Režie:
Irena PavláskováKamera:
David PloyharHudba:
Jiří ChlumeckýHrají:
Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (486)
Skoro přesně to, co jsem od tohoto filmu mohla očekávat. Plno sexu, převrácené filozofie a smutného pohledu do hercova - tedy fotografova - dětství. Neberte mě špatně, jelikož Karel Roden odehrál svou roli skvěle. Ale úvod filmu s podáním ruky jakože "mistr" předává herci svá úchylácká moudra, aby je dokázal věrohodně interpretovat, načež na konci opět podobná scéna s potutelným úsměvem "mistra".... Jelikož hlavní roli hrál jeden z našich nejlepších českých herců, musím se ptát sebe sama - je zvrácené, že mi ani trochu Roden nepřipomínal chlípného 80tiletého úchyláka nad hrobem? Mnohem snesitelnější by bylo, kdyby se stopáž zkrátila na obyčejných 80 minut a zbytečně nezabíhala do detailů. Dost mě mrzí, že jsem nešla v kině na jiný snímek. ()
Jan Saudek je natolik kontroverzní osobností naší kultury, že bych očekávala, že film o něm, nota bene, film, na němž se on sám navíc i podílel, bude působit stejně. Těšila jsem se na barvité líčení života geniálního bouřliváka, milovníka žen, zajímavou sondu do jeho zajímavých vztahů, možná i určité vysvětlení jeho mnohdy skutečně neotřelých názorů na život. Místo toho se mi dostalo zcela nudné a zbytečné podívané, jejímž jediným kladem byla ústřední postava, naprosto geniálně ztvárněná Karlem Rodenem. Ano, Karel Roden byl Janem Saudkem, přes veškerou rozporuplnost, jedinou živou postavou v panoptiku jinak se skládajícím jen z nevýrazných, zcela zaměnitelných, ženských postav. Nevyčnívá z nich jediná. Ani Sára, která je sama o sobě jistě osobností neméně zajímavou a kontroverzní než je Jan sám. Náš světově nejproslulejší fotograf současnosti by si zasloužil mnohem důstojnější pomník… ()
Vždycky jsem měl radši Káju Saudka, ale i Jan má své kouzlo. Ovšem pouze v díle. Jinak to asi musí být nesnesitelný kretén, myslící pinďourem i tam, kde ostatní nemyslí vůbec. Film je dlouhý, barevný a od Pavláskové. Roden hraje, až se z něj kouří, ale i on se neubránil klišé a schématickým opakováním, i když vzhledem k ztvárňované osobě to asi byl úmysl. Jinak ovšem oceňuju, že figura nesympatické krávy Sáry byla pojata věrohodně, tedy nesympaticky, blbost JS byla reálně nepodhodnocena a ceckaté modelky opravdu byly velmi ceckaté, ba i prdelaté:-) ()
Muž není pes, kosti nežere! Ač se ve spoustě věcí s Janem Saudkem neztotožňuji (za všechno s jeho vkusem na ženy), nedokážu mu upřít jisté pochopení a sympatie. Karel Roden se nelehké úlohy chopil s vervou a (ač je mezi ním a JS značný výškový rozdíl) do geniálního bonvivána s duší dítěte se doslova převtělil. Film jako takový je sice dosti nedějový (viděl jsem prodlouženou dvoudílnou verzi), avšak v klíčových scénách (všechny s kritikem Janem Rejžkem) všeříkající. O žánrový mezník či diváckou povinnost sice nejde, ale i tak Irena Pavlásková se svým týmem odvedla bez pochyb kvalitní práci. 75%. P.S.: Mášou Málkovou bych se nejspíš nechal zblbnout taky (na rozdíl od skutečné SS). ()
Líbí se mi Saudkovy fotografie, již méně se mi líbí Saudek jako člověk, připadá mi jako hodně velký pozér. A tenhle film je jen jedna jediná obrovská póza. Když je životopisný film o někom, kdo má co říci, může být zajímavý i při špatném zpracování, ale tato prázdná bublina splasknula hrozně dlouho před tím, než mohla někoho zaujmout. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (17)
- Piaty spoločný projekt režisérky Ireny Pavláskovej a herca Karela Rodena. (classic)
- První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)
- Jan Saudek uvedl, že by si do hlavní role více přál Oldřicha Kaisera než Karla Rodena, protože je mu typově bližší. (MTHRFCKR)
Reklama