Reklama

Reklama

Šťastni spolu

  • Hongkong Chun guang zha xie (více)
Trailer

Obsahy(1)

Byli dva a kromě nich nebylo nic důležité. Vydali se na dlouhou cestu a najednou není, co bylo, a naopak je, co nikdo nechtěl. A na druhém konci světa, v pronajatém pokoji uprostřed Buenos Aires přemýšlí Lai Yiu-Fai, co tu vlastně chtěl? Film Šťastni spolu znamenal pro Kar-Wai Wonga první skutečný vstup na mezinárodní filmové scény, když za něj na MFF v Cannes 1997 získal Cenu za režii. Příběh homosexuální dvojice, jejíž láskyplný a zdánlivě pevný vztah se rozpadne, aniž by jeden nebo druhý věděli proč, částečně šokoval svou otevřeností a zároveň fascinoval originálním způsobem filmového vyprávění, okázale ignorujícím jakákoliv známá pravidla.
Do hlavních rolí obsadil režisér superstar hongkongského filmu. Leslie Cheung Kwong-Wing, hongkongská hvězda první velikosti, herec (za svůj život natočil kolem 60 filmů, u Wonga se objevil už ve filmech Days of Being Wild a Ashes of Time) a od 80. let idol tzv. "kanto-popu" (vydal na 30 alb!) byl jedním z mála hongkongských herců, kteří se na počátku 90. let odvážili přijmout roli homosexuálního muže (první takovou příležitostí byla role herce čínské opery ve filmu Sbohem, má konkubíno, v ČT 1998 a 1999). Sám veřejně vyhlásil, že je bisexuál a v době uvedení filmu Šťastni spolu představil médiím svého životního partnera. Naneštěstí v roce 2003 podlehl záchvatu deprese a skončil svůj život skokem z jednoho hongkongského hotelu. Přes tehdejší epidemii SARS přicestovaly na jeho pohřeb desítky tisíc fanoušků.
Druhá superhvězda Tony Leung Chiu-Wai se věnuje především herectví, a dnes je mnohými považován za nejzajímavějšího herce své generace. Za své výkony už posbíral kromě diváckého ohlasu i řadu cen. Ty mezinárodní jsou téměř vždy spojeny s filmy Kar-Wai Wonga. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (63)

Deimos odpad!

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 3/10 Děj 1/10 Hudba 2/10 Efekty 1/10/// +v samotném závěru hudba, konec filmu mi ještě nikdy neudělal takovou radost -forma vyprávění, styl obrazu, kamera, námět v tomto zpracování, dialogy, původní znění (čeština by byla lepší když mě obraz nedokázal upoutat), tichá místa ve filmu: bez zvuku, bez hudby/// Odpad dám maximálně tak jednou do měsíce, tenhle film si ho však zalouží oprávněně. Ničím mě nezaujal, naprosto mě otrávil. Myslel jsem si že ho ani nedokoukám. Na herce jsem se těšil. Ti však kromě postelové scény a několika hádek nic nepředvedli. To už je lepší ten vtip o buzeranech co se rozcházejí "né můj je ten růžovej stoleček". Tohle je prostě důkaz, že ne každý azijský film je předem dobrý./// Celkem 15%/// ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Ano film pro festivalove poroty a divaky, ano jsem festivalovy divak. Tenhle reziser me nikdy proste nezklame. Nejde o nacincanou kameru a hudbu (ta je mimichodem opravdu tentokat mene nacincana nez je u Wonga zvykem ). Jde hlavne o zajimavy, jemny pribeh a atmosferu "divnych" , "nestandartnich" vztahu. Katarze v zaveru filmu ( odjezd k vodopadu a navsteva Tchaj-peje) je pak jakousi "tresinkou na dortu". ()

Reklama

dawe04 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně intimní sonda do jednoho destruktivního vztahu dvou gayů. Fai si uvědomuje realitu kolem sebe, tvrdě pracuje a i když zklamal otce, není to špatný člověk. Jeho slabinou je láska k Po-wingovi. Po-wing je přesný opak Faie. Žije bohémsky, kašle na ostatní a nechá se obskakovat. Jehou výhodou je láska k Faiovi. Může takový vztah fungovat? Přesně to se Wong Kar-wai snaží pomocí netradiční režie a kamery, spousty přepínání barev a filtrů, ukázat, ale zároveň hlavním hrdinům nepřihazuje žádné berličky či pochybné zvraty. Jako nezúčastněný pozorovatel zobrazuje plynutí vztahu, už tak netradičního (na filmový průmysl) v špinavě exotickém Buenos Aires. Hlavní představitelé milostné dvojice, čínské megahvězdy Leslie Cheung a Tony Leung jsou výborní, přirození a hlavně sympatičtí, což napomáhá přesunutí na plátno s hrdiny i přes jejich občas "špinavé" jednání. Stejně skvělý je i začínající Chen Chang v roli Faiova kamaráda Changa. Wongovi se povedlo vytvořit ojedinělý zážitek, pořádně blízko se dostat k divákovi i přes absenci hysterických či okatě umělých podpůrných událostí ve scénáři. Tohle není filmové drama, tohle je život. ()

gojackill 

všechny recenze uživatele

Civilně odvyprávěný snímek, který je snadno uvěřitelný. To může být pro někoho ohromné plus. Je to příběh o lásce, která je sice silná, ale může se vám také rozpadnout pod rukama, když je založená na špatných hodnotách. Sugestivně navozený pocit osamění a nicoty je skličující a bravurně vytvořený. Kamera, střih a celkové umělecké vyznění pohyblivých obrázků je jako celek příjemně originální, bez jakéhokoliv hluchého místa. Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Keroackův román Na cestě. EDIT - na podruhé mi trochu vadila příliš dlouhá sexuální scéna, na druhou stranu napodruhé bylo více úsměvů - hádky milenců jsou neodolatelné :-) ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Další příklad receptu na koktejl Typický festivalový vítěz (c). Smícháme jednu naturalistickou sexuální scénu, spoustu křiku a emocí, špetku násilí, nestandardní vztah a zaklínadlo "osamělost moderního člověka." Dobře promícháme, přidáme ve vyváženém poměru zpomalené záběry a klipovitý střih, spoustu barev a relativně slušnou hudbu. Protřepeme a podáváme s nezbytnou kapkou poselství o pevném bodu v životě, který každý z nás potřebuje, pohodlně se usadíme a vyčkáme ocenění poroty. ()

Galerie (52)

Reklama

Reklama