Reklama

Reklama

Chungking Express

  • Hongkong Chongqing senlin (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (120)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zklamání, skoro nuda. Film jsem zhlédl, aniž bych o něm cokoli věděl, a proto jsem se pořád divil, kam hrome ve 40. minutě zmizel ten policajt z první části a proč tam je najednou někdo jinej, a proč se ten první nevrací... Tenhle film mě prostě minul, přišel mi neupřímný, vyumělkovaný a falešný. Některé repliky pronášené voiceoverem vševědoucího vypravěče mi vyloženě lezly krkem - dva nejhorší příklady chci uvést doslova: 1) "Zdá se, že všechno má stanovené konečné datum. Rybičky mají svou lhůtu. Masová omáčka má svou lhůtu. I nudlová polévka má svou lhůtu. Existuje vůbec něco, co není omezené lhůtou?" 2) "Asi jsem zapomněl zavřít kohoutek. Nebo je tenhle byt přecitlivělý? Vypadá jako z kamene, a najednou se rozpláče. Kdy pláče člověk, dáte mu kapesník. Ale když pláče byt, je s ním spousta práce." Proboha! Dalším "WTF?! momentem" pro mě byla asijská coververze songu "Dreams" od Cranberries. Fajn, když má Kar-wai Wong chuť míchat do asijského filmu západní komerční popík, proč sahá pro strašlivé předělávce, když jiný song - California Dreamin' od The Mamas & The Papas - zazní ve filmu v originále? To už mu na práva k písni od Cranberries nezbyly prachy, tak to musel nechat přezpívat? Ach! Tenhle film je jako knížky Haruki Murakamiho - je to sexy, je to trendy a je to cool, ale ve své podstatě je to pseudoinťošský hype , který mě strašlivě míjí, protože za tím cítím velké prázdno, nepodložené ničím, obzvláště ne životními zkušenostmi. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Dneska je pro mne velice smutny den. Videl jsem film na ktery jsem se dlouho tesil. Ted mi to teseni a radost pri jeho sledovani budou moc chybet. Jakym vsim zpusobem chvalit tuhle Wongovu bezmeznou romantiku? Co rict? Pred trinacti lety natocil tenhle borec proste film ze ktereho se dodneska vykrada. Tony, Faye a Takeshi jsou skveli. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi zaujímavý a podnetný film od režiséra, ktorý je údajne slávny a mne o tom ešte nikto nepovedal. Najprv som sa snažil "vysomáriť" zo zvláštnej výstavby deja, ale po neúspechu som už film vnímal bez potreby všetko pochopiť a všetkému porozumieť. Je prirodzené, že človek ako ja už nemôže byť fanúšikom takých režijných postupov, aké používa Kar-wai Wong, nechápe kultovosť diel tohto typu, ale za úspech považuje už to, že ho film neodradil, nenudil, zaujal, v niektorých momentoch nadchol, i keď necíti potrebu vidieť ho opakovane. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem viděl mnohokrát, poprvé kdysi dávno v polovině devadesátých v nějakém artovém kině a od té doby jsem se na něj čas od času vracel. Myslím, že to bylo mé první plnohodnotné setkání s východoasijskou moderní kinematografií. Pamatuju si, že při první projekci jsem byl trochu zmatený režisérovým stylem, chvíli mi trvalo než jsem pochopil, že se nejedná o jeden příběh ale o dva, ale pochopil jsem, rychle si zvykl na neobvyklý "asijský" styl komunikace s divákem a na neobvyklé chování postav, a příště jsem si už plnými doušky vychutnával tu zvláštní a existencialisticky silnou atmosféru snímku a do podobných východoasijských filmů se postupně téměř zamiloval. Část mojí duše se zkrátka v těch hongkongských uličkách, pasážích, bistrech a malých bytech (a mezi tamními obyvateli) cítí velice příjemně, jako by tam patřila, a zpěvavý zvuk kantonské čínštiny jeví se mým uším velice lahodným a zvukomalebným (tytéž pocity ale chovám třeba i k Japonsku). ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Chungking Express je môj štvrtý Wongov film a konštatujem, že ma z nich oslovil jednoznačne najviac. Tie ďalšie, resp. v jeho kariére neskoršie, mi pripadali zbytočne naťahované a akési pseudoumelecké. Z Expressu pritom sála autorská úprimnosť a umelecká nezakomplexovanosť. Zprvu som mal problém sa na film naladiť a vzhľadom na moje predchádzajúce skúsenosti s režisérom som mal aj predsudky, lenže potom som pochopil, že film nesmiem brať ako nezávislý snobský art, ale ako milý romantický milostný príbeh a Wongove trademarky, ktoré mi inde pripadali gýčovo, zrazu dostávali svoj význam (trúbka, spomalovačky). Na film mám presne opačný názor, ako tvorcovia knihy 1001 filmov, ktorí si myslia, že oproti jeho ďalším filmom vyvoláva menšiu citovú odozvu a štýl vyhráva nad obsahom, podľa mňa je to presne naopak. Vzhľadom na tie ostatné diela. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (22)

  • Kaneshiro Takeshi mluvil ve filmu čtyřmi jazyky: mandarínsky, většinou mluvil kantonským akcentem, když volal přítelkyni japonsky a jednu větu říká anglicky. (Kulmon)
  • Quentin Tarantino podpísal zmluvu s Miramax špeciálne na založenie vlastnej vydávacej spoločnosti, aby mohol dostať Chungking Express k širšej verejnosti. (Bilkiz)
  • Kar-wai Wong napísal aj tretí segment, ale mal pocit, že film je už kompletný aj bez neho. Tento tretí príbeh vytvoril základ pre film Padlí andělé (1995). (Bilkiz)

Reklama

Reklama