Reklama

Reklama

Amakusa Širó Tokisada

  • Japonsko 天草四郎時貞 (více)

Recenze (10)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Šimbarské selské povstání z přelomu let 1637/38. Bohužel zde nedovedu posoudit vliv křesťanství, ale nějak to připomíná selské bouře na našem území v přibližně stejné době (1680). Uvádění do kontextu s husitským hnutím (viz raroh *****) mi nepřipadá patřičné. Ale otázka vzniku a zániku selských rebelii, je přesto zásadní. Sotva si dokážeme uvědomit nesmírnou bídu a zoufalství, která hnala rolníky do předem prohraných bitev (i v tomto filmu taková úvaha zazní) - a samozřejmě zpupnost šlechticů (na celém světě), kterými se dnes zabýváme jako nositeli kultury a civilizace, pro jejichž pra-pra-dědy však měl život sedláka cenu králíka. Film ovšem není jen genezí povstání , ale obsahuje řadu velice pečlivých charakteristik postav (třeba malíř Uemonsaku), které výrazně podtrhuje skvělá režie a kamera. Zvláštní a nečekanou úlohu tu hrají holandští misionáři – ale tak je to vždycky, když se chce chudák postavit na nohy, panskou koalici není třeba svolávat... ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Historický, feudálny vojnový film od Oshimu. 1637, Kyushu, boj proti kresťanom v Japonsku. Začíname prepadom stretnutia sa chlapov - kresťanov. Máme tam napínavé scény a únos mladej tehotnej ženy. Zobrazuje celý interiér, ktorý je väčší aj ako 6 metrov a ku postavám sa vôbec nepribližuje, takže nevieme, kto je kto. Kamera sa začne približovať až po osamení kresťanov v spoločnej modlitbe. Rebéliu vedie charizmatický mladý líder Shiro. Práve pri stretnutí s jeho ženou využíva Oshima viac umelecké nasvieitenie čiernobieleho filmu a scéna s ministromom a krami vyzerá ako z fantasy rozprávky. Spoznávame aj šľachtu a maliara maľujúceho domáceho pána, pritom s ním nervózne diskutujúceho o jeho provokatívnych poznámkach, po ktorrých nesprávnej interpretácii by mohol prísť o hlavu. Je to Shirov možný svokor Emosaku, hraný Rentarom Mikunin, ktorého výkon je asi najlepší z hercov tohto filmu. Je požiadaný urobiť obraz nasilu vyzlečenej kresťanky. Za tým nasleduje akoby obraz krajiny, ale ľudia, zobrazení ako skoro malé bodky, sa predsa len hýbu. Scéna Shira utešujúceho znásilnenú milú je dojemná, jej podporenie napíanvou hudbou však veští krutú pomstu. Napätie medzi postavami, vydieranie Shinbeia, aby sa pridal na jednu alebo druhú stranu, či nútenie maliara maľovať brutálne scény vytvárajú slušný príbeh a tempo. Stretnutie sprisahancov túžiacich po spravodlivej pomste je snímané tiež plíživou kamerou, akoby ich charaktery boli pokrivené. Pomätenie Emosakua je zobrazené príliš z diaľky tak, že vidíme celé jeho telo aj telo jeho dcéry od hlavy po päty a prichádzame tak výraz jeho tváre. Scéna jeho neskoršej smrti je nasvietená ako zo sna. Akoby sa na jeho vraha presunulo jeho šialenstvo. Príbeh je o povstaní, no akčné scény nie sú úplne dobre natočené, pokiaľ porovnávame s dneškom, tiež šermiarske umenie prítomných hercov mi nepripadalo zaujímavé. Film tak prichádza o veľmi dôležitú časť, ktorá by ho spravila nesmrteľným. Ostáva tak veľmi kvalitná umelecká stránka. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Historický epos mapuje udalosti Šimabarského povstania v Japonsku v 17 storočí. Snaží sa o podrobné vykresľovanie kresťanského povstania ( samotná myšlienka kresťanstva je silne zastúpená ) ale tak, aby sa neznalý divák nestratil v deji a postavách, čo sa aj darí. Viacej ako postava samotného vodcu rebelov Amakusa Shiro sú zaujímavejšie postavy maliara a hlavne samuraja pulzujúceho medzi obomi tábormi. Óšimov snímok je zaujímavý námetom a filmárskym spracovaním, ale predsa len nedosahuje úrovne iných japonských historických filmov. ()

werewolf69 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý film s netradičnou témou.S udalosťou, ktorá sa odohráva v tomto snímku som sa stretol po prvý krát, takže nemôžem posudzovať historickú výpovednú hodnotu tohoto filmu. Ale aspoň som o niečo opäť múdrejší. Samotný film je natočený pomerne dobre a po celú dobu v ňom panuje fakt dusivá a ponurá atmosféra. Jediné veľké mínus alebo chyba ak sa to dá tak povedať. Je fakt že pri tak malej stopaži sa celá ta udalosť proste zachytiť nedala. A najdôležitejší boj na hrade Hara proste vynechalý a poskytlý divákom len akési "písomne" objasnenie na záver, to ma fakt mrzelo keďže práve to by z tohto filmu mohlo vytvoriť veľké dielo...škoda no ()

stub 

všechny recenze uživatele

Zajímavý příběh ze 17.stol. o povstání křesťanů na Kjúšú. Film je natočen podle skutečnosti a jeho výpovědní hodnota je nesmírná - obtížné počátky křesťanství v Japonsku, kolaborace misionářů s místními mocnáři a bezvýchodnost situace pro obyčejného člověka, to jsou jen některá z poctivě vyobrazených témat. Přes minimum explicitnějších scén je film svým vyzněním poměrně brutální. Zmínit lze též vynikající hudbu, do filmu velmi vhodně a citlivě zakomponovanou. Herecky se žádné velké koncerty nekonají, jednoznačně nejzajímavější výkon podává Rentaro Mikuni jako malíř, tradičně dobrý je i megaproduktivní Kei Sato, Otomo a Okawa svůj (byť slušný) standard nepřekračují.. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama