Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 4

Recenze (233)

heyda 

všechny recenze uživatele

Mohla to být nejlepší krvavá pohádka, místo toho je to jen natahovaná, hloupě sestříhaná, hudebně totálně zanedbaná a navíc fakt logicky děravá kaše, do které se namíchalo několik příběhů, které spolu vlastně nijak nesouvisí (krom toho, že se odehrávají v jednom království). Takže u mě převládá zklamání z totálně promarněné příležitosti. Chápu, že někdo zde ocení určitou artovost a syrovost, ale já se přes tu nelogičnost a utahané zpracování fakt nepřehoupnu. Bylo toho moc. 45% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Bez pochyby veľmi zaujímavý, zvláštne pôsobiaci snímok. Pokiaľ sa nájde divák, ktorý si o filme nezisťuje žiadne podrobnosti, respektíve minimum, lebo má rovnako rád "prekvapenia" ako ja ;) mal by vedieť, že titulok tohto počinu mierne mätie. Nie je to veľmi určené kategórii (14 -) ako to bolo napríklad v prípade "Janka a Marienky". Čakal som že to bude vzhľadom k zaradeniu do uvedených žánrov takpovediac "tuctovka", no odstupom času ma rozvíjanie samostatných príbehov v kombinácii so svojskými prvkami akurát utvrdilo, že niečo obdobné by som skôr očakával z Japonska či Kórei (zrejme mám málo skúseností). Každopádne nenudil som sa, film ma bavil a takpovediac vnútorne poháňal k záveru s očakávaním, ako sa to všetko skončí. Z pohľadu horor žánru tu toho človek priveľa neuvidí, pričom hlavným pilierom je jednoznačne fantasy story obohatená o zvláštnosti ktoré rozhodne nemusia sadnúť každému. Popravde som naozaj prekvapený, že sa tento film dohrabal na úroveň až takmer 70%. S Garrone-m nemám doposiaľ žiadne skúsenosti. Mám dva jeho filmy v poradovníku, no a po tomto čo predviedol v "Pohádke pohádok", som naozaj zvedavý na jeho čudesnú originalitu i v ďalších snímkoch. Tak uvidíme. A aby som nezabudol :) za "toto" - 65% ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Že by návrat skvělé italské filmařiny, navíc se známými tvářemi světové kinematografie? Na první pohled jsem si myslel, že to bude levná záležitost bez nápadu, ale tohle je krásně vizuálně zpracované, navíc s duší skutečných pohádek, tedy hororových příběhů, které lidé tak měli a mají rádi. Neskutečné překvapení. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Na první dobrou funkční - u obří blechy jsem se smál i ošíval odporem, u stařeckého beauty salonu jsem se pobaveně mlátil do hlavy a u obřího netopýra se kroutil zhnusením. Jenomže ten film je šíleně nekreativní. Doslovným přepisem nekompromisních pohádek s minimem tvůrčího vkladu celé dílo znemožňuje vychovat si v divákovi jakoukoli empatii k čemukoli. Díky formální statičnosti vlastně slouží výlučně jako ilustrace, kde na jednu stranu fascinuje přízemní moderní syrovostí a brutalitou, na stranu druhou si ve všech ostatních ohledech zanechává svoji pohádkovou nadsázku. Je to, jako kdybychom na konci Popelky se Šafránkovou měli detailní záběry na to, jak si její nevlastní sestry řežou paty a odsekávaj prsty, aby se vešly do střevíce. Druhý Faunův labyrint se zkrátka nechová. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CHTĚLA JSTE ROZDĚLIT NEROZDĚLITELNÉ…“ /// Nasajte atmosféru středověku plnou podivnejch tvorů a nijak zvlášť sympatickejch postav ve třech volně propletenejch a originálních příbězích, ze kterejch by měli radost nejen bratři Grimmové, ale určitě i Giovanni Boccaccio. Fantasy podívaná s kruhovou strukturou vyprávění baví zajímavým obrazovým kaleidoskopem, ale snižuje koncentraci vypravěčskou nesourodostí. Věřte (či ne), jedná se o snímek spíš pro náročnější publikum, který vocení odkazy na díla italský klasiky, například SILNICE či MASKA DÉMONA. Příběhově čerpá ze 400 let starý předlohy neapolskýho sběratele pohádek Giambattisty Basileho. Nadšení z hororovejch prvků je proto na místě. Vždyť od pradávna jsou pohádky pro dospělý drsný, navíc často s erotickým podtextem. Matteo Garrone nemoralizuje a (přirozeně) nechává nevinný bytosti čelit zvrácenosti. Poukazuje na lidský vlastnosti a snaží se proniknout do hlubin lidskejch vztahů. Pohádkovej standart splňuje i různorodá herecká sestava. Salma Hayek je opravdová královna a Vincenta Cassela by za vzhled devianta okamžitě zatkla kterákoliv policie. Nesdílím (nekritický) nadšení kritiků a artově založenýho publika. Tyhle příběhy jsou jiný, než klasický pohádky, což je spolu s vizuálem plus. Humoru je málo (spíš škodolibej), akce téměř žádná, napětí dramatický a trocha těch perverzností prostě do pohádkovejch příběhů patří, takže opěvovat film kvůli nim je trapný. Vzhledem k dýlce by se určitě našel prostor ke zhuštění děje. Prospělo by to tempu a možná by došlo i na nějakej překvapivej moment. Ale souhlasím, je škoda, že tuhle pohádku na Štědrej den neuvidíme. A přitom by to bylo příjemný oživení poklidný, františkem zasmrádlý, sváteční atmosféry. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Pohádkovou sbírka, známou jako „Pentamerone“, která vyšla letech 1634 a 1636, a kterou sepsal Giambattista Basile, jsem nečetl. 2.) Zjistím, jak chudý lid provádí liposukci. 3.) Thx za titule „Tuxedo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (81)

Zajímavosti (13)

  • Natáčení probíhalo převážně v Itálii v lokalitách Neapol, Apulie, Gioia del Colle Sovano, Sorana nebo Laterza. Točilo se i ve Francii a Velké Británii. (Terva)
  • Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Cannes 2015. (Terva)
  • Režisér Matteo Garrone v rozhovore pre Variety zdôraznil, že hoci ide o historické príbehy, majú súčasné témy: plastická chirurgia; šialená túžba mať dieťa; konflikt medzi generáciami; bolestivý prechod z dospievania do dospelosti, pričom všetky spája téma posadnutosti. (Arsenal83)

Reklama

Reklama