Reklama

Reklama

Ostrov

Trailer

Obsahy(1)

Kim Ki-dukův čtvrtý film se stal senzací filmového festivalu v Benátkách. Odehrává se ve světě plném náznaků, vystavěném na postupném splývání intenzivního sexuálního vztahu a nádherné přírodní scenerie. Na odlehlém jezeře s plovoucími chatami potkává mlčenlivý Hyun-shik tajemnou dívku Hee-jin. Uprostřed vodní samoty se stávají milenci a krok za krokem se vzdalují lidskému světu. Silný tělesný vztah se odehrává ve znamení rostoucího napětí sexuality a smrti. Vztahu muže a ženy dominují současně vzájemnost i krutost, dále posilované vnějšími okolnostmi. Hyun-shik zabil ještě předtím, než přijel k jezeru, Hee-jin pohřbí v jezerních hlubinách prostitutku, která se bezděčně stala její soupeřkou. V semknutí dvou těl nebude žádné místo pro city přenesené ze společenských konvencí. Voda a krev postupně odplaví osudovou zátěž minulosti i vše, co nepatří k pudové a němé vášni, sahající od touhy přes žárlivost až po zuřivý hněv a naprostou odevzdanost. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

wipeout 

všechny recenze uživatele

Aj keď The Isle určite nepatrí k tomu najlepšiemu z Kimovej tvorby stále si zachováva status vinikajúceho filmu plného násilia, sexu hnusu, filozofie stratených existencií a samozrejme absurdnej lásky! Zase použitá tématika prostitúcie mi tu sedela omnoho viac ako v Bad boyovi a bola dôležitým výrazovým prostriedkom. Minimalizmus zase raz dostáva zelenú a necháva len a len na nás či si z filmu urobíme komornú podívanú alebo film s širokou hĺbkou siahajúcou až ku koreňom ľudskosti, aj keď je tu táto tendencia omnoho menej citelnejšia ako pri Jar, leto, jeseň, zima...Jar. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu mě Ki-duk ničim nepřekvapil, na stranu druhou, jde tady docela do extrému,v porovnání s ostatníma jeho filmama, který sem zatim viděl. To co už považuju za jeho poznávací znamení se opět dostavilo. Nevypráví se dialogama ale obrazem, stejně jako v Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom a v Hwal se děj odehrává na vodě, a stopáž filmu je zase někde kolem hoďky a půl, za což se Ki-dukovo filmům vděčnej, protože často se stane, že mě dobrej film uplně odradí tim jak je dlouhej. Uplně mě udivuje jak dokáže Ki-duk Kim a vlastně i obecně jihokorejská kinematografie spojit brutalitu s poezií a uplně změnit divákovi pocity při pohledu na násilí, ať už je to OldBoy nebo Seom. O scénách s háčkama tu už v jinejch komentářích bylo popsaný dost a dost. V podstatě se tu nejedná o nějakou silnou dějovou linku, a celej film je spíš (jako vždy) o pocitech, emocích, sexu a brutalitě... a z toho dohromady vznikající hodně zvláštní poetický atmosféře, kterou si nedokážu navodit jinde než u jihokorejskejch filmů. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Vopred som vedel, že podľa okolitých komentárov a hodnotení sa mi film nemusí vôbec páčiť. A na moje prekvapenie, keďže to niekedy tak býva, som ho odsledoval s veľkým pochopením a prekvapením. Neveril som, že by hlavná postava počas jeden a pol hodiny nevyslovila ani hlásku a práve tým bola táto postava výnimočná a práve tým musela Jung Suh upriamiť pozornosť na ostatnú pripravenosť v hereckej podobe, ktorú zvládli aj s ostatnými dokonale. Nevysloviteľne surové a chladné scény sú zároveň naplnené láskou, nehou a vášňou nielen k rybárskemu prostrediu, čím vzniká príjemná atmosféra len na pár metroch štvorcových. 75%. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Když za nic jiného, tak za to nádherné ticho. To tvoří krásný kontrast k tomu, co se odehrává na plátně a celkový účinek podtrhuje možná víc, než jakákoli hudba. Něco tak drsně a přitom krásně působícího už jsem dlouho neviděl. Jen si nejsem si jistý, jestli ta úplná tečka za filmem byla to nejlepší a jestli bylo nutné jít až takhle na dřeň. Jestli máte pocit, že filmy o vztazích jsou pořád o tom samém, tak věřte, že ne všechny. PS: pokud fyzicky prožíváte to, co se odehrává na plátně, tak se na tohle radši nekoukejte, Kim Ki-duk totiž na rozdíl od nejrůznějších krváků dokáže být neuvěřitelně přesvědčivý i bez jediného záběru. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Třetí Kim Ki-dukův fim v řadě, který si, ač na mě silně zapůsobil, nedovolím ohodnotit plnou palbou, protože si nejsem jistý, zda jsem v něm vše správně četl. Korejec i tady v určitém specificky uzavřeném prostředí popisuje lásku jako nejsilnější z emocí, v jejímž jménu se člověk odhodlá brát život jiným. K tomu přidává motivy sebezraňování, které v obou případech působí jako takové malé harakiri, páchané lokálně vždy na orgánu, který v dané situaci hraje hlavní roli. Zároveň jde o mezní situace, ve kterých leckdy skrývané a maskované city naplno vyplavou napovrch. A když pak vyplave i skůtr, je třeba vzít nohy na ramena... vlastně motor na hausbót. Epizodní ukázky koloritu východoasijských dovolenkářů (nebo vyvrhelů společnosti?) ve mně vyvolaly především směsici údivu a posvátného vyděšení. Kdo ví, co konzumace tohoto pečlivě naporcovaného suši přinese příště. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Týrání zvířat, které se ve filmu odehrálo, bylo podle slov režiséra skutečné. (Terva)

Související novinky

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

11.12.2020

V noci na pátek v Lotyšsku nečekaně opustil filmový svět režisér a scenárista Kim Ki-duk. Podle dostupných informací populární a oceňovaný korejský tvůrce zemřel na komplikace spojené s nákazou… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno