Epizody(10)
-
Pilot (E01)
-
Ještě jednou včerejšek (E02)
-
Šeptaná tajemství (E03)
-
Raketa (E04)
-
He in Racist Fire (E05)
-
Cyclone (E06)
-
Král a já (E07)
-
E. A. B. (E08)
-
Královna rock'n'rollu (E09)
-
Alibi (E10)
Obsahy(2)
Nový seriál od Martina Scorseseho, Micka Jaggera a Terence Wintera je zasazený do New Yorku sedmdesátých let minulého století. Velkolepou jízdu napříč hudební branží, jež byla v době nástupu punku, diska a hip-hopu prosáklá drogami a sexem, sledujeme očima šéfa hudebního vydavatelství Richieho Finestry (Bobby Cannavale). Ten se ze všech sil snaží zachránit svou nahrávací společnost i vlastní duši, aniž by musel jít přes mrtvoly. (HBO Europe)
(více)Videa (11)
Recenze (98)
Možno pre fanúšikov 70. rokov a toho motta "sex, drogy a rock and roll" to je vynikajúci zážitok. Ja nie som fanúšikom ani predmetnej hudby a vôbec ma nebaví celý čas civieť na takýto nezriadený životný štýl. Ešte keď si pozriete nejaký celovečerák o danej téme, to ešte ujde. Ale celý seriál založený len na bezuzdnom drogovaní, honbe za peniazmi a naháňačkou za potenciálnymi sexuálnymi chorobami, neviem kde tam mám hľadať prínos. Akurát len v spoluúčasti Micka Jaggera na projekte, čo dokumentuje, že takto asi táto chasa žila a žije. Pre mňa nič obdivuhodné. Jediným pozitívom je Olivia Wilde. Cannavale s večne ožratým pohľadom, ten ma tiež nebavil. ()
Platí pro prvních 7 dílů.....Je to zajímavé...byť jsem tuto dobu "téměř zažil" (jelikož jsem poslouchal hudbu 60.let a hltal všechny informace o zpěvácích,tudíž znám téměř všechny skladby,které v seriály doposud zazněly), přesto mne to nenadchlo tak,jak bych očekával. Přitom se tomu nedá nic vytknout ,dobové zpracování včetně hereckého podání nemá chybu. Jenže mi tam chybí ten správný feeling. I tak budu seriál dále sledovat,jelikož jeho přínos je nesporný. ()
Vinyl mě nalákal na autentickou jízdu hudebním průmyslem 70. let. V půlce série jsem si bohužel uvědomil, že to úžasné zasazení je jen kulisou, nedůležitým pozadím pro osobní drama nepoučitelného feťáka. To by samo o sobě mohlo být zajímavé, ale kvůli tomu jsem do seriálu nešel. Hlavně ani jedna část není zpracovaná opravdu dobře. Většina epizod sestává z Richieho sjetého pobíhání a řvaní na všechny kolem, tedy pokud fet teprve nehledá. Do toho jsou zamíchány nějaké camea dobových muzikantů, vedlejší linky sem tam zajímavých postav, které se kvůli pomalému tempu nedočkají rozuzlení, a občas nějaký ten song pro radost. Takhle fungují prakticky všechny epizody, takže i na ploše deseti epizod se rychle dostaví repetice a nuda. Nejvíc mě ale štve, že kromě první epizody jsem z toho vůbec necítil vášeň pro hudbu. Richie o ní pořád mluví, ale ze seriálu samotného nikdy nečiší. The Get Down dokázal i přes fantastičtější námět a trochu neohrabané vyprávění zachytit ducha doby daleko lépe a zábavněji. ()
Sex, drogy a rock'n'roll v nejčistší formě počátku 70. let. Teda, sex vlastně zase tak moc ne, ale dobrou hudbou je Vinyl doslova natřískanej. Díky účasti Micka Jaggera na scénáři navíc můžu věřit tomu, že občas neskutečné scény ze života dnes legendárních umělců mohou být pravdivé. Nasazené pomalé tempo Scorseseho pilotu vydrží až do finále, a je opravdu škoda, že má první sezona jen 10 episod. ()
Fuck this place up! Seriály (např. Treme) a filmy (např. Ray, Walk the Line) z hudebního prostředí mám rád. Aspoň ty, co umí zachytit hudbu v její přirozené podobě a prostředí, které k muzikantům patří (kdo nezažil, snad po shlédnutí tohoto seriálu uvěří). Díky Micku Jaggerovi, že dostal nápad vykreslit hudební historii divokého konce šedesátých a začátku sedmdesátých let, aspoň jsem si ji mohl prožít nesmělým nahlédnutím za zástěnu. Rock'n'roll!!! ()
Galerie (85)
Zajímavosti (5)
- Projekt, který tehdy nesl název "History of Music," se nejprve krátce ohřál u společnosti Paramount, než v roce 2010 definitivně zakotvil u HBO. Scénář pilotního dílu "zatím nepojmenovaného rokenrolového seriálu" nakonec vzešel z pera Terence Wintera, scénáristy seriálu Impérium: Mafie v Atlantic City (který zároveň napsal scénář k filmu Vlk z Wall Street) a George Mastrase (který stojí za seriálem Perníkový táta). (Zdroj: HBO Europe)
- V hlavách Jaggera a Scorseseho se tento nápad zrodil už v roce 2006, kdy Jagger požádal slavného režiséra - autora dokumentů o rockové kapele The Band a o Bobu Dylanovi - aby režíroval snímek Shine & Light z roku 2008, který dokumentuje dva koncerty skupiny The Rolling Stones. Podle magazínu Deadline Jagger během tohoto natáčení navrhl, že by mohli "vytvořit film jako je Casino, zasazený do světa hudebního byznysu." (Zdroj: HBO Europe)
- Richie Finestra (Bobby Cannavale) nosí hodinky Rolex Datejust ve verzi bicolor. (Liqid)
Reklama