Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (606)

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Od Ericka Dowdleho jsem dosud viděl pouze snímek Ďábel, který v rámci žánrové produkce relativně fungoval, vyznačoval se obstojnou atmosférou a zápletkou, která neurazí. Následný kousek Pod zemí představuje po všech stránkách nedůstojný pád kvality někam do suterénu. Nerad používám silně emocionálně zabarvené výkřiky nespokojenosti, tady ale ztráta času opravdu bolí a svádí ke šťavnaté nadávce. Celé to připomíná výtvor party nadšenců, kteří bez jakýchkoliv zkušeností a zázemí natočí video pro (své) pobavení. V jednom dni jsem viděl Děsivé dědictví od talentovaného Ariho Astera, které Dowdleův výtvor překonává rozdílem několika tříd a tuhle chaotickou, mizerně sestříhanou zoufalost. Na databázi mají téměř shodné hodnocení... Nu což, nemusím chápat všechno... Celkový dojem: nula od nuly pojde. ()

Beckett51 

všechny recenze uživatele

"Jediná cesta ven je dolů." Zasraná klaustrofobie! Původně jsem chtěl dát kvůli posledním dvoum minutám o hvězdu míň, ale když tak nad tím přemýšlím, už si nedokážu vybavit, kdy jsem byl u filmu naposled takhle posranej a fóbicky vydrásanej. Navíc se z filmu dají pochytit opravdu skvělá mravní ponaučení, jako třeba nevěřit krtkům, nezvedat zaprášené telefony, nepanikařit, když se prodíráte úzkou chodbou plnou kostí kde Váš krysy koušou do prdele, neopětovat pohledy podezřelým prsatým slečnám, jenž provozují sabaty v hlubokých temných chodbách a spousta dalších. Bezpochyby found-footage roku. ()

Reklama

JosefGruber 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že při vstupu na tento film jsem byl naprosto smířený s tím, že se bude jednat o další sračku typu Blair bitch a podobných hysterických snímků, které nenabídnou jediný kloudný záběr. Proto jsem byl ze začátku hodně nadšený. Bohužel čím se film blížil závěru, tím mé nadšení klesalo. A ten závěr? Nejsem prostě zastánce mrtvol vylézajících ze stěn a podobných hovadin. 3*, 12.9.2014, kino ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Nejprve mě obstoupila aura příšerného skepticismu jako u každého filmu natočeného stylem FF - Found Footage. Tam je jedno, co se děje, jelikož mě zvolená technika nutí pouze sledovat, jak realisticky to působí jako opravdu "nalezené záběry". A když pak mám hodnotit děj, tak ani nevím, o co vlastně šlo. Většinou o nějaký lidi, co jsou hooodně v prdeli a tak se vlastně nemohu splést v takovém odhadu. Ovšem zde musím dodat, že jsem to přestal vnímat relativně brzy a nechal se jednoduše pohltit dějem. Dějem, u kterého jsem nejdřív myslel, že se bude jednat o klišé (partička někam vleze a tam se na ně vrhnou podzemní obludy). Jak jsem se ale zmýlil. Tenhle survajvlový horor/slasher/duchařina má v sobě navíc prvky fantastiky a já byl velmi mile překvapen, jak svižné minimalistické dílko jsem po dlouhé době zase viděl. A Perdita byla taky fajn. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Jsem utahaná, že sotva vleču končetiny (revizi provedu později). Špínu mám zalezlou ve všech otvorech - i těch skrytých (zalezl tam snadno, potvorák). Páchnu jako dlouho přehlížená žumpa v horkém (nebývá to pravidlo, jak víte) létě. Jsem promočená na kost - ale zjišťuju, že ne všechny jsou moje. A je mi zima. Vážně svinská zima! A mám nehováznou výmu. Ep čík!! Konečník jsem zatím nekontrolovala. Sakra .. tohle natuty vodstůňu. Ale jinak jsem si ty nejtemnější hloubky Paříže užila. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 78. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
  • Názov filmu As Above, So Below (Ako hore, tak aj dole), je aj okultné príslovie. (Pat.Ko)
  • Nápis nad vstupem do pekla, v angličtině: „Abandon all hope ye who enter here,“ je do češtiny ve filmu přeložen jako: „Mnou vchází se do města věčné strasti.“ Nejde tak o přesný překlad, oba úryvky však pocházejí ze stejné části „Božské komedie“ od  italského básníka Dante Alighieriho. (gamemaCZ)

Reklama

Reklama