Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 3
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (487)

Peytl 

všechny recenze uživatele

Dobrý den, já jsem tady kvůli mrdu... krásná replika. No, i když... Karel, budějcký bard (toho času zámecký pán a věčně mrtvý Rus v holýmúdu) to nepodal tak, jak bych si od Saudka představoval. Ano, toho Saudka, kterému bych chtěl být trojčetem. Jasně, dvojčetem ne. Kromě jím vyhledávaným předimenzovaným prdelím bych chtěl vlastnit aspoň metr čtvereční jeho stěny a tři až čtyři buňky vostrýho voka s dobrým světlem a ždibec krabičky od mejdla, kurva, s tím se dá fotit? Kde jsi má invence? Film o kontroverzním umělci, bláznovi a geniovi, který se snadno miluje a nenávidí, proč ne, mně i bráchovi je to u tlusté prdele, pokud ho někdo ignoruje, pak je pro mě ale čirou záhadou. Co se týče snímku...ehm...hmmm. Zkrátka, vše se bude odvíjet od vidění Jana Saudka tím, nebo kterým pičusem. Já, jakožto právě ten neobjektivní pičus, kterého tvorba pana Jendy bytostně zasáhla, jsem v podání výše zmíněného Kadla mírně znepokojen, neboť jeho pozérství a dalších pár psychických průserů jsem mu zkrátka nevěřil. Jistá nonšalance a frajerství skrznaskrz krví a generacemi... nééé. Každý genius je trošku a někdy víc sobec, miluje jen sebe, kapito? A je to magor. Vždyť to je vlastně bezva. S kolika musíte den co den být osobně. Ale pořád odbíhám, film je jen několikrát vylouhovaná kráva, nebojaksetomenuje... průměrné zklamání. Inu, každý bobra milujeme jinak a umělcům rozumíme stejně tak. Já, jakožto umělý neumělec dopiji všechny své alpy a ředidla, nasadím brýle, pokřivím motýla na červeném triku a zařvu… kurva, bez takových lidí bysme hebli, haleluja. O pijavicích záměrně nemluvím. Napsáno pod vlivem, ostatně jako vždy, skočím na stativ a pak se uvidí. Jo, ještě k muzice, no, jasně, Chlumecký.... bezva, ale jako bych to už několikrát slyšel. Přesto můj šálek čaje... ne kávy. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl radši Káju Saudka, ale i Jan má své kouzlo. Ovšem pouze v díle. Jinak to asi musí být nesnesitelný kretén, myslící pinďourem i tam, kde ostatní nemyslí vůbec. Film je dlouhý, barevný a od Pavláskové. Roden hraje, až se z něj kouří, ale i on se neubránil klišé a schématickým opakováním, i když vzhledem k ztvárňované osobě to asi byl úmysl. Jinak ovšem oceňuju, že figura nesympatické krávy Sáry byla pojata věrohodně, tedy nesympaticky, blbost JS byla reálně nepodhodnocena a ceckaté modelky opravdu byly velmi ceckaté, ba i prdelaté:-) ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jakoby se Irena Pavlásková paradoxně dostala do role Sáry Saudkové. Jelikož genialita tady kritiky vytáčí, ale proti průměrnosti nic nenamítají. Podobně jako před lety dokument o Janu Saudkovi stál jen na něm, tady to celé stojí na Karlu Rodenovi a Máše Málkové, kromě herců tu nic není. A písnička, co zněla k závěrečným titulkům, byla vyloženě příšerná. (viděna kinoverze i dvoudílný televizní sestřih, dojmy stejné – 50%) ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Když jsem se prvně dozvěděla, že vznikl nějaký film s názvem Fotograf, zobrazující nespoutaný život bohéma Jana Saudka a že samotného mistra fotografie má ztvárnit jeden z nejslavnějších a neprosazovanějších českých herců, Karel Roden, vůbec jsem k tomuto snímku neměla žádné sympatie. Od Ireny Pavláskové jsem zhlédla jen dva filmy, z toho bych řekla, že nejvyšších kvalit dosahuje Čas sluhů. Ostatní filmy mě vůbec nelákají, z části i díky zdejšímu hodnocení, takže z toho, že se chopila režie Fotografa, jsem vlastně neměla nijaké dojmy. Nějak mi to bylo jedno. Pak ale film dávali v České televizi a já si řekla, že alespoň první část bych měla vidět. Rodenovo ztvárnění Jana Saudka je dokonalé, realistické. Když jsem jej v roli sledovala, našly se často momenty, kdy to pro mě byl prostě Jan Saudek. Tyto chvíle se střídaly s tím, kdy jsem ho viděla jako "Roden hraje Saudka." Přece jenom, jeho tvář je prostě nezaměnitelná:) První část mě zaujala natolik, že jsem si řekla, že musím vidět i tu druhou. A dobře jsem udělala. Druhá část je opravdu hodně silné kafe. Klobouk dolů před celým hereckým ansáblem. Marie Málková, která se stala předobrazem Sáry Saudkové je skvělá. Její přerod od nevinné dívenky až po ultimátní mrchu je dokonalý. Ze začátku filmu, kdy se poprvé objeví v Janově bytě i životě, jsem si v několika scénách a dialozích pomyslela, že tahle holka nebude tak "čistá" a dobrotivá, jak se zdá. Další silnou osobností je Zuzana Vejvodová. Kde se tento talent celou dobu ukrýval? Ten její výkon byl na Oscara. Takové herecké talenty by měly získávat hlavní role ve filmech. Jistě, nemůžou, protože ta dlouhá řada před nimi je tvořena mnohdy amatérskými, "herci" bez špetky talentu a sympatií, zrozených ze skvostů jako je Ordinace, Cesty domů a podobných výplachů, o nichž si konzumní diváci myslí, že jsou velcí herci, když hrají v takových seriálech. To je pravda, role v takových seriálech jsou nesmírně náročné a vyčerpávající:) Ale najdou se výjimky v podobě právě slečny Málkové. Ale těch je asi jako šafránu. Vůbec všechny dámy korpulentních tvarů, které se pohybovaly v Saudkově životě, bytě i loži podaly výborné výkony. A ústřední píseň je nádherná. Celkově mě Fotograf překvapil a jsem ráda, že jsem se na něj podívala. Nedávej vždy na první dojem:) "Všechny věci jsou těžké, mimo lehkých dam, ale i ty jsou těžké.", "Dámy jsou čistotné, myjí se jednou týdně, jako já." ()

m.krudenc 

všechny recenze uživatele

Absolutně geniální film, nic podobného jsem nevyděl. Film stejně geniální a zároveň šílený jako život sám geniálního fotografa Jana Saudka. Je neuvěřitelné čeho jsou ženy schopné pokud někoho fanaticky chtějí. Výběr herce Karla Rodena byla trefa do černého, to se musí vidět. Opravdu fantastická podívaná. Neuvěřitelné jsou i postoje Saudka: třeba - jaké filmy jsou nejlepší? no přece porno protože tam vždy všechno dobře dopadne. Svatá pravda. V životě má smysl jen radost ze života. No prostě film Ireny Pavláskové je geniální, vynikající - dokonalý. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • Sára Saudková, bývalá přítelkyně Jana Saudka, prohlásila, že je ve filmu vykreslena jako největší mrcha. Ona a syn fotografa Samuel Saudek mluvili hned po premiéře filmu o možném podání žaloby na tvůrce filmu. Oba si údajně přečetli scénář, v němž se poznali a s jeho obsahem důrazně nesouhlasí. (M.B)
  • Jan Saudek svůj spor o licenční smlouvu, která se týkala práv pořizovat reprodukce z jeho děl, v roce 2012 vyhrál. (markyzgero)

Reklama

Reklama