Režie:
Dan PřibáňScénář:
Dan PřibáňHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Marek Slobodník, Aleš Vašíček, Tomasz Turchan, Radoslaw Jona, Dana Zlatohlávková, Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, David Novotný (vypravěč)VOD (1)
Epizody(12)
-
Odjedeme? (E01)
-
Válka o razítka (E02)
-
Křest rudým prachem (E03)
-
Do srdce pralesa (E04)
-
Dálnice duchů (E05)
-
Kam vyjede trabant? (E06)
-
Naše cesta smrti (E07)
-
Divočina, nebo civilizace? (E08)
-
Napříč absurdistánem (E09)
-
Přes hranice (E10)
-
Devátá vlna (E11)
-
Až na konec světa (E12)
Obsahy(1)
První česká cestovatelská reality show. Po africké cestě v roce 2009 vyráží cestovatel Dan Přibáň vstříc novým dobrodružstvím po Jižní Americe. Tentokrát se výprava rozšířila na dva trabanty, polský fiat a stařičkou Jawu 250. Mezinárodní posádka složená ze čtyř Čechů, dvou Poláků a jednoho Slováka se řídí heslem: Když se chce, tak to jde! Tento tým snů projel za čtyři měsíce 20 tisíc kilometrů tím nejkrásnějším a nejnáročnějším, co může Jižní Amerika nabídnout. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (153)
Jestli jsem někdy řekl, že cesta na mašině s Ewanem je skvělá, tak tohle je ještě o třídu lepší a navíc české. Má to srdce, má to energii a hlavně cestující parta lidí je neskutečně zábavná. Navíc je to až neuvěřitelně skvěle natočené a pravdou je, že po shlédnutí seriálu nebudete o moc víc vědět o jižní americe, ale budete vědět, kde se trabanty nejvíc serou a jak je rychle opravit. ()
Na dokureality je to docela slušné. Vzhledem k neměnnému, i když svižnému tempu, je půlhodinová stopáž jednotlivých dílů tak akorát, aby nedocházelo k diváckému pocitu monotónnosti. A je to dobře i vzhledem k rejžově narcistní potřebě ukázat se v co největším množství záběrů - jeho rádobyhumorné hýkání plné vytlemeného ultrapražského přízvuku je ve větších dávkách opravdu obtížně stravitelné. Ostatní účastníci jsou naštěstí sympatičtější, ale jejich cestovní problémy a pseudoproblémy těžko nahradí skutečnost, že o životě domorodců z míst, kterými výprava projíždí, se divák nedozví skoro nic. Za největší klad seriálu považuju obrazový materiál, který je obdivuhodný nejen z hlediska množství a pestrosti. Tady je třeba si uvědomit, že pořídit tolik záběrů od detailů až po velké celky aut v krajině musí nutně zdržovat a i jinak komplikovat průběh cesty. Tím spíš je třeba ocenit vysokou výtvarnou kvalitu práce kameramanů. A díky tomu se slušně (až na tu zmíněnou slabší práci s tempem) předvedl také střihač, který měl z čeho vybírat. ()
Dálky voní a touha po dobrodružství je velká. Trabanti to ve mě znovu vyvolali. Stačí odvaha, pár švestek v báglu, mapa a můžete odjet, kam jen chcete. Existuje tolik možností, až si kolikrát nedokážeme zvolit ani jednu jedinou. Proto jsou potřeba seriály jako je tenhle, které pozvednou lidského ducha a i to kinematografické srdíčko během sledování nad tou jednoduchostí a krásou zaplesá. Není to žádná náročná podívaná, ani hraní si na cokoli, je to ukázka toho, že "když se chce, tak to jde". Kdyby se dávaly peníze raději na takovéto projekty ... smekám před účastníky jihoamerické anabáze (včetně těch na kolech) a přeji mnoho zdaru a tvůrčích sil do dalších dobrodružství! 100% = 5/5 ()
Nejlepší moderní cestovatelskoexpediční seriál (víc materiálu vyšší kvality než film), na jakém mělo to štěstí spočinout mé unavené oko. S nadšením hltám každý nový díl a jsem zklamán každým koncem (tím, že to už skončilo). Co se mě týče, klidně by to mohlo mít dílů třeba padesát (za předpokladu zachování kvality). Můj počáteční odpor vůči Přibáňovi ochabl, protože seriál je opravdu skvělý. Proč odpor k Přibáňovi? Populisticky zvolil opravdu to nejhorší auto, které mohl, protože to je zajímavé. Kdyby jel třeba favoritem, který je dostupnější, rychlejší, méně poruchový, snadno opravitelný s lépe dostupnými náhradními díly a hlavně má nesrovnatelně lepší průjezdnost, tak by neměl tolik dramatických záběrů pro kameru a nemohl by se ohánět rozporem mezi láskou a odporem k trabantu. Takže by to pro diváka nebylo tak zajímavé. Tento prvoplánový kalkul se však vyplatil a každý problém, který na cestě měli, právě kvůli výběru vozidla, mě škodolibě baví :D ()
Egu a Babu a jejich bláznivá posádka znovu na cestách, tentokrát doprovázení stejně kanárkovým fiátkem a Jawou. A je to zábavnější a napínavější než napoprvé. Moc se mi líbí mezinárodní parta, přátelské pošťuchování mezi Čechy, Poláky a Slovákem je radost sledovat. S touhle posádkou byste na absurdní výlet brazilskou džunglí a peruánskými Andami vyrazili taky. I když by vám v pěti tisících nad mořem docházel kyslík a zadek jste měli naklepaný kvůli neexistujícím tlumičům. Za mě super a těším se na cestu po Austrálii a Oceánii. ()
Galerie (179)
Photo © Česká televize / Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, Radoslaw Jona
![Trabantem Jižní Amerikou - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/496/162496712_db3fba.jpg)
Zajímavosti (10)
- Motorkář Marek Slobodník si během cesty dvakrát vykloubil rameno. Poprvé mu jeho kolegové rameno nahodily zpátky. Podruhé už musel do nemocnice, kde dostal dvouměsíční sádru. Po třech dnech si sádru sundal a vrátil se zpět na motorku. (Stanley619)
- Trabanti stanovili nový výškový rekord pro dvoutaktní vozidlo, když v Andách vyjeli do výšky 4868 m. n. m. (Stanley619)
Reklama