Režie:
Justin KurzelKamera:
Adam ArkapawHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Marion Cotillard, Paddy Considine, Sean Harris, Jack Reynor, Elizabeth Debicki, David Thewlis, Ross Anderson, David Hayman (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh neohroženého válečníka, kterého na kolena srazí ambice a touha po moci. Klasické Shakespearovo drama se vrací na plátna v nové verzi, která navazuje na vlnu britských adaptací děl génia alžbětinského divadla, v nichž září současná herecká elita. Macbeth (Michael Fassbender) je obávaný skotský válečník, který se neleká zuřivých bitev. Když na vřesovišti vyslechne věštbu, že bude příštím králem, uvěří. Netuší, jak velkou cenu bude muset zaplatit. Cestu ke koruně dláždí smrt a úklady, které nakonec pohltí Macbetha i jeho ctižádostivou ženu (Marion Cotillard). (Film Europe)
(více)Videa (11)
Recenze (253)
Velmi přesvědčivé, literární zpracování. Ještě teď mi při pomyšlení na něj naskakuje husí kůže. Co člověk všechno udělá, při nezkrotné touze po moci, to předvádí, (opět) skvělý Michael, v celé své herecké kráse. V příběhu, starém několik set let, ale dovolím si tvrdit, že pro lidstvo,(bohužel) neustále aktuálním. A k tomu ta hudba a ty nádherné přírodní scenérie…., nezapomenutelný zážitek. ()
Nebýt té kratší stopáže, která do jisté míry poškodila uvěřitelnost a vývoj charakterů a taky sem tam způsobovala ne úplně plynulou návaznost scén, mohl to být jeden z filmů roku. Protože jinak je tato adaptace sice díky přesnému citování Shakespeara hůře stravitelným, ale stále aktuálním a obsahem i formou atmosférickým a audiovizuálním uměním, kombinujícím drsné středověké mocenské intriky s nádhernými skotskými scenériemi, výborné herecké výkony s perfektně fungující kamerou, hudbou i střihem, divadelnost a lyričnost se syrovou výpovědí o rozpadu mysli a pomíjivosti moci. Pomalé, tíživé a věky lehce přesahující až do dnešních dnů. Téměř každý obraz hodný zarámování, Fassbender a Cottillard (kterou normálně nemám příliš v lásce) excelující v každém hnutí obličejového svalu, v každé replice. ()
50 % Film začíná celkem nadějně a končí fajn soubojem, ale k výplni už tak shovívavá být nemůžu. Především si měl Justin Kurzel ujasnit koncepci - natočit adaptaci plnou dlouhých monologů a divadelního herectví, nebo drsnou středověkou řežbu s přesahem o sebezničujících ambicích. Jeho Macbeth je ve výsledku sice krácený, ale stále příliš ukecaný, aby měl tempo. Postavy se klidně uprostřed boje zastaví a minutu mluví o svých vnitřních pochodech ve vznešené angličtině. Osobně bych uvítala Shakespeara ještě víc proškrtat a použít angličtinu moderní, zkrátka zachovat především poselství hry. A i když Fassbender a Cotillardová hrají vlastně dobře, nedokázali ve mě vzbudit o jejich postavy zájem. Nový Macbeth tak obsahuje několik dobrých scén v záplavě nudy. ()
Jakožto divadelní ignorant jsem k tomuto filmu přistupoval jen jako k dílu, ve kterém hraje Michael Fassbender a Marion Cotillard. Avšak ve finále jsem byl zcela ohromen hloubkou a procítěností celého příběhu, jenž prýštil téměř z každého záběru. Režisér Justin Kurzel zabalil drama od Shakespeara do tísnivých obrazů na pozadí pochmurných reálií Skotska, přičemž celkový dojem dotváří perfektně zahraná titulní role Michaela Fassbendera. Jeho Macbeth je totiž fenomenálně vtahující a odpudivý zároveň. Nevím jestli to byl záměr přímo Shakespeara či režiséra filmu, ale výsledný dojem je úchvatný. Jediné co filmu můžu vytknout je až přílišné užívání slow-motion záběrů, které výsledný dojem vcelku kazí. Nebýt jich, neváhám tento film zarámovat do svého pomyslného filmového žebříčku na jednu z předních pozic. „Life's but a walking shadow. Honor. Love. Friends. But in there's death. Curses.“ ()
Celou dobu mě tenhle film neskutečně štval. A je to proto, že ve skutečnosti v sobě skrývá zajímavý potenciál a jeho pojetí by v rukách nějakého dobrého režiséra mohlo fungovat opravdu výborně. Jenže. Film se tak nějak honosí tím, že je skvěle vizuálně ztvárněný. To podle mého není ve skutečnosti pravda. Jedna věc je totiž umět natočit obrazově strhující videoklipovou sekvenci, věc druhá je pak umět dělat kinematografii. Macbeth je ve skutečnosti po celou svou dobu zaplněný právě těmi krátkými videoklipy. Hromada slow mo, hromada rádoby lyrických záběrů, které by zřejmě měly odkrývat duši postav a jejich rozpoložení. Jenže tohle není Malick a podobné pokusy celý film naprosto potápějí a dělají z něj něco na způsob vizuálně hezkého studentského filmu, který ale nedokáže držet pohromadě a vyprávět filmový příběh. S tím souvisí i absolutní pomíjení práce s mizanscénou. Žádné druhé plány, žádné dotváření charakterů postav za pomoci jejich prostředí. Jen a pouze neustále roztřesená kamera, jakoby se Macbeth pokoušel celé 2 hodiny dobýt pláž Omaha. 4/10 ()
Galerie (45)
Zajímavosti (5)
- Michael Fassbender (Macbeth) je dosud čtvrtým hercem z X-Men univerza, který hrál Macbetha, ale jako jediný ho nikdy nehrál na divadle. James McAvoy - Macbeth (2005), Patrick Stewart - Macbeth (2010) a Ian McKellen - Performance of Macbeth, A (1979) ztvárnili tuto roli jak na jevišti, tak před kamerou. McAvoy a Stewart navíc oba hráli ve zmíněné komiksové sérii Profesora X, McKellen a Fassbender zase Magneta. (Barghest)
- Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým na škótskom ostrove Skye a v anglickom grófstve Surrey. (MikaelSVK)
- Michael Fassbender (Macbath) byl tak nadšený spoluprací s režisérem Justinem Kurzelem na tomto filmu, že mu jakožto představitel hlavní role a jeden z producentů nabídl režii filmu Assassins Creed (2016). (Barghest)
Reklama