Režie:
Keiši ÓtomoScénář:
Kijomi FudžiiKamera:
Takuró IšizakaHudba:
Naoki SatóHrají:
Takeru Sató, Emi Takei, Jú Aoi, Jósuke Eguči, Tacuja Fudžiwara, Júsuke Iseja, Rjúnosuke Kamiki, Jukijoši Ozawa, Min Tanaka, Munetaka Aoki, Tao Cučija (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Válečník Kenšin Himura, který se zřekl násilí, se zdráhavě pouští do boje se zločinným zabijákem, který chce za pomoci nájemných vrahů svrhnout vládu císaře Meidžiho. (Netflix)
Recenze (54)
Kyoto Inferno sa mi páčilo o niečo menej, než prvý diel. Možno za to môže relatívne nezaujímavý antagonista a nezáživné súboje, ale v poslednej tretine to strácalo šmrnc a pre mňa to je len tá istá, stále sa opakujúca vec. Zvyšok je samozrejme fajn, no vo výsledku to vidím tak na tri. Snáď ma tretí diel ohúri viac. ()
Druhý Ruróni Kenšin trpí klasickým neduhem prostředních dílů. Chybí mu uzavřený dějový oblouk a slouží zejména jako prolog k očekávanému velkému finále. Z toho důvodu spíše seznamuje s okolím, dokresluje motivace a dějová pozadí a v neposlední řadě přivádí na scénu větší množství nových postav. Oproti jedničce hraje na o poznání temnější notu. Pár humorných miniscének se sice dočkáme i tentokrát, ale celkové vyznění je o mnoho vážnější a vzdálenější animovanému světu. Toto zvážnění je třeba dobře vidět na postavě hlavního záporáka. Místo přehnaně slizkého Takedy doprovázeného veselým hudebním doprovodem je tu tajemný a s mnohem větším odstupem sledovaný (protože je třeba schovávat trumfy do závěru trilogie) Šišio, který chce prostě "jen" vládnout. Podobně jako u jedničky se však jedná o audiovizuálně velmi zdařilé dílo, které má relativně dobré tempo. Trošku zamrzí minimum opravdu zdařilých akčních scén, nicméně jako návnada na následující epizodu to funguje obstojně. Příjemným překvapením je Rjúnosuke Kamiki, který postupně ukazuje, že je schopen zvládat více hereckých poloh a pomaličku se dere mezi japonskou hereckou elitu. ()
Oproti prvej časti zhoršenie. Záporák je karikatúrou, ktorej sadizmus je len naznačený a Kenshin okrem motivácie poraziť zlo, už žiadnu ďalšiu výraznú motiváciu nemá. Rovnako je to aj u iných postáv. Tam, kde v prípade prvej časti sa dejové línie postupne spájali aby vytvorili konzistentnú variáciu na samurajské filmy, tak tento je len načrtnutím veľkého finále, ktorým je tretia časť. A to je na dve hodiny trestuhodne málo. Hlavne ak vezmeme do úvahy, že dobré scény a zaujímavé postavy( starý Watcher, zlodejka v zácviku) sú len kulisou bez väčšej emocionálnej väzby. Film sa snaží pôsobiť že každá príčina má svoj dôsledok, ale pozorný divák túto šarádu prekukne. Je to pekne natočené. Postavy sú sympatické, hoci mi tu chýbal väčší priestor pre Jú Aoi, ale v zásade to ide len po povrchu a na efekt. Uvidím čo finále. Takto trochu sklamanie. ()
Docela slušnou chvíli jsem přemýšlel, který z dílů Kenshina se mi líbil více a dospěl jsem k závěru, že jsou oba stejně dobré. Je třeba se však připravit na skutečnost, že první pokračování rozehrává daleko rozmáchlejší a spletitější příběh, než tomu bylo u původního filmu a v tom důsledku představuje také značně větší počet postav. Kdo ma tedy problémy se orientovat v Asiatech, tak bude asi chvíli v lese :-) Jinak se však nic nemění - výborný hrdina a především bezkonkurenční šermířská akce, z níž se doufám to nejlepší objeví v závěru trilogie. ()
Oproti prvnímu hranému filmu s Kenshinem mi tohle až tak moc nesedlo. Příběh, který v manze funguje na 100%, tady zkompresovaný do dvou filmů vyznívá dost nelogicky a zbytečnými postavami se to tam jen hemží. Vizuál je sice super, ale pořád mi to přišlo, že padouši vžydcky jen schválně čekají, až se Kenshin pořádně připraví je pokosit. Jedna věc se ale hodně povedla. Je to Shinomori Aoshi. Ten od mangy tolik pozměněn není a fight s Okinou je imho jedna z nejlepších zfilmovaných ninja scén vůbec. ()
Galerie (16)
Photo © Metropolitan Filmexport
Zajímavosti (1)
- Společné natáčení dvojice snímků - Rurouni Kenshin: The End Of A Legend Arc (2014) a Rurouni Kenshin: The Great Kyoto Fire Arc (2014) - odstartovalo 1. 7. 2013 a skončilo 27. 12. 2013. Mezi filmovými lokacemi se objevují japonské prefektury Ibaraki, Jamagata, Kumamoto, prefektura Šiga, Hjógo, Kjóto, Nagano, Točigi, Čiba, Kanagawa a nakonec i město Tokyo. K potřebě filmařů se během natáčení snímku využilo nad 5 tis. hereckých dobrovolníků. (Conspi)
Reklama