Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1 (2023) (série)


Drž mě za ruku (S01E04)

(epizoda)
  • USA Please Hold My Hand
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Joel a Ellie zanechají auto v Kansas City a snaží se uniknout, aniž by na sebe upoutali pozornost pomstychtivého vůdce rebelů. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ellie našla něco, co se jednou bude sakra hodit. S Joelem si (sama má ostrý jazyk) zrovna moc nepokecá, nicméně společné putování se zvrtne v Kansas City, ve kterém nejprve nedobrovolně zaparkují ve výloze bistra a následně se stanou štvanou zvěří. Dojde i na jejich drobné sbližování. Na scéně je i respektovaná vůdkyně Kathleen, uvidíme, jak (ne)černobílou postavou bude. Opatrnou radost můžou mít po téhle epizodě i diváci, kteří se těšili především na akční souboje: ať už mezi přeživšími nebo s originálně vypadajícími infikovanými. Ač ze začátku s výhradami, britská herečka Bella Ramsey si mě získává čím dál silněji. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Epizoda je to dobrá, ale přes něco jsem se nemohl přenýst. Já chápu, že Joel nemůže, nebo nemusí bejt zabiják jako ve hře, ale když tam venku řádí Runneři, Clickeři, FEDRA, nájezdníci a uskupení lidí, co se snaží za cenu života přežít a v minulém díle zanechal Bill vzkaz, ať si vezme Joel všechno co potřebuje a na zdi měl desítky ručních zbraní, samopalů, brokovnic, pušek na dálku, granátů... A Joel si vezme Carabinu s pomalým přebíjením co se zasekne...  Blbosti řeším co? Nějak jsem se přesto nemohl přenést. Zrovna ve filmu, ve hře, ve světě, kde je každá kulka i zbraň vzácná. ()

Reklama

honzii 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po Walking dead jsou diváci protřelejší zombie survivors než hlavní postavy a tak je utrpení sledovat jejich riskantní jednání. Ellie od jednorozměrného Joela přebírá post hlavní postavy a její jednání je mnohem zajímavější. Situace jsou dramaticky slabším odvarem všeho, co jsme v zombie světech už viděli a začínám mít obavy, zda seriál bude mít co nabídnout v dalších epizodách, protože pocit nebezpečí je i přes rizikové chování postav stále menší. Stealth unikání pátrání v této epizodě trestuhodně nevyužito. Kde jsou ty herní prvky? ()

Polux 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

8/10 | Po neplánované "vzpomínkové" zastávce na cestě v minulém díle představuje čtvrtá epizoda návrat zpět do zajetých kolejí v podobě opětovného sledování strastiplného putování ústřední nesourodé dvojice skrze zdejší nehostinný svět (což je, přes kvality třetí epizody, rozhodně pozitivní zpráva), ovšem i tentokrát došlo ze strany Mazina a Druckmanna k určité změně perspektivy, byť ne tak zásadní jako v předchozím díle a oba tvůrci zde odhalují divákům další příběhovou vrstvu, týkající se jak jednání samotných postav, tak fungování prostředí, ve kterém se pohybují. | Každý dosavadní díl se prozatím soustředí na něco trochu jiného a díky tomu mají diváci příležitost si z jednotlivých epizod pokaždé odnést tu více, tu méně odlišný divácký zážitek stran vykreslení daného fikčního světa. Po ustanovující úvodní epizodě s představením charakterů přišlo na řadu smrtelně nebezpečné setkání s nakaženými (prostřednictvím ve hře obávaného clickera), v následujícím díle diváci dostali neobvyklý vhled na nelehké osudy vedlejších postav a v nejnovější epizodě se hlavní postavy střetávají s dalším nebezpečím v tomto světě, které není o nic méně smrtelné (právě naopak) a totiž s ostatními přeživšími. | Podstatná část čtvrté epizody se tentokrát věnuje vážnému tématu (nutného vs zbytečného) násilí a jeho negativního dopadu na lidskou (dětskou) psychiku. Dialogové výměny mezi Pascalem a Ramsey, týkající se ne-až-tak-příjemných zážitků z minulosti obou postav stran jejich násilného chování vůči svému okolí, výborně ilustrují jednu z nejsilnějších stránek hry, která se snažila vykreslit všechny (přeživší) postavy nikoliv jen tradičně prvoplánově na úrovni jednoznačné dobro vs absolutní zlo, ale nezvykle komplexně s cílem předat hráči tezi, že v tomto světě vůbec nejde o to, kdo co komu násilného ne/provedl a proč, ale jen o jednu jedinou věc - přežít a to za jakoukoliv cenu, přičemž ona cena závisí na úhlu pohledu. Tento motiv prostupuje celou hrou (o to více pak v neméně zdařilém herním pokračování) a Mazinovi s Druckmannem se jej podařilo do čtvrté epizody s pomocí několika rozhovorů a intenzivní akční scény věrně přenést. | Prozatím poslední díl tak názorně dokazuje klasické žánrové pravidlo ze všech post-apokalyptických akčních/hororových filmů/sérií, tj. ať už se v daném fikčním světě bojuje s jakýmkoliv nezastavitelným (nadpřirozeným) zlem, nakonec to vůbec nejhorší jsou vždy jen samotní (přeživší) lidé, což zde výmluvně demonstruje na scénu nově nastupující postava vůdkyně revolučního hnutí, která byla Mazinem a Druckmannem vytvořena specificky pro potřeby série. | Čtvrtá epizoda se kromě toho soustředí na pokračující vývoj vzájemného vztahu ústřední dvojice a další poodhalení minulosti obou postav. V průběhu děje tak divák sleduje, jak se postupně dále proměňuje Joelův, původně zcela neosobní, postoj k Ellie, který sice sám, směrem k ní, popisuje jako stále vysloveně účelový a Ellie staví do role pouhého "zavazadla", které je potřeba bezpečně přepravit z jednoho bodu do druhého, ovšem čím více času Joel s Ellie tráví, tím více začíná být zřejmé, že svůj přístup Joel přehodnocuje a pomalu, ale jistě se z něj opět stává starostlivá otcovská figura, jakou v minulosti, do úmrtí své vlastní dcery při nástupu pandemie, byl. To vše funguje především zásluhou Pascala a Ramsey, jejichž herecký projev je nadále skvělý (a snad to tak zůstane až do konce série). | Zatímco v první a druhé epizodě hrála prim městská zástavba a ve třetí epizodě pro změnu došlo na venkov a divokou přírodu, tentokrát se diváci dočkají oblíbené formulky "to nejlepší z obou světů" a děj tak zavede obě hlavní postavy zprvu jak na otevřené pláně a do lesů, tak později také do ulic, budov a sklepení. Ztvárnění post-apokalyptického prostředí je s každou další epizodou čím dál tím lepší, přičemž panoramatická sekvence osamělé projížďky autem zpustošenou krajinou a následně stejně zchátralou městkou aglomerací v této epizodě je po stránce atmosféry a výpravy naprosto vynikající a v tomto ohledu dává znovu vzpomenout na neuvěřitelnou podobnost série s herní předlohou. | Akční sekvence jsou sice i zde z pohledu rozsahu i stopáže relativně skromné, ale tak jako ve druhé epizodě jsou podány nadmíru vydařenou a realisticky působící formou. Škoda jen, že všudypřítomné násilí není v tomto případě ukázáno přímo na kameru, což považuji za jistý krok zpět oproti herní předloze, ve které se i tento prvek spolupodílel na celkové síle hráčova zážitku. Nicméně nenápadná narážka na dalšího obávaného nepřítele ze hry z řad nakažených ve sklepě parádně nalákala na příští události, tak snad projeví tvůrci v nadcházejících dílech trochu větší odvahu alespoň v rámci střetů přeživších s nakaženými. | V souhrnu se opět jedná o vydařenou epizodu, která si nadále udržuje kvalitativně nadprůměrný standard nastolený všemi předchozími díly a dále prohlubuje vztahy mezi jednotlivými postavami a uvěřitelnost zdejšího světa. Na další retrospektivní scény, týkající se samotných počátků pandemie, sice bohužel nedošlo, ale možná se něčeho zajímavého z minulosti znovu dočkáme hned v příštím díle, ve kterém dojde na představení, z herní předlohy známé, bratrské dvojice Henryho a Sama, se kterou se v úplném závěru čtvrté epizody Joel a Ellie setkali. | PeZet () (méně) (více)

Isherwood 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vlastně mě udivuje ten hlad okolo, lačnící po akci a děsu, a mimoděk tak stvrzuje všechny zkazky o toxicitě herní komunity. Seriál se postupně vymaňuje z okovů předlohy, jde si vlastními cestami, jen si prstem na mapě hlídá směr. Pedro s Bellou už se v tom zaparkovali jak starý pickup ve výloze bistra. Očekávání padla, už nejsem divák, ale čistý „cargo“, který tihle dva vzali s sebou. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (23)

  • Na začiatku epizódy vidíme Joela (Pascal), ako varí kávu. V hre je naznačené, že káva už nie je dostupná alebo že je to luxus, čo vysvetlí, že ju dostal z Billovho (Nick Offerman) domu počas predchádzajúcej epizódy. (molcan2)
  • Na začátku epizody si Joel (Pedro Pascal) a Ellie (Bella Ramsey) pouštějí v autě skladbu „Alone and Forsaken“ od Hanka Williamse. Píseň zazní také ve videohře, když Joel a Ellie vstoupí do Pittsburghu, a je také použita v prvním traileru k seriálu. (BROKEN_)
  • Kniha vtipov, z ktorej Ellie (Ramsey) číta, "No Pun Intended Volume Too" od Willa Livingstona, je presne rovnaká ako tá, ktorú používa vo videohre. Mimo boja Ellie vyťahovala knihu a čítala vtipy nahlas rovnako ako v tejto epizóde, pričom Joel (Pascal) reagoval podobne podráždene. Niektoré vtipy v seriáli sú dokonca presne tie isté, ktoré zazneli v hre, napríklad vtip o obálke, vtip o strašiakovi a vtip o hnačke. Craigovi Mazinovi sa páčilo použitie Elliinej knihy vtipov v hre a mal pocit, že jej zaradenie do série umožnilo efektívny vývoj medzi ňou a Joelom. (molcan2)

Reklama

Reklama