Obsahy(1)
Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (120)
Tak nevím. Začátek se mi líbil, po polovině se mi nelíbilo, závěr byl zase dobrý. Dávám 4* s vědomím, že na ně film kvalitativně má, ale nebyl to vyloženě můj šálek čaje. Tony Leunga jsem viděl už lepšího a když porovnám druhé dva filmy od Kar-wai Wonga (Stvořeni pro lásku, 2046), tak toto mě zaujalo nejméně. Nejlépe u mě asi vyšel Takeshi Kaneshiro. ()
Chungking express režiséra Wonga Kar-waie, jakkoliv se zcela vymyká žánrovému zařazení, je pro mě především filmem o lásce. Dva zdánlivě neprovázané příběhy o touze po vztahu a porozumění režisér a scenárista Wong Kar-wai natočil naprosto úchvatně, jen těžko srovnatelně s čímkoliv, co jsem v žánru „romance“ měl dosud možnost vidět, přičemž svobodně rozvolněný děj filmu umístil do pomyslného srdce Asie - Hongkongu. Od první minuty je znát, že režisér staví vizuální a výtvarnou složku nad tu obsahovou, čímž si však vytváří dostatečný prostor pro nové možnosti vyjádření. Experimentuje s obrazem, střihem i hudbou – úžasná "California Dreamin" se nese celým snímkem. Asijskou, respektive hongkongskou, kinematografii zatím téměř vůbec neznám; i to může být důvod toho, že mě Chungking Express tak nadchnul. K tvorbě Wonga Kar-waie se určitě ještě vrátím, nejspíše pak dílem Stvořeni pro lásku. 8,5/10. ()
Já vím, že to není úplně nejlepší, když si budete z tohoto filmu pamatovat hlavně jeho soundtrack, ale ta hudba vás tady tak dostane, mimo jiné i tím, že tam vlastně nepatří, že se tam nehodí. Ale právě proto je tak odzbrojující. Navíc jsou to moje oblíbené písně, i když třeba v asijském podání. Jízda, zvláštní, ale krásná. ()
Tak tohle bylo pro mne příjemné překvapení. V jistých kruzích dosti chválené Stvořeni pro lásku mne nezaujalo ani náhodou. Spíše mě úplně minulo významově i atmosférou. Ale dle mnohých nejlepší Kar-waiův nejlepší film - Chungking expres mě bavil od začátku do konce. Vcelku neobvyklý romantický film o nenaplněné lásce je o dvou nedávno opuštěných policistech, kteří jsou osamoceni a ne zcela ještě smířeni z toho, že je opustily přítelkyně. Jednoduchý dva vzájemně se lehce propojující příběhy, z nichž mě bavili oba. Jediné co bych vytkl, je možná to, že příběhy nemají obdobnou délku a druhý policajt dostal trochu (alespoň pro mě) zbytečně moc prostoru na úkor toho prvního. Snímek má skvělou atmosféru i boží soundtrack. A troufám si tvrdit, že na podruhé by mě to mohlo bavit snad i více. No uvidíme. Možná dám někdy znovu šanci i Stvořeni pro lásku. 8/10. ()
Kdyby to nebylo asijské, přišlo by mi to jako ten nejdivnější romantický film. Ale že je to asijské, tak je to vlastně úplně v pořádku a není na tom nic divného. Zvláštně propojené dva romantické příběhy, v zajímavých kulisách, s nádhernými ženami a naprosto skvěle vybranou hudbou. Jeden z těch filmů, který se vám hrozně líbí ale nedokážete o něm nic říct. ()
Galerie (74)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (22)
- Film bol natočený, zostrihaný a vydaný v čase, keď mal Kar-wai Wong prestávku od natáčania svojho eposu Ashes of Time (1994). (Bilkiz)
- Keďže film bol natočený sekvenčne alebo "ako road movie", Kar-wai Wong písal každú scénu buď večer pred natáčaním alebo ráno v deň natáčania. (Bilkiz)
- Brigitte Lin sa vrátila z hereckého dôchodku, aby si zahrala hlavnú rolu vo filme. Veľmi totiž túžila pracovať s Kar-wai Wongom. (Bilkiz)
Reklama