Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 4

Recenze (232)

Helo 

všechny recenze uživatele

Takhle nějak bych si představoval pohádky psané a G. R. R. Martinem - krev, prsa, sex, stahování z kůže, vnitřnosti... Nicméně výborné momenty a originální nápady pokažené nešťastným formátem. Film je složeninou tří zcela samostatných příběhů, přičemž se tak nějak přeskakuje z jednoho příběhu do druhého, což způsobuje jistou roztříštěnost jednotlivých "pohádek". Samotná finále jednotlivých dějových linií pak vyznívají tak nějak do ztracena, bez pointy a bez pořádného vyvrcholení. Ale má to svojí nepopiratelnou atmosféru, skvělé a občas až téměř bizarní nápady, ve kterých se kloubí humor s neštěstím, hororem a pohádkovou poetikou. Spíše bych si to však uměl představit, jako TV minisérii, kdy každá epizoda se bude zabývat pouze jedním příběhem. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Včera mi to vyšlo náhodou, nejako som to neplánoval, ale mexická kráska Salma Hayek oslavovala narodeniny, akurát o rok sa dožije 50 tky. Salma si zahrala v kostýmovej rozprávke s nádherným vizuálnym štýlom s depresívnymi a zvláštnymi postavami v perverznom ukotvení, pretože tu hrá Vincent Cassel v trojitom príbehu z rôznych královstiev, kde hrdinovia majú problémy rôzneho rázu, napríklad sestry, ktoré majú už nejaké tie vrásky, tak jedna z nich rapídne omladne pomocou kúzla, a tým pádom sa dostáva do kráľovstva, alebo otec prípraví svojej dcére extrémneho ženícha, ktorý si ju uchmatne k sebe domov ! A taktiež identické dvojičky, ktoré ale nesplodila jedna a tá istá matka ! Výborne spracované sú taktiež kostýmy Massima Cantini Parriniho ! Aj napriek týmto všetkým dovednostiam, ako sú postavy, hudba, kamera, alebo výprava, tak FILM ako CELOK pôsobí nezáživne, divne, odpudivo, miš - maš, neprišiel som na chuť ani jednomu príbehu. Vlastne aj áno, a to u princezny, ktorá sa popasuje s nepriazňou osudu a zneškodní žiarlivého obra, volá sa vo filme Violet, v skutočnosti je to britka s menom Bebe Cave a zároveň s touto pasážou s jej útekom som maximálne spokojný, lebo vtedy je film neuveriteľne napínavý, výborne nasnímaný, ozvučený, takto to malo vyzerať stále a bola by to udalosť dekády, inak zmiešané pocity s určitou spokojnosťou. ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Jako mnoho komentujících přede mnou, i já začnu tím, že pohádky nebyly primárně určeny dětem. Nebyly to sladké příběhy plné hebounkých jednorožců, kde princezna ohrožená drakem draka ani nevidí, natož aby ji opravdu ohrozil, statečný princ, je-li vůbec zraněn, má ten druh zranění, co vypadá dobře na kameru a zahojí se za dvanáct hodin bez jizvy, z nechtěné svatby vždycky sejde, záchrana přítele je něco velkolepého a zakončeného oslavou, král dívku z podhradí chce z čisté lásky a v případě splnění přání bezdětného páru oběť nejvyšší zaplatí tiše a důstojně žena. Příběh královny, která chce dítě je velmi nadčasový, s ohledem na problémy mnohých dvojic stejného rázu i v současnosti aktuální, včetně toho (není pravidlem, ale stává se), že vytoužené miminko je poněkud zvláštní, a řešení s tím, kdo se obětuje, zahřeje u srdce milovníky genderové vyváženosti (navíc ten král byl stejně hnusnej). Příběh chlípného krále mi připadal nejstrašidelnější, tam i to chvilkové štěstí bylo založené na lži a dopadlo špatně i to, co se nemuselo dít vůbec. Být znovu mladý si asi přeje aspoň občas každý, kdo se za strašidelného praskání kloubů ráno co ráno bolestivě sbírá z postele, zestárnout po boku milovaného (tak tady je to se zrnkem pochybnosti) partnera, je přání všech zamilovaných. Jako mnohdy jinde, i tady je rozumné být opatrný na svá přání. Král zamilovaný do blechy, držící slovo až k možné smrti své jediné dcery z toho v samotném závěru vychází jako takový roztomilý podivín, jeho dcera zas díky manželství náležitě zmužněla a do dalšího života si odnesla poznatek, že je dobré nikdy neztratit hlavu. Příběhy, jak jsou vyprávěny dětem, mají jasný začátek a konec. Příběhy, jak jsou žity, mají začátek, který je často nepostřehnutelný, protože pramení z mnoha příčin, nemají často ani jasný konec, dokud jde život dál. Ani tady není vysvětleno, proč královský pár nemohl mít děti, kde se vzala sexuální deviace dalšího krále a pomatenost třetího. Věci se prostě dějí. Pro všechny případy, kdyby se věci začaly dít kolem mě, budu mít nůž, sprej proti parazitům a nějaké to srdce pořád po ruce. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Toto veru nie je moja šálka kávy ... ale ako výborne mi chutila. Prívlastok bizarná vo mne síce vzbudila zvedavosť, ale aj tak som prvých 15 minút bola presvedčená, že to pretrpím. Nestalo sa. Zaujímavé a nevšedné príbehy, naozaj nádherné kostýmy a skvelá hudba. U mňa to jednoznačne vyhral príbeh dvoch sestier. A u vás? ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Trochu moc nuceně indie artovka na to abych se u toho fakt bavil, myšlenková hloubka přitom chybí, krom snahy ukázat pohádky "jinak". Nekompromisnost není samospasitelná, a pohádkové téma z toho ještě nedělá automaticky pohádku, takže nemohu si pomoct, ale Kletbu bratří Grimmů od Gilliama mám neporovnatelně radši. A přitom ukazuje tematicky vlastně skoro to samé. 7/10 ()

Galerie (81)

Zajímavosti (13)

  • Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Cannes 2015. (Terva)
  • Režisér Matteo Garrone v rozhovore pre Variety zdôraznil, že hoci ide o historické príbehy, majú súčasné témy: plastická chirurgia; šialená túžba mať dieťa; konflikt medzi generáciami; bolestivý prechod z dospievania do dospelosti, pričom všetky spája téma posadnutosti. (Arsenal83)
  • Matteo Garrone povedal, že ho vždy priťahovali príbehy Giovanniho Battistu Basileho pre ich zmes skutočného a neskutočného a že hoci je známy pre svoj drsný štýl ešte z filmu Gomora (2008), všetky jeho predchádzajúce filmy majú vo svojich rozprávaniach aj rozprávkový aspekt. (Arsenal83)

Reklama

Reklama