Epizody(13)

Dokumentární série Kosmos - časoprostorová odysea je nový strhujícího třináctidílný pořad producentky a scénáristky Anny Druyanové a producenta Setha MacFarlana (Griffinovi, Méďa). Po více jak třiceti letech, kdy měla premiéru původní série, u nás uváděna pod názvem Vesmír, ve které mohli diváci spolu s Carlem Saganem ohromujícím a ikonickým způsobem prozkoumat vesmír, se Seth MacFarlane spojil s původními Saganovými spolupracovníky, scenáristkou a producentkou Druyanovou a spoluscenáristou a astronomem Stevenem Soterem. Společně pak vytvořili třinácti dílnou sérii, která má být nástupcem původního pořadu, jež získal televizní cenu Emmy a cenu Peabody za význačný úspěch a záslužnou veřejnou službu. Průvodcem pořadu Kosmos – časoprostorová odysea bude renomovaný astrofyzik doktor Neil deGrasse Tyson. Stejně jako původní legendární série je nový Kosmos ságou o objevování zákonitostí přírody a nalezení našich souřadnic v prostoru a čase. Série oživí nikdy nevyřčené příběhy, diváci podniknou cestu do nového světa a napříč kosmem, aby v malém měřítku poznali velkolepost vesmíru. Dokument přichází s novým způsobem vědeckého vyprávění, který odkrývá majestátnost vesmíru a znovu využívá slavné prvky z původní série, včetně kosmického kalendáře a lodi imaginace. Nejdůkladnější vědecké koncepty jsou prezentovány s ohromující jasností, spojuje se skepse s údivem a precizní přírodní vědy se setkávají s citovou a spirituální rovinou, což představuje jedinečnou zkušenost. (National Geographic)

baribal

Pro někoho, kdo se o kosmos zajímá už delší dobu, nebude tento seriál nositelem nových poznatků a objevů. To je však jediná kaňka, která může ulpět na takřka dokonalém díle. Plno faktorů činí tento dokument výjimečným, deGrasse Tyson, který popularizuje vědu už jenom svým nadšením, nebo fascinující animace a celkové zpracování cestování vesmírem. Nejlepší a nejlépe zpracovaná série dokumentů, která na toto téma univerza byla kdy natočena. ()

maseer2

všeobjímající dokumentární seriál, v němž hraje prim vesmír jako takový, ale pozadu nezůstávají ani přidružená témata jako historie vědy, evoluční teorie, ekologická varování a další věci, což zde názorně ukazuje, jak všechno souvisí se vším.. Neil deGrasse Tyson je navíc sympaťák a očividně velký nadšenec do toho, co dělá (a není toho málo), což je při moderování tohoto pořadu znát - to jeho zapálení pro věc si zkrátka nejde neoblíbit.. celá série má navíc mohutný finiš, kdy poslední dva díly jsou určitě jedny z nejlepších, a tak ve mně převládají hodně spokojené pocity.. ty nejsilnější 4* ()

Renie42

Tak k tomuhle není co dodat špatného. Úžasný dokument a vždy se těším, o čem tentokrát bude. Nádherné zpracování, super téma, vesmír a cokoli co k tomu patří, mě fascinuje. Vesmírná loď, která se plaví vesmírem, zastaví na místech, o kterých je zrovna téma, vize do budoucnosti i kreslená minulost. Toto je můj televizní orgasmus. ()

Motinski

Dokument ktorý chce mať konkrétne zameranie ale zároveň dokáže opísať neskutočné množstvo vecí. Nápaditá štruktúra, pútavý a rôznorodý vizuál, používanie aj jednoduchšieho jazyka na pochopenie. Technicky je to bezchybné dielo s veľkým presahom a energiou ktorú má v sebe. Lepší dokument s podobnou tématikou som ešte nevidel. Pocitovo asi ani už neuvidím. ()

H34D

Populární věda se v posledních letech stává nějak populární. :) Díky dnešním možnostem speciálních efektů je možno vykreslit jak gigantičnost vesmíru, tak drobnost jednotlivých atomů natolik atraktivním a líbivým způsobem, že i plnokrevné sci-fi filmy blednou závistí. Cosmos tyto vizuální orgie skvěle využívá k větší srozumitelnosti a uchopitelnosti informací. Jde poznat, že právě pochopitelnost a dostupnost pro široké masy hraje v seriálu prim. Pokud má člověk o kosmu už něco nastudováno, bude pro něj seriál z velké části příjemné opáčko, ale ono to v konečném důsledku vůbec nevadí. Cosmos totiž dokonale chápe pojem "škola hrou", spolu s jednotlivými informacemi prezentuje i renomované vědce, kteří se s jejich odhalením pojí. Každá epizoda tak představuje celý životní příběh určité známé figury, každá epizoda má svou narativní a emocionálně zabarvenou složku, která však nijak nekoliduje s vědeckostí podávaných informací. Cosmos je skvělý naučný material a pro mě spolu s How the Universe Works nejlepší dokument vůbec! 9/10 ()