období puberty a flegmatizmus sa vkráda tretia osoba - mladé dievča a láska na prvý pohľad. Jednoduchá vzťahová štúdia s občasnými dialógmi tým dostáva hlbší rozmer - strach zo straty udržovaného citového puta, ktorý vrcholí v závere. Znovupozerateľnosť zaručená. 85% ()
Filmový minimalismus, který docela funguje. ()
Devět let uběhlo od výpadku elektřiny v Mexiku, ale Fernando zůstává věrný své minimalistické poetice. Lyrika líně se houpající na hladině tsunami. ()
Nevim nic o současný mexický kinematografii takže jsem byla notně pyšná, že jsem celou dobu viděla podobnost s Kachní sezónou a hle, Sendvič natočil stejnej režisér. Film je obdobně vtipnej, velmi pomalej a bez zbytečnejch řečí, ale když už se jednou za čtvrt hodiny něco řekne, vytvoří to extrémně trapnou (a vtipnou) atmosféru, že se divíte, co s člověkem film může dělat. Herectví boží, situačky a dialogy přesný, film je extrémně "šedivej" ačkoli se odehrává při slunečných dnech u moře. Dlouho jsem neviděla takhle bezvadně vykreslenou nudu, aby to nebylo nudný. ()
Nuda v Mexiku. Víc než proč někdo točí takovýhle film by mě zajímalo proč to někdo platí. ()
Ve filmu se nic nestane a přesto je skvělý.Za to vše můžou dialogy plné mlčení a koukání do blba a skvělé situace,které jsou až trapné,ale divák jako já se dokáže do takové situace vcítit.V tom tkví celé tajemství snímku a funguje to skvěle.Neříkám,že by začátek je zrovna bůhví co,ale jakmile přijde na scénu Jazmin,dostává film nový rozměr a vynikne ta plachost,nepoznání Hectora na maximum.Takovou nudu u bazénu si docela pamatuju taky.85% ()
Reklama