Režie:
David Robert MitchellScénář:
David Robert MitchellKamera:
Mike GioulakisHudba:
Rich VreelandHrají:
Maika Monroe, Keir Gilchrist, Jake Weary, Daniel Zovatto, Lili Sepe, Olivia Luccardi, Linda Boston, Bailey Spry, Claire Sloma, Debbie Williams, Rich Vreeland (více)Obsahy(1)
Devatenáctiletá Jay se po příjemné chvilce na zadní sedačce auta se sympatickým mladíkem ocitne svázaná v opuštěné továrně. A mladík ji zpovzdálí opatrně pozoruje. Čeká na okamžik, kdy se objeví démoni. Na okamžik, kdy to pro něj celé skončí a pro ni naopak začne. Nekonečná noční můra. Tyto až příliš reálné přízraky jsou součástí prokletí, které si jeho oběti předávají sexem jako štafetový kolík. A pro Jay původně slibný večer nakonec skončí tím nejhorším možným způsobem. Její milenec ji uprostřed ulice vyhodí svázanou a polonahou z auta a navíc od něj převzala kletbu spojenou s pronásledováním a útoky přízraků, které s ní od této chvíle budou na každém kroku. Její život se smrskne na nekonečný a všudypřítomný strach, před kterým nemá kam uniknout. Jay se svých zjevení může zbavit jedině tak, že je předá někomu dalšímu. Podaří se jí uniknout? (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (643)
Že neuteču mi bylo jasný už při reklamním bloku, kdy mě obklíčilo stádo pubertálních blbečků, díky jejichž pohotovejm komentářům by film zvládnul i slepej. Záruba s Bosákem by rozhodně neměli spinkat na vavřínech, protože Smíchov je očividně plnej talentovanejch hláškařů. Nicméně (jak může být nicu méně?), i kdybych byl bejval v sále a klidně i v celým multiplexu úplně sám, změnilo by se leda tak to, že bych během projekce usnul. Hele, nápad zajímavej a dobrej, asi jako jít v sobotu večer do kina, ale to ještě neznamená, že se zbytek udělá sám. Ty lidi tam (některejma označovaný za herce) byli poutaví míň než přelepenej plakát na nástěnce, napětí bylo zrovna asi někde na Matějský, a tak ocenit se daj snad jen vizuální srandy, který bejvaj u béček i daleko horší. Shrnuto a podtrženo, pro zkratkovitej sex spojenej s přenosem "něčeho" už byly vymyšlený pojmy prostituce a pohlavní choroby, v tomhle směru přišel mysteriózní horor D.R. Mitchella s křížkem po funuse. ()
Označení originální mi v případě It Follows přijde hodně přehnané. Mitchell za doprovodu neutichající osmdesátkové elektroniky pouze rafinovaně spojuje carpenterovské narušení poklidného amerického předměstí znepokojivou všudypřítomností bubáka s rozrůstající se mytologií Slender Mana a principem „infekce“, nacházejícím svou inspiraci ve frančíze Ringu. Nic víc. Přesto však dokáže udržet neutichající napětí a působivou atmosféru, zabalenou do podmanivého vizuálního hávu, který překvapuje dynamickou prací s kamerou a dokonalou inscenací a je natolik opojný, že je mu divák ochotný odpustit veškeré úvodní neduhy i přestřelené digitální paskvily. A přinejmenším příjemné je i ono pomrknutí zpět, na léta dávno minulá, kdy filmový horor varoval mládež před nebezpečím neuváženého sexu. ()
Super nápad, slabší scénář (lehce repetetivní, inteligence postav není nijak oslnivá, trochu mi chybí zkoumání možností followera a časosběrné pokusy) a strašně debilní finále. Co celý film dělají dospělí není důležité, i přes lehké nedomyšlenosti a skřípání to šlape parádně. Soundtrack (Tron) a kamera perfektní - přesně tahle civilní kamera hororu chybí. Super oživení žánru (ač to klidně můžeme nazvat vzpomínkou na Michaela), škoda jen, že scénář není od Whedona. ()
Dve dekády môjho obľúbeného žanru na jednom tanieri. Intenzívna hudba a pouličné steadycamy ranného Carpentera, miestami vytiahnuté do giallo psychedelična, tu pri zachovaní dejovej logiky a uveriteľného chovania postáv pracujú s mysterióznym rozmerom skrytej hrôzy a lá moderný Kruh. Hrôza je navyše prenášaná pohlavným stykom pohľadných teenagerov na čele s peknou krehkou blondýnkou, a nie je potešením, ale previnilým utrpením. K tomu temné lokality duchaprázdneho Detroitu. Lahôdka pre znalcov žánru, ktorá mohla byť jeho udalosťou desaťročia, keby brilantné skĺbenie historických smerov vizionársky korunovala načrtnutím smeru nového. ()
Prvních deset minut se dozvíte princip, podle kterého si hlavní záporák své oběti vybírá, dalších devadesát minut přemýšlíte, proč se hlavní hrdinka prostě neodstěhuje do Evropy. To, že je centrální premisa originální, totiž ještě neznamená, že je to vhodný námět pro celovečerní film. Občas je totiž fajn, když se postavy chovají logicky nebo když celý film není je o opakování jedné a té samé scény (pomalu přicházející postava) v rozdílných exteriérech a interiérech. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (9)
- Kino, v kterém se ocitá dívka s přítelem na začátku, je Redford Theatre – historické kino v japonském stylu s plně funkčními varhany značky Wurlitzer. Kino se nachází na adrese: 17360 Lahser Road, Detroit, MI 48219, United States. Premiéru zde měl i film Lesní duch (1981). (MrPierc)
- Film, na který se dívají mladí, je Zabijáci z vesmíru (1954). Další film, který běží v televizi a na který se dívá jen Paul (Keir Gilchrist), je Voyage to the Prehistoric Planet (1965). (Pitryx)
- Rich Vreeland, ktorý zložil soundtrack k filmu, si zahral hlásateľa na škole, kde Jay pátra po Hughovi. (Marceloo)
Reklama