Reklama

Reklama

Pařížský inspektor Lognon je svědkem postřelení muže se slunečními brýlemi trojicí neznámých mužů. Zapamatuje si číslo jejich vozu, ale než stačí doběhnout pro pomoc, raněného odvezou jiní neznámí muži v jiném autě. Lognon zjišťuje, že auto střílících mužů patří majiteli amerického baru Pozzovi. Lognon přichází do Pozzova baru, aby ho vyslechl, ovšem Pozzo mu řekne, že auto bylo celou noc v garáži. Po odchodu je Lognon zadržen střílející trojicí, která ho zbije. Lognon se s případem svěří komisaři Maigretovi, kterého záležitost zaujme a vydává se do Pozzova baru sám. Zjišťuje, že přes čísla na pokladně komunikuje Pozzo s číšníky, kteří vydávají signály do bytu servírky Lily. Lognon s Maigretem přicházejí do Lilyina bytu a zjišťují, že Lilybyla milenkou jednoho z hledané trojice Billa Larnera. Ostatní dva hledaní se jmenují Charlie a Cicero. Maigret se vydává na americkou ambasádu za svým starým známým McDonaldem, zda by mu nepomohl poskytnout informace o hledaných mužích, ale McDonald pro zatím nic neví. Na Nábřeží zlatníků zatím zavolá neznámá žena z malého hotelu. Když se Maigret vydává za ní, nachází ji v pokoji mrtvou. Zjišťuje, že se jedná o jistou paní Curtisovou, která zde měla žít s manželem neustále nosícím černé brýle... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (47)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Detektivka ze "staré školy" s vynikajícím Jeanem Gabinem v hlavní roli komisaře Maigreta. Klidně a přitom důrazně se prokousává případem, logicky a trpělivě skládá jednotlivé střípky. Je to ten typ detektivky, který spíše poklidně ubíhá, chvílemi to vypadá, že se zase tolik neděje a najednou zjišťujete, že se nemůžete odlepit od obrazovky. V naší kinematografii lze rozhodně najít obdobu takových detektivek, například Po stopách krve, Strach nebo Vrah skrývá tvář s majorem Kalašem (Rudolfem Hrušínským) v hlavní roli. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Zakopeme vojnovú sekeru?” • Francúzsky komisár Maigret, vskutku začína hrať veľmi »nebezpečné hry« s americkými predstaviteľmi organizovaného zločinu, ktorí predovšetkým dorazili do Francúzska snáď iba kvôli tomu, aby si teda vyriešili i nejaké «nevybavené účty» s dotyčnou osobou, a to konkrétne v mimoriadne mozaikovitom príbehu, ktorý sa postupne začína odvíjať možno až cezpríliš zaujímavým spôsobom, alebo na úvod skrátka treba za všetkým hľadať najmä akéhosi zvláštneho chlapíka v čiernych okuliaroch, ktorého počas jedného večera neznámi páchatelia z prichádzajúceho auta značky Chevrolet, znenazdajky len tak z čista jasna postrelia, aby ho povedzme hneď vzápätí zase iné odchádzajúce auto značky Citroën, z daného miesta činu ihneď odviezlo, nevedno kam na neznáme miesto, pričom akýmsi očitým svedkom týchto podivuhodných udalostí, nebol vari vonkoncom nikto iný, ako práve miestny inšpektor Lognon, ktorý sa ako vôbec prvý púšťa do tohto extra zamotaného prípadu, ale nakoľko si zatiaľ netrúfa pokračovať vo vlastnej réžii, tak príde o pomoc požiadať naprosto vychýreného komisára Maigreta! • Na režisérskej stoličke došlo k »náhlej zmene«, keď J. Delannoya, zrazu vystriedal G. Grangier, kedy sa mi v mojej mysli akosi mihotalo, že to zrovna v tomto konkrétnom prípade asi nebol úplne najlepší nápad, pretože podľa mňa už Maigretovi pomaličky dochádzala celková energia, čo sa totižto týkalo samotného vývoja jeho charakteru, ktorý bol zrejme pozliepaný na viacero spôsobov na spôsob zmiasť potenciálneho diváka, až sa v samotnom dianí pravdepodobne predsa trošku strácal i ústredný predstaviteľ v podaní Jeana Gabina? • Za to ale vo vedľajších úlohách si nebolo nemožno nevšimnúť niekoľko známejších tvárí, čo je napokon i dostatočná satisfakcia pre to, aby som rozhodne ne[o]ľutoval svoj voľný čas, strávený pri tomto titule: Maigret vidí červenú... • V rámci celej «maigretovskej trilógie», by som ako prvé - vyzdvihol: bravúrny, herecký prejav J_G! Najlepší v dvojke. Potom v jednotke. A na koniec v trojke; presne podľa aktuálnych dojmov. • A mimochodom; všetky diely nasnímal renomovaný kameraman: L. Page; z jeho strany naozaj špičková kompozícia obrazu. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Třetí a poslední setkání s Maigretem v podání Jeana Gabina dopadlo asi nejlíp. Nevim, jestli je to tim, že tenhle film má jinýho režiséra, nebo je to prostě tim, že se natočil až v 60. letech, kdy se začaly projevovat nějaký ty vlivy nový vlny, ale nepůsobil na mě až tak zastarale jako přechozí dva Maigretové. Navíc to trochu dokázal oživit záporák Michel Constantin. Jsou to takový lepší 3 hvězdy. Ale budu se zase opakovat, že seriál s Cremerem se mi líbí mnohem víc. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Svým kostrbatějším dějem je tenhle příběh komisaře Maigreta v roli Jeana Gabina trochu slabší, než předchozí dva skvělé díly. Možná na tom má podíl i český dabing, který moc podařený není, ani Miloš Vávra coby Gabin mě moc nesedí. Škoda, že nebyl vysílán původní brněnský, kde Gabina namluvil Zlatomír Vacek. Zkusím dát ještě repete v originálním znění a možná půjdu s hodnocením výše. Takhle spíše průměr. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Sledoval som kriminálku bedlivo a napriek tomu som nenašiel dôvod, pre ktorý by mal jej názov obsahovať slovo "zúri". Gabin nezúril. On uvažoval, analyzoval, riadil a v zložitých situáciách hľadal najlepšie riešenie. Zúriť by som mal ja, pretože taký dabing, aký je použitý v tomto filme, by mal byť uvedený v trestnom poriadku. Kriminálka je to dobrá, Gabin ako obvykle exceluje, policajti niekedy pripomínajú tých Keystonských, ale celé je to také obyčajné. A aj keď som dobrák, na štyri hviezdičky tento film nedosiahol. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se v pařížských ateliérech Billancourt a na lokacích po celém městě. (classic)
  • Počas premietania filmu v pražskom kine Metro zavraždil premietač 11 ročného chlapca. Vražda malého chlapca pobúrila celú vtedajšiu československú verejnosť. Vrah dostal trest smrti. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama