Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 2

Recenze (233)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Hororová pohádka se vším všudy.Svým způsobem vůbec netuším, co si o tomhle filmu myslet, hodně mi to připomělo Sněhurku se Sigourney Weaver, nebo naší klasiku s Hárápsem Panna a netvor.Takových filmů je strašně málo.Prostě fantasy film hodně pro dospělé, ve kterém jsou princové, princezny, králové a šukání a podřezávání krků s hektolitry krve.Po druhý si nejspíš film v životě nepustíte, ale na jedno podívání to byl hodně zvláštní, leč pozoruhodný zážitek.70%. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Že by návrat skvělé italské filmařiny, navíc se známými tvářemi světové kinematografie? Na první pohled jsem si myslel, že to bude levná záležitost bez nápadu, ale tohle je krásně vizuálně zpracované, navíc s duší skutečných pohádek, tedy hororových příběhů, které lidé tak měli a mají rádi. Neskutečné překvapení. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Ano, myslím, že nějak takto mohly vypadat pohádky, dříve než se začaly upravovat tak, aby z nich děti neměly celoživotní trauma. Jako malý jsem byl silně neklidný z jedné sbírky pohádek Vojtěcha Martínka, a ten už bral na děti přece jen ohledy (ale úryvky z pohádek Pták Žal a O vyměněné matce si pamatuji dodnes). Tento snímek každopádně přinesl příběhy, které mému dnešnímu já sedí už jen proto, že se v nich pramálo zpěvánkovalo, zato se v nich v hojné míře projevoval středověk. Pokud uvažujete, co pustit na obraz svým dětem, tomuto filmu se raději vyhněte velkým obloukem, pokud nechcete v lepším případě vysvětlovat mnohé nepříjemné záležitosti a v tom horším platit terapeuta. Pro časem prověřeného a citově okoralého diváka jako jsem já, to ale byl zábavný zážitek plný italského pohledu na věc, velmi zajímavých kostýmů a s příběhy, které mě bavily víc, než jsem původně očekával. / Poučení: Když jsou dětem předkládány pohádky s dobrým koncem, nezkresluje jim to realitu? 4*+ ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Ano, takhle nějak vypadaly dříve pohádky. Na jedné straně plné kouzel, pohádkových bytostí, králů a královen či hlubokých citů a na té druhé spousta tragédií a hororových scén. Garronemmu se to podařilo vystihnout takřka dokonale. Měl k ruce solidní herce, osvědčeného skladatele Desplata a v Itálii si vybral ty nejkrásnější kouty, do kterých své tři vzájemně propletené příběhy zasadil. Jeden z nejoriginálnějších pohádkových počinů vůbec. 85% ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Mohla to být nejlepší krvavá pohádka, místo toho je to jen natahovaná, hloupě sestříhaná, hudebně totálně zanedbaná a navíc fakt logicky děravá kaše, do které se namíchalo několik příběhů, které spolu vlastně nijak nesouvisí (krom toho, že se odehrávají v jednom království). Takže u mě převládá zklamání z totálně promarněné příležitosti. Chápu, že někdo zde ocení určitou artovost a syrovost, ale já se přes tu nelogičnost a utahané zpracování fakt nepřehoupnu. Bylo toho moc. 45% ()

Galerie (81)

Zajímavosti (13)

  • Režisér Matteo Garrone v rozhovore pre Variety zdôraznil, že hoci ide o historické príbehy, majú súčasné témy: plastická chirurgia; šialená túžba mať dieťa; konflikt medzi generáciami; bolestivý prechod z dospievania do dospelosti, pričom všetky spája téma posadnutosti. (Arsenal83)
  • Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Cannes 2015. (Terva)

Reklama

Reklama