Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Marcel Carné natočil snímek podle scénáře francouzského básníka Jacquese Préverta. Děj je zasazen do divadelního světa v Paříži kolem roku 1840. Hlavní postavou je český rodák a jedna z nejvýraznějších postav evropské pantomimy 19. století Jean-Baptiste Gaspard Debureau (Jean-Louis Barrault), který svádí marný boj o přízeň něžné Garance (Arletty). (contrastic)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (47)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľkolepá oslava romantizmu, ktorú sa oplatilo reštaurovať. Zaujímavý príbeh, zaujímaví herci, množstvo baletných a pantomimických vystúpení, dokonca aj český dabing z rodu tých vydarenejších. Tak potom prečo iba tri hviezdičky? Je to nenormálne dlhý film. U niektorých filmov ich dĺžku nevnímam, u tohto áno. Tak ako v hudbe neobľubujem operu a jazz, tak v divadle neobľubujem balet a pantomímu. Takže to, že v tomto príbehu sa nedalo vyhnúť pantomíme je vysvetlením, prečo nemôžem pre subjektívne dôvody dať viac hviezdičiek. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

FILM by mal v prvom rade rozprávať vizuálne. Vedeli to už bratia Lumièrovci. Potom by sa mal dostaviť účinok dobre prepracovaného scenára a hereckých výkonov. Tento epos, to spĺňa iba z jednej strany. A to tým, že dokonalo evokuje dobu tamojšú, v celej svojej kráse. Avšak samotný príbeh nám neprináša nič, iba akúsi švédsku trojku ( štvorku, päťku ), ktorá sa zmieta sem a tam a zasa naspäť, aby mohla vyplniť obrazne nekonečnú minutáž. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Som taký nadšený, že pomaly ani neviem, kde mám začať... Začnem s tým, že je to POCTA - PANTOMÍME, o tom režisér Marcel Carné, nakrúca výnimočný FILM, s extrémne výnimočnými hereckými výkonmi, pričom mňa najviac zaujal a upútal výkon postavy Garance, u ktorej je veľmi pravdepodobná G-A-R-A-N-C-I-A, že vás svojim erotickým prístupom, načisto ohromí !!! Zahrala si ju krásna herečka, pod pseudonymom ARLETTY. Okolo prenádhernej Garance, sa budú schádzať štyria muži, ktorí zohrajú, viac - menej, dôležitú podstatu filmu. Vedľa nej, je hlavnou postavou Jean - Baptiste Debureau, ktorý svojimi pantomimickými kreáciami, vystupuje v Théatre de Funambules, v prvej polovici 19. storočia, začína dej snímku, keď Garance opúšťa anarchistu Pierreho - Françoisa Lacenaireho. Postupne bude mať ďalšie vzťahy, vzostupne s Pierotom, t. j - Baptiste, ktorý miluje Garance, aj ona jeho, ale háčik je v tom, že nedokáže opätovať city, opúšťa ho, aby si začala so sebavedomým hercom Frédérickom Lemaîtreom, a nakoniec s grófom Édouard comte de Montray... Žena, ktorá je v obkolesení 4. mužov. Melancholická, smutná láska sa môže rozpútať. Marcel Carné, je brilantný filmár, ktorý ma svojim poetickým realizmusom, vždy naprosto zdecimuje, a to v dobrom slova zmysle, táto klasika sa zaraďuje skôr ku KLASICIZMU, ktorý svojim spracovaním parádne vyniká. Obával som sa, ako zvládnem pozerať 3. hodinovú ODYSEU o láske, a s láskou, obavy sa nenaplnili, film je rozdelený do dvoch častí : Bulvár zločinu a Muž v bielom, a podotýkam, že obe, sú veľmi strhujúce !!! Arlette je presvedčivá, ešte sa patrí spomenúť, tých štyroch borcov : Jean-Louis Barrault, ako Baptiste, Pierre Brasseur, ako Lemaître, Louis Salou, ako Édouard comte de Montray, a Marcel Herrand, ako Pierre-François Lacenaire, kvalitné herecké výkony, kde by som rád pochválil bravúrny český dabing, vďaka čomu som sa mohol lepšie sústrediť na pozeranie tohto excelentného francúzskeho snímku, ktorý patrí medzi uznávanú KLASIKU !!! Jeden z najlepších filmov v dejinách kinematografie !!! ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Málo platné - takové bývají ... osudové ženy. Projdou kolem vás jakoby nic, jediným pohledem vám vyrvou srdce z těla - a vůbec nic vám za to nenabídnou. A když se vrátí ... POKUD se vůbec někdy vrátí, seberou vaší duši i těžce vybojovaný klid. Jsou sošně krásné, přiměřeně rozmarné, zcela nezodpovědné, nekonečně sobecké ... a vůbec si to neuvědomují. To ONY jsou přece oběťmi, trpí stejně ... ba co dím - trpí neporovnatelně VÍC než vy ... a dělají co mohou, takže nemáte právo jim cokoli vyčítat. Zdánlivě banální, leč převelice přitažlivá zápletka je skvěle rozehraná, vybroušené, lehce plynoucí dialogy jen podtrhují její půvab ... a najednou je konec a utrum a šmitec - a vy si připadáte dílem zaskočení a dílem podvedení. Chtěli jste přece zjistit, co bude dál - co bude s NIMI ... s těmi, kdo zůstali bezradně stát na scéně velkého divadla, které píše sám život. Ten život, který je někdy podařenou komedií, jindy pokleslou fraškou ... a častokrát tím největším dramatem - a tragédií hodnou nesmrtelného Shakespeara. Ano, co s nimi bude - teď, když musí jít a posbírat všechny ostré střepy svých rozbitých životů. Co se dá dělat - zdá se, že už se to nedozvíte - navzdory tomu, že každý správný divadelní kus by měl rámovat jak prolog, tak i epilog. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Skutečná solava divadelního umění z doby, kdy byl jeho svobodný duch nemilosrdně potlačován. Skvostná výprava, výtečný Barrault a hlavně éterická Arletty, která prozáří každou scénu. Škoda jen, že mezi okouzlujícími i smutnými scénami s neopakovatelnými Prevértovými dialogy jsou prodlevy, které dělají stopáž ejště delší, než ve skutečnosti je. Ve výsledku jde ale o dílo, před kterým je třeba smeknout klobouk. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (16)

  • Architekt Alexandre Trauner a skladatel Joseph Kosma byli oba Židé a museli proto pracovat v utajení a své nápady předávat pomocí prostředníků. (Hans.)
  • Jedná se o první film uvedený v osvobozené Francii. Byl to režisérův záměr - schvalně natahoval střih, aby to takto vyšlo. (Cimr)

Reklama

Reklama