Reklama

Reklama

Diplomová práce

  • Španělsko Tesis (více)
Trailer

Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

Lima 

všechny recenze uživatele

Ještěže v 19.století nebyla televize a Sherlock Holmes se na tohle nemohl dívat. Jinak by s hanbou pověsil své řemeslo na hřebíček a dal se na fidlání. Tenhle příběh totiž musí být tvrdým oříškem pro každého, kdo rád odhaduje, jestli je vrahem kozel či zahradník, nebo někdo jiný. Vynikající scenář, se spoustou zvratů, při jehož sledování se člověku X-krát vloudí myšlenka, že tím zloduchem je "tenhle", aby vzápětí tu myšlenku byl nucen zavrhnout. Navíc Amenábar je šikovný režisér, který umí "z prdu udělat kuličku" - pořádnou porci napětí dokáže vyčarovat i při obyčejné sledovačce na školní chodbě plné lidí. Takže celkové resumé za čtyři* a tu jednu navrch přihodím za těch pár krásně ironických sekund s varovnými titulky v samém závěru filmu. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Jasnozrivo realistické pevné uchopenie kostry témy snuffu, vizuálne sýte a kontrastné, v oblasti postáv/dialógov zasa veľmi hlboké - na čom je celý film vystavaný. Oproti Cronenbergovmu VIDEODROMU postrádajúce zvrátenú fantáziu, v porovnaní s THE LAST HOUSE ON DEAD END STREET oveľa striedmejšie. Výborne vyvážené a napínavé nazretie na realistické násilie zachytené na kazetách. 90% ()

Reklama

eLeR 

všechny recenze uživatele

Pre Alejandrove filmy mám ja naozaj slabosť, a preto mu odpustím nejaké tie chybičky. Bolo to niekedy veľmi priehľadné a učebnicové. Ale! ... ten chlapec mal 24 rokov, keď v detskej izbe napísal scenár a podľa neho natočil tento film. Malo to výborný koniec, ktorý povedal všetko to, o čom mala byť Angelina diplomovka. Herci hrali slušne a to isté platí aj o atmosfére. ()

6thSun 

všechny recenze uživatele

BROJLERY: až na pár blbostí, jako je nezamknutá a celkem pohodlně dostupná skrýš snuff filmů nebo závěrečná pasáž, kdy hodlají v televizi odvysílat za bílého dne právě jeden ze snuff filmů KONEC BROJLERŮ, je to napínavá podívaná od začátku do konce, i když Schumacherových obdobně tématických 8 MM zůstane zřejmě navždy nepřekonáno. 75% ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Tento starší kousek mě jen utvrdil v tom, že Španělé jsou géniusové v oblasti "hutnější filmařiny". Na rozdíl od filmařů ostatních národností (speciálně amerických) pochopili, že základním stavebním kamenem pro žánr horor/thriller/mysteriozní apod. není omáčka v podobě efektů, obsazení, hudby atd., ale je jím jasný námět, který je perfektně složený z odpovědí na jednoduché otázky "kdo? co? kdy? kde? jak? proč?". Takže - mladá studenka filmařiny píše diplomovou práci na téma "násilí v audiovizuálním průmyslu", díky čemuž se snaží sehnat (v roce 1995) dostatek studijního materiálu v podobě filmů s tím nejhorším možným obsahem. Už toto samo o sobě je manévrovací prostor jako hrom a to mluvíme jen o úvodu. Jaké překvapení, když dostane pod ruku pásku s mučením a brutální vraždou dva roky pohřešované studentky. která pochází ze školního archivu. Víc neprozradím - ostatně stejně jako samotný film, který vás nechá v nejistotě po výborné dvě hodiny až do samého závěru. Paráda. 90% ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Rozpočet filmu byl 116 miliónů peset (asi 696 tisíc euro). (gattaca)
  • Amenábar jednu svoji filmovou postavu pojmenoval po skutečně žijící osobě, byl jí jeden z profesorů, který ho nechal na univerzitě propadnout - profesor Castro (v tomto filmu jeden z hlavních viníků v aféře okolo snuff filmů). (gattaca)

Reklama

Reklama