Režie:
Damián SzifronScénář:
Damián SzifronKamera:
Javier JuliáHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Darío Grandinetti, María Marull, Mónica Villa, Diego Starosta, Héctor Drachtman, Rita Cortese, Julieta Zylberberg, César Bordón, Leonardo Sbaraglia (více)Obsahy(1)
Šest divokých historek spojuje téma drobných i větších nespravedlností a křivd, kterým se člověk nemůže bránit, nechce-li překročit hranice zákona či dobrých mravů. Čeho je ale moc, toho je příliš. V různých situacích se hrdinové filmu dostanou do bodu, kdy už jim dojde trpělivost. Vezmou věci do svých rukou a s lidskou malostí, byrokracií či vypočítavostí si to vyřídí s intenzitou rozzuřeného zvířete. Černá komedie koprodukovaná bratry Almodóvarovými si podmanila diváky festivalu v Cannes i Karlových Varech. Není divu. Nervy totiž můžou rupnout každému a pocity hněvu jsou stejně univerzální jako uvolňující účinek smíchu, který se dostaví při každém z šesti překvapivých rozuzlení. (Aerofilms)
(více)Videa (8)
Recenze (911)
"Kuchaři (čepice) stojí, ženich se parohů bojí." Romino, Romino... nevěstinko sladká, holka do nepohody, Tobě bych řekl ANO! V dobrém i ve zlém, dokud nás smrt nerozdělí. Bože můj, přitom taková všivá a laciná romantika. Přeslazená jak čtyřpatrový svatební dort, shozený ze stolku na špinavou podlahu, z ní po kusech sebraný a ochutnaný. Do maximálních obrátek vytočená pětihvězdičková pohádka, doslova zkurvená (kuchařem na střeše) romantika. A o tom to je. Manželský život není procházka růžovou zahradou. Žádné distingované a společensky přijatelné tango, s chlapečkem dosud visícím na maminčině prsu, ale divoký čardáš. Život manželský je zraňující a nebezpečný jako ulítlý pouťový vozík. A ostatní povídky? Taky mňamky. Pár jedovatých jednohubek, ochucených člověčinou. Zejména řidičův fakáč měl drajv. Ano, ano, ZLOČIN Z VÁŠNĚ na nás dnes číhá na silnicích za každým patníkem. Poučme se. Nespěchejme, netrubme a neukazujme si fakáče. Ani na silnicích, ani na csfd diskuzích. Jo a abych nezapomněl - u csfd oltáře si říkejme ANO! ()
Sestava několika filmových povídek, které spojuje pouze téma a to spíš formálně,někde je víc grotesky, někde zas není humor vůbec, ale vzhledem k faktu, že povídkových filmů je jako šafránu a ještě je méně těch dobrých, asi se to nedalo udělat o moc líp. Jen škoda, že poslední dvě povídky byli příliš dlouhé, kratší stopáž by pomohla. Během psaní tohoto komentáře chcípla jedna moucha. Prostě mi přistála na klávesnici a zřejmě pošla stářím. Budiž ji odpadkový koš lehký ()
Divoké historky, při nichž nervy tečou, napínají se k prasknutí a praskají, ale cynická bránice si také přijde na své. Válka řidičů to u mě jednoznačně vyhrála, ovšem nedá se říct, že by ostatní kamínky v téhle černohumorné mozaice byly o moc horší. Pravda, ještě více by se mi líbilo, kdyby pan scenárista / režisér příběhy také provázal jinak než všudypřítomnou nepříčetností, ale to je asi jediná vada na kráse, které jsem si všiml.___P.S. Kdybych si teď pustil Volný pád (který mi připomněla povídka s pyrotechnikem), nemuselo by to s mým okolím dobře dopadnout. ()
Po skúsenosti so Szifrónovým filmom by som mal zrejme prehodnotiť poznámku pri Jarmuschovom Coffee and cigarettes v zmysle, že jednotný režisér poviedkového filmu dáva istotu udržania akej-takej latky. Nájsť podobne nevyrovnaný film by znamenalo vyhlásiť medzinárodné pátranie. Úvodný "Pasternak" (90%) funguje ako skvelá ironická anekdota s takmer do dokonalosti obrúseným finále a intertextuálnym vtipom pre znalcov literatúry. Už nasledujúce "Las Ratas" (Potkany, 40%) však skĺzava do umelej kŕčovitej repetície a dostavuje sa neblahý dojem sledovania prostoduchej telenovely, oboznámenej s termínom "spoločenskej kritiky" len z veľkej diaľky. S tretím "El más fuerte" (Najsilnejší, 100%) sa však film ešte mohutnejšie navracia do brázdy dômyselnej satiry a dokáže presvedčiť o reálnosti situácie, ktorú dynamicky vyhrotí do brilantnej pointy a privodí tak predčasný vrchol, ku ktorému sa už po zvyšok stopáže ani nepriblíži. Nasledujúce "Bombita" (Bombička, 40%) je len smutným vykonštruovaným pokusom, ktorý padá na hlúpo zvolenej modelovosti a skutočné nešvary banalizuje, zatiaľ čo nám predostiera hrdinu na míle vzdialenému všednosti, s ktorým sa nemožno identifikovať, pretože je sám problémom. "La Propuesta" (Ponuka, 60%) sa ešte snaží navrátiť do koľají civilnosti a jej protagonistu možno dobre pochopiť; čo jej podlamuje nohy je predovšetkým záver, podtrhávajúci agitujúce vyznenie. Posledné "Hasta que la muerte nos separe" (Kým nás smrť nerozdelí, 80%) sa utrháva z reťazí, ale rozpútané peklo vyznieva mierne do stratena, čo vynahrádza pre mňa napriek všetkému nečakaný a úsmevný záver. Zaokrúhleným aritmetickým priemerom (mínus 5%, strhnutých za rozpačitosť celého tvaru, skrývajúceho sa za jednotnú koncepciu): 65% ()
Strhující rozjezd, dechberoucí balancování na ostří únosnosti point, čemu se ještě lze sebeironicky smát, a dokud to vypadalo, že u těch bezmála jízlivých, ale upřímných konců zůstane, schylovalo se k nekompromisnímu majstrštyku. V půlce se ale linie zlomila, režisér neudržel břitvu filmu na hrdle společnosti, dílo se vysmeklo a stal se z něj neškodně šimrající perořízek. Happyendy zkrátka s vážně míněnou (sic) ironií nejdou dohromady. ()
Galerie (93)
Zajímavosti (13)
- Když řidič Audi bere z kufru nářadí na výměnu kola, v odrazu levého světla lze vidět dva členy štábu. (imagoo)
- Historka odehrávající se v letadle se až nápadně podobá skutečné havárii německého letadla ve francouzských Alpách v březnu 2015. Druhý pilot se zamkl v kabině, nepustil do ní kapitána a stroj záměrně navedl k zemi. Zahynulo všech 150 lidí na palubě. Existují proto domněnky, že se kopilot tímto filmem inspiroval. Po této události producenti filmu vydali varování, že "jedna část filmu může diváky rozrušit". (mr.hack)
- Miesto pri moste, ktorý sa nachádza na 60tom kilometri na ceste medzi Cafayate a Saltou, kde sa odohrával jeden z príbehov, sa stal po uvedení filmu zo dňa na deň akousi turistickou atrakciou. Prostredníctvom Google Street View je možné ho vidieť na súradniciach -25.730669, -65,6967926. (MikaelSVK)
Reklama