Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Eric HeissererKamera:
Bradford YoungHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker, Michael Stuhlbarg, Tzi Ma, Mark O'Brien, Joe Cobden, Russell Yuen, Nathaly Thibault, Pat Kiely, Julian Casey (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Když po celém světě přistanou tajemné vesmírné lodě, dojde k sestavení elitního týmu – v čele s odbornicí na lingvistiku Louise Banksovou (Amy Adams) – s cílem zjistit, jaké mají mimozemšťané úmysly. Zatímco celé lidstvo balancuje na pokraji globální války, Banksová se společně se svým týmem pokouší ve velmi omezeném čase najít odpovědi – a aby je byla schopna najít, bude muset přistoupit k činům, které mohou ohrozit nejen její vlastní život, ale dost možná osud celého lidstva. (Falcon)
(více)Diskuze
Uživatel Yoshitsune smazal svůj příspěvek.
G. I. Joe - podívej se na můj penis.
Divák - Ne!
G. I. Joe - podívej se na můj penis!!!!!!!
Divák - řikám ne!!!!!!
G. I. Joe - podívej se na můj penis, nebo ti hodně ublížím !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Divák - tak jo
G. I. Joe !! to nejlepší co můžete mít
G. I. Joe
eeeeee :D
Tak jasně, takovýmu hodnocení se nedá divit, když oběma G.I.Joeům napálíš 5* :)
Kravina.
Uvádět chybná fakta je v pořádku.
Rozporozovat je, dávat ty argumenty, po kterých mm13 volá v jiné diskuzi a požaduje, abych obajoval co jsem napsal, to je špatně.
Z toho mi plyne, že je v pořádku popírat vše, co napíše Castrator. A v pořádku není, když Castrator popírá zjevné nepravdy. A protože jsem ten troll, jak spousta lidí píše, tak nemůžu být s takovým stavem nespokojen, že jo:-)
na příspěvěk reagoval mm13
Když to ničemu nepomohlo, tak proč jsi mi doporučoval, abych se na ten film podíval?
Pokud jde o má vyjádření, tak minimálně pomohla v tom, že tu někdo dále nešíří něco, co není pravda. Konec konců, od toho je diskuze, ne? Až někdo vyjádří názor, že film stojí za hovno, nebudu souhlasit, nebudu možná nesouhlas ani dávat najevo, určitě ne pokaždé, ale nebudu o tom diskutovat (jako ty u filmu Blade Runner například). A víš proč? Protože to je názor na film. Kdežto tvrzení, že ve filmu postava něco dělá, i když to není pravda, je sice též názor, ale je to zároveň pokus konstatovat fakta.
Z tvých reakcí je vidět, že tobě nejde o diskuzi se mnou nebo o to, co kdo píše do diskuze, ty se mě snažíš doběhnout (viz tvůj komentář jinde o spletení si hřiště a snaze se předvést, který vypovídá více o tobě než o mně, aniž by sisi toho byl asi vědom). Jinak bys musel doporučit totéž, co doporučuješ mně, podívat se na film ještě jednou, tomu, kdo zde uvedl to, co jsem já následně rozporoval. Když uvedl někdo něco chybně, nechal jsi to bez povšimnutí, kdežto mně jsi za to, že jsem na to upozornil, ale stále byl připraven vzít zpět, že se ten někdo mýlí, pokud to doloží, začal peskovat, že tapetuji a že bych se měl na film podívat ještě jednou.
tak film se ti nelíbil, v pořádku, dobrý, ale pokuď vim normálně diskutovat si o tom nechtěl a asi nechceš stále, tak sem se normálně zeptal, ale jinak, Praise the Sun
Odpusť si na mě reagovat....vydržel si to dlouho, tak si to prosímtě nekaž :)
na příspěvěk reagoval Yoshitsune
If you learn it, when you really learn it, you begin to perceive time the way that they do, so you can see what's to come.
V čase 1:38:00 přibližně.
"Ne, nezačala jejich jazykem přemýšlet, porozumění jejich jazyku jí umožnilo chápat a vnímat čas, příčinu a následek jako oni."
12.7.2017 01:46, Castrator
Možná by stálo za to, kdyby se ti, co se přou s druhými, na ten film sami podívali, aby tu netapetovali svým mudrováním.
To v tom filmu je? Zase jsem si toho nevšiml, to se asi budu muset podívat ještě jednou. Ne, vlastně nebudu, já totiž nebudu rozporovat, že to tam není. Já se tě jen zeptám, proč to sem píšeš. Takže: Proč to píšeš? Jak to souvisí s přemýšlení v heptatodím jazyce? Nebo je snad snění nebo obsah snů přemýšlení? Tedy vědomá činnost? Není.
Tak ještě jednou:
naopak Amy Adams začala jejich jazykem přemýšlet. Nemusela si nic překládat, protože tomu rozuměla.
Já píšu, že nezačala.
A ještě se zeptám, když jejich jazyku rozuměla a nemusel si překládat, dokonce prý v jejich jazyce přemýšlela, proč v závěru filmu, během posledního setkání, nerozuměla tomu, co napsali? Čas circa 1:30:00:
Lousie has weapon. Use weapon.
Louise na to reaguje slovy I don't understand.
Ano, to tam bylo zmíněno, nevšiml jsi si ale, že bych popíral, že nebylo, ale že popírám to co jsi napsal ohledně toho, že Louise přemýšlela v jejich jazyce, tedy v jazyce heptatodů.
K tvému odkazu:
Sapir pak zformuloval hypotézu, podle níž je pojetí reálného světa vystavěno na jazykových zvyklostech konkrétní dané komunity, jež pak předurčují určitý výběr interpretace reality – žijeme tedy bez velké nadsázky v jiných světech.
Ani tam není zmínka o tom, že by automaticky člověk přemýšlel v nějakém jazyce, nebo dokonce jazyce cizím. Je tam, cituji, napsáno "na jazykových zvyklostech konkrétní dané komunity,". Jazykovou zvyklostí Louise byl její mateřský jazyk, i když jako lingvistka uměla i jazyky jiné.
Odpovíš na otázku, kde ve filmu zazní nebo je jasně naznačeno, že přemýšlí v jejich jazyce? Na to jsem se ptal a v našem sporu, kdy ty tvrdíš, že to tam je, já nikoliv, je to podstatné a budeme to mít vyřešené i bez odkazů na wikipedii.
To ve filmu nebylo, ve filmu bylo, a cituji z níže uvedeného rozhovoru, toto:
"The Sapir-Whorf hypothesis says that if you immerse yourself in another language, you can rewire your brain." And that made me laugh out loud, because Whorf never said anything about rewiring your brain. But since this wasn't the linguist speaking, it's fine that another character is misunderstanding the Sapir-Whorf.
But the movie accepts that as true! By learning the aliens' language, Louise completely alters her brain.
Oh yeah, the movie is clearly on board with linguistic determinism, which is funny because most linguists these days would not accept that.
Dle lingvisty tedy nesmysl, nebo skoro nesmysl, ale to není podstatné, podstatné pro naši diskuzi je to, co bylo ve filmu, i když to třeba nemělo s realitou nic společného. A všimni si, že tam není ani slovo to přemýšlení v cizím jazyce. A hlavně, bavíme se nikoliv obecně, ale o tom, zda postava Louise ve filmu přemýšlela heptatodím jazykem. Takže tvoje reakce se vůbec toho, o čem se tu vede řeč, netýká. Je to podobné jako bys napsal, že když lidé chodí srát, tak postava ve filmu taky srala. Ne, nesrala.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sapir-Whorfova_hypot%C3%A9za
Tohle tam bylo přímo zmiňováno.
na příspěvěk reagoval Castrator
tak o co ti jde fešáku ?
Ale úplně nesmyslně se tady vyblejt musíš :P
Já už si to taky přesně nepamatuju a možná si to s něčím pletu, ale cosi ohledně toho, že když se učíš nějakej jazyk, tak jím postupně začne i přemejšlet, v tý povídce nebo ve filmu myslím bylo... matně si něco takovýho vybavuju, ale fakt hodně matně. Ale ono hlavně řešit zrovna tohle, je docela zbytečný, protože ať už jde o porozumění nebo rovnou myšlení, tak už to není až takovej rozdíl a jedno souvisí s druhým.
na příspěvěk reagoval Castrator
No to se asi pokoušela... možná porozumět? Nevím. Ale k myšlení v jejich jazyce měla daleko, řekl bych. Ale nechme se překvapit, třeba nám poví, kde to v tom filmu je. Nebo třeba napíše, že se spletl a nemyslel myšlení v jejich jazyce, ale to co jsem napsal já a o čem se píše v článcích o filmu. Mýlit se může každý. I já. Já to i přiznám, když na to dojde. Fakt. Že ty mi nevěříš?
na příspěvěk reagoval Helo