Reklama

Reklama

Galavant

(seriál)
Trailer
USA, (2015–2016), 6 h 26 min (Minutáž: 21–22 min)

Tvůrci:

Dan Fogelman

Hrají:

Joshua Sasse, Timothy Omundson, Vinnie Jones, Karen David, Luke Youngblood, Mallory Jansen, Julian Seager, Sophie McShera, Hugh Bonneville, John Stamos (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(18)

Obsahy(1)

Tam kde většina pohádek končí, tahle teprve začíná. Hrdinný rek Galavant, slovutný to chrabrý rytíř, bojuje o srdce své vyvolené, která na piedestalu zájmu cloumá jak s city všemi opěvovaného Galavanta, tak i zlého krále Richarda. (geklon)

Videa (7)

Trailer

Recenze (82)

Anchi 

všechny recenze uživatele

Galavant je sice super, ale zženštilý/dětinský Richard si scénu ukradl během pár dílů víceméně hlavně pro sebe. První díl mě neodradil, u 2. jsem brečela smíchy (legendární joust) a u posledního jsem plakala už doopravdy, převážně proto, že 3. série nebude. A to se tam zrovna skoro objevil drak! Galavant měl všechno. Bitches. Zombie. Gaye. Rickyho Gervaise. Prostě fakt všechno. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Originální kombinace parodie fantasy/hrdinských eposů a muzikálů. Seriál si je vědom sám sebe, sám přiznává, že na něco nebyl rozpočet nebo se songem oslavuje, že druhá série má o něco víc dílů. Ale jsou to postavy, které si vás získají. Hrdinský krasavec Galavant je trochu jednodušší, ale má dobré srdce, královna Madalena je děsná potvora, drsňák Gareth Vinnieho Jonese je mega macho a král Richard... je jako malé nevinné dítě, kterému jste dali hračky, které může rozbít. Humor se ne vždy trefí do černého, ale vtipů je tolik, že si ten svůj oblíbený najdete v každém díle. Z Galavanta mám příjemný pocit, že sleduju partu nadšenců, kteří si s láskou hrají na pohádku a do toho si prozpěvují uhozené písničky. Berte nebo nechte být. ()

Reklama

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

Ať už se budu snažit sebevíc, myslím, že větší poklonu než tu, že mi Galavant v některých ohledech připomíná Černou zmiji (a místy taky Princeznu nevěstu), asi vyseknout nedokážu. Seriálu se daří dokonale naplňovat žánrová klišé tradičních pohádkových příběhů, aby je nakonec s úsměvem na tváři shodil a ještě si na jejich ostatcích s chutí zatančil a zazpíval. Ano, muzikálová čísla představují nedílnou součást Galavanta a parodická nátura jednotlivých výstupů (například vypravěčova závěrečná reflexe sledovanosti, na níž bude záviset vznik druhé série či hádky o to, která z postav bude mít hlavní sólo či završí píseň velkým finišem a stane tak ve středu zájmu kamer jsou vysloveně k popukání) z nich dělá jeden z nejzábavnějších prvků seriálu. Bohužel se obávám, že místy raketové tempo textů výrazně znesnadní výrobu titulů/dabingu a autor bude muset slovní přestřelky včetně vtipů chtě nechtě výrazně osekat, aby lidi stačili číst/se překlad trefoval postavám do pusy, což se dle mého negativně projeví v diváckém přijetí. Pochvalu si kromě písniček zaslouží typově přesní herci, kteří se buď vymaňují ze stereotypních škatulek (černošský panoš, rasově těžko zařaditelná valencijská princezna), nebo do nich svým vzhledem naopak zapadají, ovšem scénář tyto okamžitě bortí či rovnou převrací naruby, když jednotlivým charakterům připisuje jiné vlastnosti, než bývá obvyklé (krásná a naivní dáma v nesnázích alias princezna je manipulativní mrcha, její zachránce, pohledný „princ“ opilecký sedlák a tyranský král vládnoucí pevnou rukou zase neschopný romantický naiva). Jediné co lze vyčítat respektive na to upozornit je místy výrazně „punková“ výprava, která působí lacině, scény jsou většinou zaplněny dekoracemi velmi řídce, ale vzhledem k nátuře díla není dost dobře možné tento „nedostatek“ kritizovat, neboť - ačkoli je více než zřejmé, že výroba Galavanta nepatřila k nejnákladnějším - autoři se můžou velmi snadno ohradit, že ona lacinost představuje další z parodických prvků, jenž má za cíl zesměšnit na pohled okázalé, do nejmenšího detailu propracované a tím pádem neuvěřitelně sterilní a nerealisticky působící prostředí z klasických pohádek odehrávajících se ve špinavé době středověku. 85% ()

Jinny 

všechny recenze uživatele

Meta fantasy komediální muzikál... OK, zní to šíleně, ale tvůrci naštěstí měli šťastnou ruku. Dělají si legraci z politicky korektních castingů, Hry o trůny nebo fantasy klišé, ale přitom alespoň některé postavy jde (občas) brát dost vážně na to, aby člověka zajímalo, co se s nimi stane. Čestnou zmínku zaslouží tanečně-pěvecké vystoupení krále Richarda o tom, jak Galavanta umučí, a fakt, že Madalena je lepší Cersei než Cersei z jistého seriálu. ()

reban 

všechny recenze uživatele

Pro kastrovaný chlapce a potraty co se bez koulí už narodili, naprosto dokonalý seriál. Pro nás ostatní ztráta času a mozkových buněk. Přihřátej příběh, přihřáta hudba, přihřátý herci, přihřátá délka epizod, přihřátej počet sérií, přihřátej úvodní obrázek a přihřátej celej svět. #globálníoteplování #nemámnicprotipřihřátejm #Peace ()

Galerie (509)

Zajímavosti (7)

  • Když v 10. epizodě 2. série "The One True King" chlapec nabízí, že napíše králi písničku, Gareth (Vinnie Jones) odsekne: "Shut up, Menken" ("Mlč, Menkene"). Alan Manken je hudební skladatel, který je známý spoluprací s Waltem Disneyem a napsal i hudbu ke Galavantovi. (Tom:))
  • V 7. epizodě 2. série "Love and Death", když se Roberta (Clare Foster) pokouší vyznat Richardovi (Timothy Omundson) lásku, říká: "Jsem jen holka, která stojí před klukem vedle mrtvoly a žádá ho aby ji měl rád." Původně velmi podobná věta ("Ale taky jsem jenom holka, která stojí před klukem a žádá ho, aby ji miloval.") zazněla z úst Julie Roberts ve filmu Notting Hill (1999). (Tom:))
  • Ve 3. epizodě 1. série "Two Balls" je cedule "Sidneyland" (anagram slova Disneyland) napsaná stejným fontem jako skutečné logo společnosti. (Tom:))

Reklama

Reklama