Reklama

Reklama

Případ komisaře Maigreta

  • Francie Maigret et l'affaire Saint-Fiacre (více)
Trailer

Zavolala ho, aby ji ochránil... Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebude oslovovat „komisaři", a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

Lima 

všechny recenze uživatele

Detektivka naprosto klasickýho staromódního střihu, jaké psala třeba Agatha Christie, a naše babičky to milovaly a četly si to před spaním. Takže když si na konci Maigret sezve podezřelé kolem kulatého stolu, aby odhalil padoucha, jenom jsem se spokojeně usmíval, ano, tohle přesně moje staromilská dušička potřebovala. Komisař Maigret, ergo můj oblíbený charismatik Jean Gabin, vyměnil potemnělé pařížské uličky za venkov a sluší mu to tam stejně, jako v předchozím filmu. Ten byl o dost dynamičtější, s „filmovější“ kamerou, kdežto tady se jde vysloveně po dialozích s usedlejším záběrováním, což současný mladý generaci může připadat neatraktivní, ale já se bavil skvěle. A je úplně nesmyslné porovnávat to s Bruno Cremerem (taky ho mám rád), jako to tady činí mnozí ostatní. Každý tu roli pojal úplně jinak a ve filmovém maigretovském vesmíru se oba výborně doplňují. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na Maigretovi Jeana Gabina se mi líbí, jak s chutí pije pivo. Na Francii jev skoro nevídaný. Nicméně pravda, v jedné scéně si stěžoval na pěnu, což by klasický český pijan mohl zhodnotit poměrně kritickým dojmem. Po načepování piva s pěknou čipicí si ale na nic už nestěžoval a tak bych to zhodnotil jako mladickou nerozvážnost. Děj je pak krásně Christiovský, odehrávající se v krásném zámeckém prostředí. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Maigretovky jsou moje oblébené čtivo a od počátku jsem si nikdy Maigreta nepředstavoval jinak než jako Jeana Gabina. Pátou * jsem ubral, zřejmě nespravedlivě, že už je na filmu těch více jako padesát let znát, a také, že jsem u dialogy nebité konverzačky těžko stíhal číst totilky. Ani za jedno film nemůže. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

ČT2 uviedla krátko po sebe dva filmy, v ktorých komisára Maigreta stvárňuje Jean Gabin. Oba filmy majú veľa spoločné, pričom Prípad komisára Maigreta má bližšie ku klasickej schéme detektívky a aj prostredím mi pripomína diela anglickej školy. Jean Gabin vysoko vyčnieva spomedzi ostatných hercov, čomu som sa vôbec nečudoval. Čudoval som sa tomu, že okrem neho ma prakticky nič nedokázalo tak nadchnúť, aby som mohol s pokojným svedomím označiť tento film za mimoriadny, tak, ako väčšina ostatných užívateľov. V každom prípade oceňujem záslužný počin Českej televízie, konkrétne ČT2. ()

Arbogast 

všechny recenze uživatele

Na to, že má tento film viac ako 50 rokov, je to veľmi dobre spravená a do posledných okamihov napínavá detektívka. Jean Gabin sa svojej úlohy komisára, ktorý vyšetruje smrť starej grófky, zhostil bravúrne. Postava Maigreta sa objavuje vo všetkých scénách filmu. Škoda, že v našich končinách je tento film, dá sa povedať, neznámy. Naposledy sa v SR alebo ČR v televízii vysielal vraj pred viac ako štyridsiatimi rokmi. Nebolo by od veci, aby sa po ňom popozerali niektoré TV spoločnosti a predstavili ho súčasnej generácii divákov. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (7)

  • Ve filmu není žádná zmínka o víně Saint-Pourçain, které Maigret (Jean Gabin) v knize miluje. (classic)
  • Maigretův (Jean Gabin) příjezd do Moulins se natáčel na nádraží Vaux-sur-Seine na severozápadě pařížského předměstí. (classic)
  • Navzdory rozšířenému přesvědčení nebyla žádná ze scén filmu natočena v kavárně Grand Café v Moulins. Podobná kavárna byla rekonstruována ve studiích Joinville nedaleko Paříže. Pečlivé porovnání záběrů ve filmu a skutečného interiéru Grand Café ukazuje, že tomu tak skutečně je: vnitřní balkonová mříž je v Grand café jemně opracovaná a ve filmu jednoduše industriální, poloha schodiště vedoucího na balkon je v Grand café vlevo a ve filmu vpravo, proporce dveří na fasádě je ve skutečnosti mnohem vyšší a rámy nástěnných zrcadel (které jsou ve filmu zastíněny) jsou zcela jiné. (classic)

Reklama

Reklama