Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Michael SnymanHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas, Maria Bonnevie, Lykke May Andersen, Søs Egelind, Nastja Arcel, Benjamin Boe Rasmussen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Detektivové Andreas a Simon žijí zcela rozdílné životy. Andreas je spořádaný manžel, zatímco čerstvě rozvedenému Simonovi se všechno hroutí pod rukama. Situace se náhle změní poté, co jsou přivolání k brutální hádce mezi párem narkomanů. Když Andreas objeví jejich zanedbaného syna, rozhodne se porušit zákony, které má hájit, a kojence unese. Nyní je řada na Simonovi, aby znovu nastolil rovnováhu mezi dobrem a zlem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Strhujúca manželská dráma, ktorá sa neskôr pretavuje do thrilleru. Brilantné herecké výkony a neuveriteľná zápletka, dvakrát nepoviem, že to bolo voľne inšpirované reálnym príbehom. Hanba, že takéto snímky častokrát nedávajú televízie (aspoň u nás) a bývajú prehliadané. Režisérka Susanne Bier a talentovaný Anders Thomas Jensen zase a opäť potvrdili svoju vysokú úroveň (keby sa už z nich pravdepodobne stal určitý kult, veľmi by som sa nečudoval). Škandinávska tvorba je nám akosi kvalitatívne vzdialená a je značný kus vpred, no, máme sa čo učiť. (Štyri veľmi silné hviezdy.) ()
Sic těhulkám, čekalkám, těšilkám ani snažilkám bych film rozhodně nedoporučil, protože realistická figurína mrtvého nemluvněte se válí před kamerou celkem často, zklamalo mě, že pod prvotní šokantností se skrývá v zásadě dost konvenční drama. Problémem je sice docela zajímavě se vyvíjející, ale totálně na kost ohlodaný scénář, který v žádné scéně neobsáhne víc, než posun děje o kus dál. Jednotlivé postavy jsou tak pouze proměnnými v geometrickém příkladu, do kterých nevidíme více než ona několikadenní zápletka potřebuje. Nejvíce to odnáší právě protagonista, ke kterému není lehké si udělat vztah, protože nevíme, jestli je to citlivý milující otec a manžel nebo pragmatický sociopat. Což dle všeho nebylo záměrem. Někomu to může připadat naopak jako ucelený scénář, mně to přišlo jako jeho špatné filmové zadaptování. ()
Deprimujuco vyzivny socialny pripad, mraziaci telo a mysel, ktory necha po dozretí malu jazvu na temene hlavy. Scenar je fantasticky naklepany, tahajuc ma do utrobia isteho spinaveho pripadu, kde je to samy uzol a kazdu chvilku necakany a prekvapivy zvrat a neviem co od neho cakat. Na to ze pluje po tichej rieke , ma rychly grad a spadovanie(( (k dojimavemu finisu a necakajnej pointe, ktoru som teda necakal!!)) , co je pri takto decentnej sirke excelentne. Nezanecha "aaaaaaaaaa"--ruku na usta, skor rozsirene zrenicky a mierne obhryzene pazury. Moj prvy styk so S: Bier dopadol luxusne, myslim ze si ju trocha preklepnem. Velmi zname danske tvare s kamennymi ksichtamni su osvedcenou recepturou na zuzenie ciev a upchate dychacie cesty, lebo predvadzaju nemozne i ked su len ticho. (hlavne N. Lie Kaas-- drogy su svina). Podtrzeno,secteno- dost silny snimok, ktory niekedy dokaze dost hlboko zamrazit nielen lesne plody.... ()
Druhá šance na mě působil dost uvěřitelně, ale i neuvěřitelně zároveň. Možná proto, že takové sračky si vymyslí jen život sám a lidi pak jen kroutí hlavou. Seveřané mají sílu. Mají nechutně velký cit pro vystavění děje a budování emocí, mají silnou kameru s citem pro detail, střih bez výtek, takový, který splyne v podvědomí, že jej ani nevnímáte, mají to prostě skvěle ošéfované. A samozřejmě herci, nevím jak to dělají, ale nikdo nehraje špatně, to je prostě radost! Och, kdyby si tak od Norů vzali příklad i ostatní země včetně Česka. ()
Vskutku kvalitná dráma s výbornými hercami. V podstate medzi Dánmi mužská špička, chýbal už len Mikkelsen, len pre toho by sa tu už miesto nenašlo. Film, ktorý v podstate nastoľuje otázku, či si niektorí ľudia zaslúžia mať deti. Zdá sa, že niektorí by ho ani mať nemali, ale celkovo sa osud môže vyhrať tak, že malou zmenou života môžete byť dobrým rodičom. Druhá šanca ponúka aj dejové zvraty či prekvapenia a ako dráma nie je vôbec nejako rozťahovaná, má skôr thrillerové tempo a preto nenudí ani chvíľu. Susanne Bier tu natočila pre mňa svoj druhý najlepší film, ešte lepší bol Po svadbe. A nerozumiem, prečo sa tieto výborné thrillery, detektívky a drámy nedabujú a neponúkajú v našom mainstreame. Toľko španielskych, severských, ale aj francúzskych či talianskych mega filmov bolo natočených a nikdy sa nedočkali dabovaného spracovania, aby si ho u nás mohol užiť naozaj každý. A pritom cenovo nebudú také drahé, ako tie americké výplachy, čo sú dennodenne na obraze. Asi treba publikum udržať v rovine stáda. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (4)
- Námet na tému filmu prišiel od scenáristu Andersa Thomasa Jensena. Susanne Bier sa to zapáčilo, pričom povedala: "Po rokoch spolupráce sme obaja chceli tentoraz urobiť niečo, čo bolo extrémne a kde človek robí niečo, čo je nepopierateľne zlé." (Arsenal83)
- Samotná Susanne Bier film v roku 2014 charakterizovala ako jeden z najťažších a najintenzívnejších filmov, aké dovtedy natočila. (Arsenal83)
- Modelka Lykke May Andersenová sa k role Sanne dostala bez castingu. Režisérka Susanne Bier ju stretla na jednej párty a proste ju obsadila. Úmyselne preskočila casting, pretože mala pocit, že Andersenová na ňom nebude dobrá, bola si však istá, že je pre danú rolu práve ona tá pravá. (Arsenal83)
Reklama