Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtrnáctiletá fashion bloggerka Viktorie si musí po smrti matky vybrat, zda žít v dětském domově nebo na malé vesnici s otcem, kterého nikdy neviděla. Venkovské prostředí na ni zpočátku působí jako zoo plné exotů, kteří jsou sice zajímavou náplní pro její blog, ale žít se s nimi nedá. Její otec navíc úspěšně vzdoruje všem pokusům o převýchovu a raději se věnuje své praxi zvěrolékaře a poklidnému popíjení s kamarády. Do rodinného souboje je postupně zatažena celá vesnice i sociální pracovnice, která hrozí násilným rozdělením nově vzniklé rodiny. A to právě ve chvíli, kdy Viktorie kromě vztahu k otci nachází i první lásku... (Indigo Film)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (272)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Lukáš Latinák spojuje svou přítomností dva filmy posledních let, trpící stejným problémem - mají některá výborně fungující místa, ale jako celek jsou takové rozpačité, protože to dobré je prokládáno laciností, blbostí a lajdáctvím. A to nemluvím o tom, že pokud jste měli tak jako já tu čest dnes při TV premiéře na Primě, tak jste tímto filmem, respektive product placementem vkládaným v blocích jménem reklamy (a sdělení sponzorů pořadu;)) do vlastního filmového product placementu (Nike, Nike, NIKE), strávili místo 105 minut minut 150, což zážitku rozhodně neprospívá. Ale i v běžné stopáži a rytmu byste si museli všimnout, že spousta věcí v Andílkovi by se rozhodně nemohla stát nebo dít tak, jak se stala nebo udála (problematika dotací je tu asi stejně sofistikovaná jako zadávání veřejných zakázek na stavební práce v Bořkovi Stavitelovi, o obecním referendu ani nemluvě:)), a určité věci jsou zase naprosto nepochopitelné (třeba ty umělé řasy, nebo to, o čem tak asi celý ten rok fashion blogerka na vesnici fashion blogovala...nebo proč je Kateřina Herčíková pořád označována za herečku...). Anna Kadeřávková ve svých sedmnácti-až-osmnácti může hrát čtrnáctku/patnáctku, a klíčové je, že tuto stylizaci zvládá, a především, že i HRÁT umí. Bohužel jakkoliv hashtagování v obrazu koresponduje se stylem komunikace dnešní mládeže (a odráží i kvality jejího obsahu, ehm), přeskočení od nejvyhrocenějšího momentu vztahu otec-dcera o půl roku vperjod, aniž by se jakkoliv vysvětlilo, co se stalo, a jak se naplnilo řečené, to je prostě chyba k nepřehlédnutí. K nepřehlédnutí jsou naštěstí i výborní přihrávači a komici, za které tu jsou Miroslav Vladyka, Miloš Knor a do určité míry i Petr Jablonský. Prve zmíněný Lukáš Latinák je jenom dementní ochotnickou karikaturou, ale to může mít něco společného s tím, že hraje manžela vesnicky fiflenoidní Kateřiny Herčíkové, a tudíž by to pak byl personifikační majstrštyk:) Každopádně vzato globálně - Andílek Na Nervy se dá hodnotit různě. Můžeme si říkat, co je prvoplánové, co je záměrně zobrazováno v hrubých rysech, a jak to dobře plní v líčení čehosi divákovi svůj účel, anebo to pojmout tak, že to naznačuje nějaké směřování, ale je to naprosto nezvládnuté a soustředí se jen na nejkřiklavější příklady, které vydává za trend, protože tvůrci prostě kontakt s generací hlavní hrdinky nemají, ale chtějí prostě natočit takovýhle v zásadě rodinný film. No... těm, co patří do druhé hodnotitelské skupiny, bych rád připomenul, že česká kinematografie dala v posledních letech v tomto ranku vzniknout daleko pochybnějším věcem a dokonce i pár zrůdnostem - viz třeba Můj Vysvlečenej Deník s Veronikou Kubařovou. A ve srovnání s tímhle materiálem nabízí Andílek Na Nervy vynikající pokoukání. Což ovšem neznamená, že jsem ochotný přehlížet ty především vztahově-vývojové díry a další nedostatky. Přesto ode mě 60% a nevylučuju, že za pár let bych se třeba mohl chtít podívat znovu. Jo a prý tam hraje taky nějaký Mišík. Asi má něco společného s Vladimírem, slavným to pěvcem. Dělám si legraci. Ale abych to moc neprodlužoval, řeknu jen jedno srovnání - pamatujete "mladého pana Stropnického" v Máji? Tak vedle toho je Adam Mišík Al Pacino. I když vypadá jako Damian Lewis s hárem mého nejmladšího bratra (které je samozřejmě démonicky cool... a shodou okolností stejné jako háro třetiny jeho vrstevníků;)). () (méně) (více)

haluska11 odpad!

všechny recenze uživatele

jeden z výplodů české kinematografie, u kterých člověk po zhlédnutí netuší, jestli snad nešlo o děsivý sen z horečky. obraz třídního boje hospodských sedláků a mladé influencerky, která ovládá sociální sítě alá powerpoint. film obsahuje mnoho skrytých klenotů - pseudosoudkyni barbaru, chlastání nezletilých na hřbitově a tragické pokusy o humor zesměšňující slováky a ženy. běda těm, kdo se pokusí napadnout velikonoční tradice a nejsou o Vánocích doma! ()

Reklama

Lukoboss odpad!

všechny recenze uživatele

Na nervy jsem u toho opravdu byl, protože to byla hrůza. A, Kadeřávková tupou a rozmazlenou a drzou kravku v pubertě hraje dobře, to se musí nechat, ale to je asi tak všechno. Popravdě byste jí nejradši dali facku téměř v každé scéně, kde se objeví. A jedna jí i přistane, to pak divákovi srdce zaplesá. Ostatní tak nějak hrajou, nejhorší je opět K. H.-Herčíková, ta už by snad role ani dostávat neměla. No a kámen úrazu je scénář, protože když Pražáci točí film o vesnici, dopadne to nějak takhle (všichni jezdí na traktorech, jsou oblečení jak kreténi, chovají se jak kreténi, pijou jen pivo, rum a zelenou a vlastně furt chlastají nebo jsou v hospodě). Toto je hlavní důvod, proč dávám odpad, protože pokud se nám nepodaří oprostit od takových stereotypů a generalizací, nevyjde z toho nic dobrýho. A tady to růžový stádečko kolem Dominiky Myslivcové, to je peklo dnešní doby.. bohužel. P.S.: Jo a otřesně hrající nebo spíš nehrající Mišík je na plakátu v popředí, ale přitom tam má totálně vedlejší roli. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že podle plakátu a názvu jsem čekala další romantickou slátaninu, ale nakonec jsem byla příjemně překvapená. Byť se dá příběh označit za současnou červenou knihovnu s jasným scénářem a předvídatelným koncem, má film zajímavé momenty, které vnímám jako přísliby lepších časů. Povedlo se výstižně vykreslit jak Viky, tak i jejího tátu a tetu starostku, pobavila mě figura ztvárněná Kateřinou Hrachovcovou (bavila jsem se, jak jí Viky utřela ...) Byť je mi svět blonďatých bloggerek s umělými řasy na hony vzdálený, nebyl Andílek film nepříjemný, dokonce jsem se bavila. ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Nakonec jsem to zvládl dokoukat bez újem na psychickém zdraví, ale měl jsem místy co dělat. Očekával jsem, že děj bude pojednávat o klasické osobnostní nápravě, kdy se rozmazlená a nevychovaná hrdinka proti své vůli vydává do úplně jiného (vesničního) světa, aby v něm tak nějak nalezla sama sebe. Bohužel k této nápravě nedochází pozvolně, hlavní představitelka se dobrou většinu filmu chová jako nesnesitelná kravka a já jen marně čekal, kdy konečně padne na hubu a dočká se aspoň ponížení ze strany vidláků - nic takového se nestalo, místo toho téměř ze dne na den změnila názor na vše okolo. Chápu, že už psychologicky tohle pramení ze špatné výchovy a že i z dobrého člověka může být rozmazlený spratek, který ve svých kritických letech prostě jen neví, jak se chovat. Ale film tohle uchopil příliš nešťastně. Stejně tak pohled na vesnici vše příliš zjednodušoval, parodoval a přijde mi, že typické české vesničany akorát tak ponížil - tady ovšem zase nemůžu mluvit s naprostou jistotou, sám jsem městským dítětem a vesnice jsou pro mě úplně odlišným světem, kterému tolik nerozumím (nebýt mých kámošů, díky kterým jsem aspoň ochutnal kus maloměstské povahy a pohostinnosti). Celkově se zde řeší několik osudů, jsou tu i náznaky dost plytkých a nerozkreslených záporáků a ani jakákoliv romance není úplně dotažená. Prostě kdyby tohle byl typický kýčovitý film s posláním, jaké natáčí třeba naši američtí kolegové, věřím, že by zafungoval úplně jinak. Tohle byl typický český paskvil, který se svým vizuálním vzezřením a pojetím pokusil cílit hlavně na mládež, resp. především na mladé, internetem vychovávané děvy, které se s hlavní hrdinkou jistě snadno ztotožní. Pro běžného diváka, či filmového fanouška, je to spíš hrana utrpení. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (10)

  • Pavel Řezníček (Jakub) při přípravě na závod traktorů málem narazil do stromu. [Zdroj: cervenykoberec.cz] (SONY_)
  • Film se natáčel v Ředhošti. (rakovnik)

Reklama

Reklama