Reklama

Reklama

Půlnoc druhého dne

  • Hongkong Na ye ling chen, wo zuo shang le wang jiao kai wang da bu de hong Van (více)

Obsahy(1)

Sedmnáct obyvatel Hongkongu cestuje nočním spojem. Podivné věci se začnou dít ve chvíli, kdy autobus projede tunelem a ocitne se ve zcela vyprázdněné ulici. Pasažéři si brzy uvědomí, že patrně zůstali na světě úplně sami. Běžná noc v ulicích Hongkongu. Uprostřed změti nočních ptáků, aut a pouličních prodejců nastupuje sedmnáct cestujících do minibusu, který je má přepravit z Mongkoku do Tai Po. Skupina pasažérů je stejně rozmanitá jako město samo - je v ní zdrogovaný muž, rozhádaný pár, žena s růžencem i čerstvě zamilovaná dívka, za volantem sedí upovídaný řidič. Autobus se však po průjezdu tunelem ocitne v časové smyčce - ulice a budovy zejí prázdnotou, nikde ani živáčka. Vypadá to, že se najednou všechno propadlo do země. Jen miliony neonových světel nepřestávají blikat do tmy, jako by se nic nestalo. Pasažéři hledají útočiště v opuštěné kavárně a přemítají o tom, co si počít... (Cinemax)

(více)

Recenze (25)

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Zbierka pasažierov v HongKongskom autobuse sa počas nočnej jazdy tunelom ocitne na ceste kompletne opustená. Po chvíli však zisťujú, že nielen na ceste, ale v celom meste a možno aj ďalej, keďže to vyzerá, že ich z nejakého dôvodu obišla apokalypsa... Na jednej strane zaujímavá, zábavná a príjemne sa pozerajúca vec (obzvlášť scény v prázdnom nočnom meste sú osviežujúce), zahalená kvalitným rúškom tajomna, ktorá je ale na strane druhej priveľkým mixom tém, myšlienok, postáv i žánrov. Podľa môjho názoru toho bolo zbytočne moc a pridlho to trvalo, takže v závere som už bol z toho skôr vyčerpaný a začínalo mi to liezť na nervy, až som sa potešil keď konečne nabehli záverečné titulky. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Byla to úchylná pitomost, ale tak úchylně blbá, že bylo až zajímavé to sledovat a čekat, co z toho nakonec vzejde. Bohužel tak od poloviny to ale z "weird TV scifárny" začalo sklouzávat do naprosté debility mimo smysl a z mystery-scifi s možná laciným nápadem, ale umožňujícím zajímavou zápletku se vyklubala prostě en nezvládnutá debilita plovoucí okolní stokou. Právě dnes jsme měli s kolegou v práci debatu nad tím, že vlastně takřka vůbec nevznikají nějaké takové ty "pravé sci-fi", tohle tu marnost jen podtrhuje. Od odpadu to zachraňuje jen ona počáteční mimóznost s patinou "co z tohohle vzejde...?". ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Namet mi pripomenul niektore sci-fi filmy a tema o skupinke, ktora nahle musi riesit zahadu preco sa na svete ocitli sami ma bavi. Bohuzial tento film na nejake skumanie a odhalovanie pointy uplne kasle. Je to pojate ako mysteriozne poeticky film zalozeny cisto na atmosfere. Jednotlive udalosti, ktore sa deju skupinke hrdinov nemaju ziadny system. Cely film som mal WTF pocit a zaver je uplne nevysvetleny. Nech si divak mysli co chce. Tento pristup mi nesedi, ale aspon film nenudi, kedze sa neustale deje nieco absolutne absurdne. Jednotlive postavy su tiez uplne divne. Za jedno pozretie to stoji. Kludne to môze byt pre vas absolutna pecka ale aj totalne neznesitelna nuda. Ja som tentoraz presne uprostred. 6/10. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Bizarní adaptace online románu o různorodé skupině lidí, kteří po záhadné události zůstanou jedinými lidmi v Hongkongu, reflektuje společenskopolitické fenomény Hongkongu a jeho obyvatel v posledních letech. Pomocí fantaskně nadsazených pasáží se zde tak tematizují následky havárie jaderné elektrárny Fukušima, nadcházející volby do zastupitelstva Hongkongu, které zpřítomňují vliv Číny na samosprávní oblast a pochopitelně i budoucí deadline roku 2046. Samotná premisa zmizení všech lidí a současně znepokojivé i fascinující obrazy vyprázdněných ulic, které jinak jsme zvyklí vídat plné lidí, odkazují ke konceptu "kultury mizení" - zjitřenému hledání hongkongské identity a ohledávání minulé i soudobé kultury tváří v tvář době, kdy hrozí politická a kulturní asimilace Hongkongu s Čínou. Výsledkem je významově sytá metafora, která silně rezonuje s domácím publikem, ale pro zahraniční diváky, kteří postrádají podklady k jejímu dekódování zůstává neprostupnou skrumáží cizosti. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Nevím, co si o tomhle filmu mám myslet. Na wikipedii se píše, že jde o „satirical horror comedy film“, no hororového jsem na tom nic neviděl a souhlasím spíš s tím, že jde o dost bizarní mysteriózní scifi drama, proložené o několik komických scén a především o hromadu otazníků, na které jsem sakra nedostal odpověď. Co tím chtěl autor říct? Netuším…začátek byl docela povedený, opřený tajemstvím a zajímavou atmosférou, která rozhodně upoutala mou pozornost. Říkal jsem si sakra, to je jak Silent Hill říznutý seriálem Lost. Cestující začali postupně umírat – někteří obzvlášť brutálním způsobem, tajemná postava v plynové masce, vzrůstající nedůvěra a spousta podivných indicií. Jenomže jak čas plynul, začala mi většina postav lézt neskutečně na nervy (jen ten feťák si jel pořád svoje…). Pak přišel dost nepovedený závěr, který stejně nic nevysvětlil a já tomu prostě nedám víc jak průměrné ohodnocení. Protože ve mně zanechal spoustu otázek a rozčarování… ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Literární předlohou k snímku je původní internetový survival-scifi komiks "Lost An A Minibus To Taipo", jehož internetová serializace probíhala od roku 2012 a mezi lokálními fanoušky komiksů způsobila ohromný poprask. Tématicky se zaměřuje na příběh šestnáctičlenné posádky autobusu, která se po projetí tunelu Lion Rock Tunnel dostává do úplně jiného světa, apokalyptické podoby současného Hong Kongu, v němž jsou jedinými přeživšími. Jeho autorem je hongkongský komiksový tvůrcem vystupující pod spisovatelským jménem "Pizza". (Conspi)

Reklama

Reklama