Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (5)
Recenze (562)
Je fajn, jakými scenáristickými kličkami se na těžce nepravděpodobné atraktivnosti, pardon, zachovalosti té baječně ceckaté mrtvoly postavila (hehe) celá zápletka. Průhledné? Kdepak, tady někdo zasluhuje metál, že z toho nekrofilního soft porna, co mu jeho tlustý zpocený šéf s bílou cukrářskou dodávkou zadal, vykřesal něco, na co se dá při dobré vůli docela i koukat. ()
Doufám, že André Øvredal nasadí rychlejší tempo práce, protože čekat na jeho příští žánrový kousek dalších šest let by se mi fakt nechtělo. Oba jeho dosavadní filmy, tedy Lovec trolů a nyní i The Autopsy of Jane Doe jsou krásnou ukázkou toho, že lze na poli hororového žánru přijít s něčím originálním. Nejsou to sice žádné převratné game-changery, spíše jen mírně obměňují a hravě ozvláštňují zažitá schémata, ve výsledku to ovšem stačí. Snímek je nadto režírován pevnou rukou, kamera ladně proplouvá interiérem márnice, některé sekvence jsou jak z učebnice tvorby napínavé / hororové scény. Postavy jsou sympatické a nechovají se nijak zvlášť debilně, ústřední mystérium spolehlivě zvládne vyvolat a udržet zvědavost. Nebudu se tvářit, že film nemá i něteré rušící elementy (pro mě hlavně ten moment osvícení, kdy postavám najednou dojde rozuzlení záhady a všechno to divákovi vyžvaní - imho by stačilo lehce naťuknout a detaily ať si člověk domyslí sám), ale celkově převládá velká spokojenost. ()
Scenáristické peklo, ktoré pôsobí ako ťažkopádny zlepenec dvoch rozdielnych námetov. Už po neviem koľký krát sme si pripomenuli, že vymyslieť zamotanú zápletku nie je až také ťažké ako ju zmysluplne rozmotať. To najlepšie vidieť na okamihu, kedy má byť prezradené, čo sa s Jane Doe stalo, čo je vtesnané do monológu hlavného hrdinu plného informácií, ktoré nemal ako vedieť - pokiaľ mu ich nepošepkal do ucha scenárista. ()
Zřejmě nastala chyba spíše na mé straně, protože po shlédnutí zdejšího hodnocení jsem se neskutečně těšil na parádní horor. Atmosféra je vytvářena přímo ukázkově a divák hodně dlouho netuší která vlastně bije. Po odhalení skutečností kdo za tím vším stojí bohužel snímek ztrací na kvalitě a prostředí pitevny je dosti malé a rychle se okoukává. Škoda. Film měl tak našlápnuto! 65% ()
,,TI, KTEŘÍ PŘEŽILI, SE JÍ ZBAVILI A POHŘBILI JI CO NEJDÁL“...“ /// Holka s postavou, co dávno vyšla z módy, dělá chlapcům na pitevně prekérku. Patologický (filmový) puzzle se dvěma živejma (aspoň chvíli), sklízí chválu hlavně díky nápadu a jednoduchýmu provedení. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že holka, která se může na pitevním stole vyprstit, není normální. 2.) Nevím, proč mám na noze zvoneček. 3.) Thx za titule „Kasparov88“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Galerie (76)
Zajímavosti (17)
- Do role Tommyho Tildena byl původně obsazen Martin Sheen, ale kvůli pracovní vytíženosti byl nahrazen Brianem Coxem. (Tygrys)
- Film byl natočen v Londýně ve Velké Británii. (Tygrys)
- Vo filme je spomenutý film Zápisnik jednej lásky (2004). (Pat.Ko)
Reklama