VOD (1)
Série(5) / Epizody(58)
Obsahy(1)
Gomora, seriálová adaptace úspěšného románu Roberta Saviana, nás zavádí do temných a nebezpečných uliček Neapole, kde se nachází centrum zločinecké organizace Camorry. Poté co je Pietro Savastano, jeden z největších a nejobávanějších kmotrů neapolské mafie, zajat a poslán za mříže, jeho prává ruka, třicetiletý Ciro Di Marzio, spatřuje svou příležitost v tom, že se konečně stane novým vůdcem. Jeho čas však ještě nedozrál. Zatímco je Pietro ve vězení, velení zpočátku přebírá jeho manželka Imma, protože jejich syn Genny - Pietrův právoplatný dědic - se v Hondurasu zaučuje v "řemesle". Soupeřící klan vedený Salvatorem Contem mezitím spřádá plány, jak zneškodnit Savastanovy jednou provždy. Válka o převzetí kontroly nad "systémem" právě vypukla, a to na území, které stále bojuje, aby nadvládě zločinu a bezpráví nepodlehlo. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (157)
Vydrzal som sledovat tri diely. Mam z toho rovnake pocity ako gudaulin. Je to spickovo natocene. Hlavne akcia. Prestrelky su krvave a vynaliezavo nasnimane. Fakt lahoda. Bohuzial ma vôbec nezaujali postavy a ani ziadny charizmaticky herec sa v obsadeni nenachadza. Je sice pekne, ze sa z tych dementov serial nesnazi robit hrdinov, ale zaroven ma ani nelaka myslienka, ze by som mal sledovat ich osudy niekolko serii. Ako film by to bolo ovela prijatelnejsie a asi by som isiel s hodnotenim aj vyssie. Tri diely mi uplne stacili a je mi jedno ako to bude donekonecna pokracovat dalej. 6/10. ()
Po filmu Suburra jsem dostal chuť na něco žánrově podobného a to mi Gomorra přesně dala. Skvělé obsazení, zajímavý vývoj postav. Zajímavá hudba, kamera a měnící se osudy hlavních postav. Pro mě po 1. serii 5 hvězd. Btw. český dabing je skutečně tragický. 1 díl jsem přetrpěl s dabingem a nikdy více. Už teď se těším na druhou serii. Jak vidno tak italové umí. ()
„Svět se dělí na ojebávače a ojebávané“, vcelku trefně poznamenal v jedné ze svých paknih investigaytivní renegát Bobo Saviáno, který velmi precizně, přesvědčivě a pro sebe dost riskantně na dřeň odkopal koncentrovanou realitu současného neapolského dezorganizovaného zločinu, jenž pomalu prorůstá celým Schengenem. Satanžel psát o tom moc neumí a co do čtivosti jsou jeho knihy spíše smirkovým hajzlpapírem než literaturou a dost bolí. Bolel taky původní film Gomora, který se tvůrci snažili udělat přesně podle knihy a výsledkem byl jen rozpačitý, nekonzistentní a místy až otravný bezladoskladný chaos. Pak to ovšem vzal do svých geniálních rukou Štefan Solima, který ze Saviána zaplaťsatan jen informačně čerpal a nenechal jeho ego do ničeho kafrat, našež uplácal snad nejlepší (nejen)mafiánský seroš všech dob. Seroš plný výhradně zmrdů, zkurvenců, vypatlaných socek, jejich ještě vypatlanějších potratů, mocichtivých Babišů, bezskrupulózních narkáčů a jiných animálních hovad či ojebávačů bez jakékoliv úcty k životu, společnosti, řádu či čemukoliv jinému kromě peněz. Scénáristická i režijní genialitka na poměrně malém časovém prostoru ukazuje poutavě, záživně a surově nejen běžné praktiky Smolíkovic kočky v nejhnusnější evropské skládce Neapoli a naprostou bezradnost korupčně prolezlého státu s tím cokoliv udělat, ale také famózně mapuje pohnutky a patopsychologický vývoj všech zúčastněných hlavních bezcharakterů, aniž by to jakkoliv narušovalo spád a brutální obludnost děje. Ten sice v průběhu prozatímních čtyř řad začne být kapku šablonovitý – v rajónu relativně vládnoucí skupiny bezskrupulózních zmrdů se objeví ještě bezskrupulóznější zmrd, který se snaží stávající zmrdy ozmrdovat o drogy / prachy / území / moc, ovšem i tak to skoro nejde vypnout, a ten neustálý vražedný boj zkurvenců o rajóny a vliv je až návykový a způsobuje kruhy pod očima. Může se stát, že k některým z těch zmrdů časem přilněte a začnete jim i fandit, ovšem Štefan se z nich rozhodně nesnaží dělat kůl Pačíny a dobré a spravedlivé mafoše, a vždy v pravý čas pravidelně zatáhne za zmrdí brzdu a naprudko vám připomene, co je to ve skutečnosti za animální zmrdy. Totální zmrdská dokonalost a děsivé memento, kam až se to může zvrhnout ve státě, jemuž vládne nenažraná zkorumpovaná hrabivá kunda, co skoupila média, a zneužívá jej výhradně pro své vlastní obohacení! ()
Většinou hodnotím po sériích, ale tady jsem to všechno vzal tak nějak jedním vrzem. Jo, docela mě to nadchlo... ze začátku víc než ke konci, protože pak se už všechno skoro tak nějak opakovalo. Ale to je jedno - kladem je to, že je to hodně realistické, násilné a mafiánské. Místama mi to hodně připomínalo Nula nula nula a hle, on to má na svědomí také Stefano Sollima, Leonardo Fasoli a Roberto Saviano. K ději: pořád se to točí kolem velkejch prachů, ale stejně jsme pořád ve čtvrtích, kde to vypadá jak někde v chudinském ghettu nebo na sídlišti Chánov. Soupeří se tam v ovládání míst, kterejm bych se já zdaleka vyhnul. Ono i to lepší prostředí pro smetánku není zrovna moje představa luxusu. K Itálii a Italům najednou cítím tak trochu pohrdání, že ten jejich stát vlastně stojí za hovno. A asi proto se jim tam tak dobře hraje na mafiány. Ale to nic nemění na tom, že i když to postupně začíná skomírat, pořád to je seroš, kterej mě chytnul a užil jsem si ho. Ještě pár poznámek: každej je tady černovlasej a tím myslím opravdu každej - náznak blonďáka potkáme jen, když se tam objeví Rusové. Italské ženy nejsou pěkné a nikdy se nesmějí. Oni všichni jsou tady neustále vážní jak tvrdej chleba na topení. Kvízová otázka na konec: kolikrát si myslíte, že jsem si říkal: "karta se obrací"? Odpověď: sám nevím, protože to bylo furt. Sliby, důvěra, zrada a furt dokola. Marco D'Amore mi do role moc neseděl a navíc začal postupně přibírat na váze a chovat se pitomě... celé to postupně trochu zhlouplo, hlavně v páté sérii. Bylo to dobré, ale jednou stačilo. ()
Mladý grázl se starým grázlem tankujou benzín do kanystru. Mladý grázl se starým grázlem podpálí jinému mladému grázlovi byt. Mladý grázl se starým grázlem příjdou domů, políbí na dobrou noc své děti a manželky, abychom viděli, že i grázlové mají rodiny. Jiní grázlové prodávají drogy. Další grázlové si pujčujou prachy od jiných grázlů. Mladý grázl se starým grázlem a skupinou dalších grázlů vezmou zbraně a přepadnou skladiště jiných grázlů. Semele se přestřelka ve které chcípá starý grázl. Mladý grázl ho oplakává a já si dělám naděje, že to nebylo míněno jako dojemná scéna. Pak už tak nějak nekoukám... Poslední dobou je masturbopudné točit seriály, kde tvoří hlavní role záporné postavy. Když na to lidi koukají, proč ne. Já ale postrádám smysl koukat na příběh, který postrádá kladnou postavu a ve kterém je policie pouze kulisa, která jim kazí kšefty. Na to jsem asi příliš normální. ()
Galerie (957)
Photo © Sky
Zajímavosti (20)
- V den premiéry hrál fotbalový klub SSC Neapol domácí prestižní zápas s Juventusem. Aby obyvatelé Neapole, jež Gomoru milují stejně vášnivě jako místní fotbalový klub, stihli vysílání Gomory i zápas Neapole, přemluvili televizi Sky, aby díl vysílala dříve. Přestože televizní stanice vyhověla, Neapol nakonec podlehla Juventusu 0:1. (Šéfik)
- Filmovanie druhej série trvalo 32 týždňov a prebiehalo v Taliansku, Nemecku a na Kostarike. Zúčastnilo sa ho 200 hercov, 3 500 komparzistov a 600 členov štábu. (Sufferer)
- V scéne, keď ide Patrícia (Cristiana Dell'Anna) v noci ulicami Secondigliana za strýkom, hrá pieseň s názvom „Uommene“ od talianskeho speváka Franca Ricciardiho. (Patrik200s)
Reklama