Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originálním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (632)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nejenom kompozičně, ale i stylově a filmařsky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy vůbec viděl. Ani se nechce věřit, že jde o úplný filmový debut, mexický režisér Alejandro González Ińárritu tu již naplno a velice zkušeně a rutinérsky nastínil divákovi svého filmařského génia, když do plného světla ho poté o 3 léta později postavil již v Hollywoodu na režijní stoličce zatím svého vrcholného filmu 21 gramů. Amores perros je v té době (asi hlavně díky megaúspěchu Tarantinovského Pulp Fiction) velmi módním filmem povídkovým. A stejně jako v Historkách z podsvětí se všechny tři povídky vzájemně proplétají, doplňují, reflektují a posunují význam a smysl filmu samého. Velmi důležitou roli tu pak hrají psi (už z názvu odkazující ,,psí láska") - oni jsou symbolickými hlavními aktéry filmu, i když je jasné, že o lidi kolem nich jde pak především. Ať už složitý milostný trojúhelník z povídky úvodní, reprezentující sociální dno společnosti, v konfrontaci s ním pak hlavní představitelka povídky druhé, jako kontrast k prvému, a obé shrnující a oba světy (tím, co se o něm v průběhu filmu postupně dozvídáme) prostupující hrdina - nájemný zabiják - ex-profesor (se zneklidňující minulostí revolucionáře) jako nejzajímavější i nejdůležitější postava z povídky poslední. Celý tento složitý konstrukt je jakousi dokonalou metaforou nepřehledné sociální situace v mexické společnosti a především odrazem jejího hlavního města, neuvěřitelné mnohamilionové megapole. Jakýsi novodobý labyrint světa a ráj srdce... (o významový řád výše se režisér pokusil zpracovat toto podobenství i ve svém třetím filmu Babel - Babylon) Ińárritovi se podařilo říci o současné mexické společnosti svým filmem více, než by se možná vešlo do několika knih. Jeho neokázalé výrazové prostředky (tónování filmu, práce s barvami, střih, hudba...) svědčí o promyšlenosti a propracovanosti celého složitého filmového povídkového konceptu a tento mnohorovinatý umělecký útvar cizelují do podoby novodobého Občana Kanea, i když ve zcela jiném a nesouvisejícím kontextu... ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Originální a zajímavý film je pozoruhodně odtočen. Jinak, než jsme zvyklí, ovšem typicky pro pana Iñárritu, který se v tomhle vyžívá a dává divákovi možnost si poskládat mozaiku. Jeho tvorbu jsem viděl nezvykle obráceným způsobem, Babel, později 21 gramů a klenot jako Amores perros jsem si nemohl přeci nechat ujít. Jsem rád, že jsem situace využil, ale film je zbytečně zdlouhavý a často emočně nevyvážený, příběhové linie jsou propastně rozdíloné, první část byla spíše nudná. Druhá hodně realistická a nejzajímavější. Třetí hodně napnutá, emočně přetékala i díky výborně vybrané muzice. Kdybych si měl vybrat mezi Babelem, Amores nebo 21 gramy... nevyberu si ani jedno, protože s jeho tvorbou se nemohu úplně stotožnit. ()

Reklama

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Už podle názvu lze usoudit, že tenhle film vypráví a lásce... a o psech. A o lásce ke psům. V první povídce pro svého psa udělá hlavní hrdina to, co by neudělal pro svoji milovanou. V druhé se ústřední dvojice rozhádá (s fatálními důsledky) jenom proto, že se jim ztratil domácí mazlíček. A ve třetí si bezdomovec svého čoklíka zamiluje natolik, že ho nedokáže zastřelit, když mu tenhle čoklík zamorduje oblíbené voříšky. Je to skvěle vyprávěné, povídky střídají atmosféru a všechny složky filmu jsou skvěle vyvážené. Nejslabší mi přišla třetí povídka, zvlášť konec. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Prepletenec niekoľkých príbehov a osudov ľudí, kde je ústredným motívom láska, či už je to partnerská, otcovská alebo láska ku zvieratám. Kvalitu snímku trocha znižuje dejová linka s otcom, ktorý sa snaží zblížiť so svojou dcérou. Prišlo mi to veľmi povrchné a zbytočne uťahané, tiež koniec tohto príbehu akosi vyšumel do prázdna, tam kde bolo treba ubrať bolo pridané a naopak. Je to škoda, pretože príbeh o dvoch bratoch rivaloch aj o nešťastnej modelke vážne stáli za to. K tomu treba ešte prirátať aj slušnú atmosféru hlavne v spojitosti s depresívnejším prostredím a 150 minút prejde ako voda :). 80/100 Videné počas Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Jeden z najsilnejších filmov, čo som v poslednom čase videla. Iñárritu je proste génius a hoci ešte stále u mňa na vrchole svieti jeho vrcholné dielo 21GRAMS, AMORES PERROS sa mu šikovne vyrovnáva. Krutý film z mexického prostredia, v ktorom režisér dokonale zachytáva a spojuje osudy ľudí, aby si uvedomili, akí sú pre seba navzájom dôležití a ako dokáže jedno ľudské rozhodnutie uplatnené v snahe o životné šťastie, zničiť život ostatným. V tomto filme je ukrytá dôležitá životná pravda, ktorú človek objaví na základe svojich osobných prežitkov. Všetky poviedky majú kvalitný scenár a tá druhá, ktorú viacerí kritizujú, ma nesklamala. AMORES PERROS má pomalé tempo, aby bol divák schopný vstrebať každý jeden detail a plne si ho vychutnať a k tomu jemný hudobný motív. Určite jeden z filmov, ktorý sa mi z mysle tak rýchlo nevyparí. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Nejkontroverznějším tématem filmu byly psí zápasy. Režisér Alejandro G. Iñárritu prohlásil, že žádný pes během filmu nebyl zraněn, protože psí tlamy byly zavázány jemným vlascem. (chelseaman22)
  • V záběrech, kde jsou psi mrtví nebo umírající, byla použita sedativa. Ty byla aplikována pod dohledem mexické agentury ASPCA. (chelseaman22)
  • Velmi nezvykle se už na začátku filmu objevuje upozornění, že během natáčení nebylo zraněno žádné zvíře. (don corleone)

Související novinky

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

09.12.2013

Nedávno jste u nás četli o nové hrané verzi Kiplingovy Knihy džunglí, kterou pro Disneye natočí ironmanovský Jon Favreau. Podle názvu se může zdát, že studio uvažuje i o jiném režisérovi. Pravda je… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno