Reklama

Reklama

Diplomová práce

  • Španělsko Tesis (více)
Trailer

Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

Lima 

všechny recenze uživatele

Ještěže v 19.století nebyla televize a Sherlock Holmes se na tohle nemohl dívat. Jinak by s hanbou pověsil své řemeslo na hřebíček a dal se na fidlání. Tenhle příběh totiž musí být tvrdým oříškem pro každého, kdo rád odhaduje, jestli je vrahem kozel či zahradník, nebo někdo jiný. Vynikající scenář, se spoustou zvratů, při jehož sledování se člověku X-krát vloudí myšlenka, že tím zloduchem je "tenhle", aby vzápětí tu myšlenku byl nucen zavrhnout. Navíc Amenábar je šikovný režisér, který umí "z prdu udělat kuličku" - pořádnou porci napětí dokáže vyčarovat i při obyčejné sledovačce na školní chodbě plné lidí. Takže celkové resumé za čtyři* a tu jednu navrch přihodím za těch pár krásně ironických sekund s varovnými titulky v samém závěru filmu. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

„Začneme tím, že tě budu nějakou dobu mlátit. Do hlavy. Když ztratíš vědomí, počkám, až se probereš. Potom ti odřežu ruce a nohy. Pak tě zohavím. Ale ještě nevím jak. Tyhle věci improvizuju za pochodu. Když ti například uřežu ruku, možná, že ti ji dám na hlavu. Jako čelenku. Tyhle prasečinky jsou rajcovní.“ Po takřka fantastněmagoristickém Videodromu a zbytečně sterilních a uhlazených 8mm asi nejlepší film o násilnickém snuff fenoménu, co jsem viděl. Celkově slušná práce, zajímavá poutavá, napínavá, znepokojující, brnkající na nervy. Zajímavý námět, dobré herecké výkony s výraznými a příjemnými (i těmi zápornými) postavami. Navíc, herec hrajícího Bosca vypadá jako mladý Benicio del Toro a má přesně ty jeho neobyčejně poutavé a uhrančivé oči. Film však má i několik stinných stránek, kvůli nimž jsem byl nucen hodnocení trochu snížit – až moc zbytečně přepálenou stopáž (zkrátit film tak o 20 minut, vypustit nudnější a ukecanější pasáže, dojem by byl mnohem intenzívnější), s čímž se pojí i druhé negativum. Napětí a atmosféra filmu strašně kolísá, po scénách, kdy jsem byl napjatý jak struna a bylo mi zcela jasné, proč si tento film zaslouží i žánrovou nálepku hororu, často přicházely pasáže, které vybudovanou atmosféru napětí zbytečně moc rozptylovavy (často až do ztracena), všechno to muselo být budováno zase znovu a já si říkal, proč že se o tom mluví i jako o hororu?. 3,5* ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Hra s možnosťami. Hra na mačku a myš, počas ktorej vyľakaná myš neustále zisťuje a zároveň spochybňuje, že kto vlastne je a kto nie je útočiacou mačkou lačne si brúsiacou na ňu driapy. Nad logikou filozofujúcich kecov o publiku, vyžadujúcom si potrebu širšej výroby snuff filmov nemá veľký zmysel uvažovať, nakoľko v reáli ide o veľmi úzko profilový tovar s minoritným dopytom. V rámci filmu išlo len o vedľajšie, nie vcelku dotiahnuté záležitosti, podávané s nádychom kritiky násilia v masmediálnom priemysle. Často sa opakujúcu výčitku - "Prečo tá blbá káča nešla na políciu?" neberiem, pretože každý dotyk s políciou predstavuje zároveň ohrozenie a paranoickú podozrievavosť "orgánov stráženia zákonnosti". Prípadný oznamovateľ si teda trikrát rozmyslí, do čoho pôjde a koho vlastne udá. Zároveň v tomto prípade šlo podľa mňa o jeden z možných variantov divákovi naservírovanej hry možností. ()

Hunter2222 

všechny recenze uživatele

Môj druhý film o snuffe po filme 8 MM, ktorý bol fakt dobrý. Tsesis sa mu síce nevyrovnal, ale je to super snímok. Excelentné herecké výkony spomínať ani nebudem. Jediný nedostatok filmu bola pre mňa stopáž, ktorá bola príliš dlhá, niektoré scény by išli skrátiť. Zase naopak scény ako cesta kotolňou, alebo scéna odhalenia, by sa dali predĺžiť a ešte viac vygradovať. Film ma samozrejme nešokoval svojou brutalitou a surovosťou, ale perfektným, prepracovaným dejom, ktorý sa len tak nevidí. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Téma "hledání pravdy o původu snuffu" mi osobně velice sedí. Na druhou stranu, v případě Tesis jsem byl zřejmě příliš ovlivněn pochvalnými reakcemi a čekal jsem tak možná ještě o něco víc ... Jedno se musí nechat, Tesis má jisté velice silné stránky a drží diváka v mrazivém napětí chladného thrilleru od samého začátku ... Ovšem příběh občas "škobrtá" o malé chybičky, které mi ve výsledku dojem z něj trochu pokazily. Chvílemi je to už trochu zdlouhavé a zdá se mi, že se hrdinové a scénář motá trochu dokola. Některé reakce postav jsou dle mého názoru ve vztahu k některým situacím dosti nelogické a nereálné. Rozuzlení celé hádanky mi pak přišlo velice jednoduché a jasné. Celou dobu jsem si říkal, že by to tak nějak mohlo být, ale že to bude asi víc překvapivější. A ono ne ... Excelentní je úplný závěr filmu, kdy se televize chystá odvisílat jeden z nalezených snuff filmů ve večerních zprávách. Zde je celá myšlenka a "problematika" snuffu vyjádřena v jedné jednoduché, vševypovídající scéně ... Výtečný thriller, který je však dle mého občas trochu přeceňovaný. POZOR !!! Po 7mi letech znovushlídnutí snižuju na 2**, protože vůbec nechápu, co mě na tom tak děsilo ani co se mi na tom líbilo a celý to bylo prostě hrozný ... :-)) ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Rozpočet filmu byl 116 miliónů peset (asi 696 tisíc euro). (gattaca)
  • Na soundtracku se vedle Mariana Marína skladatelsky podílel i sám režisér Alejandro Amenábar. (hippyman)

Reklama

Reklama