Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1 (2023) (série)


Drž mě za ruku (S01E04)

(epizoda)
  • USA Please Hold My Hand
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Joel a Ellie zanechají auto v Kansas City a snaží se uniknout, aniž by na sebe upoutali pozornost pomstychtivého vůdce rebelů. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dívá se na to dobře, ale tak nějak chybí šťáva. Lokace fajn, potyčka ve městě dobrá, ale vše bylo podivně táhle rozplizlé. A je mi vcelku jedno, do jaké míry jsou autoři věrni herní předloze....předchozí díl, vlastně i ty předešlé, byl mnohem lepší. Tak třeba se další epizoda zvedne. Vztah dvou hlavních protagonistů je zatím na zabití... ()

Marceloo

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pocitovo zatial najlepšia epizóda, v ktorej sa vzťahy konečne vyvíjajú tak, ako sa to v postapo horore patrí. Vzájomná nedôvera pomaly opadá a autorita Joela sa znižuje, pričom jeho skúsenosti začínajú byť užitočné. Obsadenie Melanie Lynskey je podla mňa trochu mimo. Chápem, že tvorcovia chcú mať ako líderku silnú ženu, ale Melanie mám zafixovanú v seriáloch ako taký housewife typ. Škoda že práve táto epizóda bola najkratšia, ale záver príjemne nabudí na budúci týždeň. ()

Reklama

Polux 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

8/10 | Po neplánované "vzpomínkové" zastávce na cestě v minulém díle představuje čtvrtá epizoda návrat zpět do zajetých kolejí v podobě opětovného sledování strastiplného putování ústřední nesourodé dvojice skrze zdejší nehostinný svět (což je, přes kvality třetí epizody, rozhodně pozitivní zpráva), ovšem i tentokrát došlo ze strany Mazina a Druckmanna k určité změně perspektivy, byť ne tak zásadní jako v předchozím díle a oba tvůrci zde odhalují divákům další příběhovou vrstvu, týkající se jak jednání samotných postav, tak fungování prostředí, ve kterém se pohybují. | Každý dosavadní díl se prozatím soustředí na něco trochu jiného a díky tomu mají diváci příležitost si z jednotlivých epizod pokaždé odnést tu více, tu méně odlišný divácký zážitek stran vykreslení daného fikčního světa. Po ustanovující úvodní epizodě s představením charakterů přišlo na řadu smrtelně nebezpečné setkání s nakaženými (prostřednictvím ve hře obávaného clickera), v následujícím díle diváci dostali neobvyklý vhled na nelehké osudy vedlejších postav a v nejnovější epizodě se hlavní postavy střetávají s dalším nebezpečím v tomto světě, které není o nic méně smrtelné (právě naopak) a totiž s ostatními přeživšími. | Podstatná část čtvrté epizody se tentokrát věnuje vážnému tématu (nutného vs zbytečného) násilí a jeho negativního dopadu na lidskou (dětskou) psychiku. Dialogové výměny mezi Pascalem a Ramsey, týkající se ne-až-tak-příjemných zážitků z minulosti obou postav stran jejich násilného chování vůči svému okolí, výborně ilustrují jednu z nejsilnějších stránek hry, která se snažila vykreslit všechny (přeživší) postavy nikoliv jen tradičně prvoplánově na úrovni jednoznačné dobro vs absolutní zlo, ale nezvykle komplexně s cílem předat hráči tezi, že v tomto světě vůbec nejde o to, kdo co komu násilného ne/provedl a proč, ale jen o jednu jedinou věc - přežít a to za jakoukoliv cenu, přičemž ona cena závisí na úhlu pohledu. Tento motiv prostupuje celou hrou (o to více pak v neméně zdařilém herním pokračování) a Mazinovi s Druckmannem se jej podařilo do čtvrté epizody s pomocí několika rozhovorů a intenzivní akční scény věrně přenést. | Prozatím poslední díl tak názorně dokazuje klasické žánrové pravidlo ze všech post-apokalyptických akčních/hororových filmů/sérií, tj. ať už se v daném fikčním světě bojuje s jakýmkoliv nezastavitelným (nadpřirozeným) zlem, nakonec to vůbec nejhorší jsou vždy jen samotní (přeživší) lidé, což zde výmluvně demonstruje na scénu nově nastupující postava vůdkyně revolučního hnutí, která byla Mazinem a Druckmannem vytvořena specificky pro potřeby série. | Čtvrtá epizoda se kromě toho soustředí na pokračující vývoj vzájemného vztahu ústřední dvojice a další poodhalení minulosti obou postav. V průběhu děje tak divák sleduje, jak se postupně dále proměňuje Joelův, původně zcela neosobní, postoj k Ellie, který sice sám, směrem k ní, popisuje jako stále vysloveně účelový a Ellie staví do role pouhého "zavazadla", které je potřeba bezpečně přepravit z jednoho bodu do druhého, ovšem čím více času Joel s Ellie tráví, tím více začíná být zřejmé, že svůj přístup Joel přehodnocuje a pomalu, ale jistě se z něj opět stává starostlivá otcovská figura, jakou v minulosti, do úmrtí své vlastní dcery při nástupu pandemie, byl. To vše funguje především zásluhou Pascala a Ramsey, jejichž herecký projev je nadále skvělý (a snad to tak zůstane až do konce série). | Zatímco v první a druhé epizodě hrála prim městská zástavba a ve třetí epizodě pro změnu došlo na venkov a divokou přírodu, tentokrát se diváci dočkají oblíbené formulky "to nejlepší z obou světů" a děj tak zavede obě hlavní postavy zprvu jak na otevřené pláně a do lesů, tak později také do ulic, budov a sklepení. Ztvárnění post-apokalyptického prostředí je s každou další epizodou čím dál tím lepší, přičemž panoramatická sekvence osamělé projížďky autem zpustošenou krajinou a následně stejně zchátralou městkou aglomerací v této epizodě je po stránce atmosféry a výpravy naprosto vynikající a v tomto ohledu dává znovu vzpomenout na neuvěřitelnou podobnost série s herní předlohou. | Akční sekvence jsou sice i zde z pohledu rozsahu i stopáže relativně skromné, ale tak jako ve druhé epizodě jsou podány nadmíru vydařenou a realisticky působící formou. Škoda jen, že všudypřítomné násilí není v tomto případě ukázáno přímo na kameru, což považuji za jistý krok zpět oproti herní předloze, ve které se i tento prvek spolupodílel na celkové síle hráčova zážitku. Nicméně nenápadná narážka na dalšího obávaného nepřítele ze hry z řad nakažených ve sklepě parádně nalákala na příští události, tak snad projeví tvůrci v nadcházejících dílech trochu větší odvahu alespoň v rámci střetů přeživších s nakaženými. | V souhrnu se opět jedná o vydařenou epizodu, která si nadále udržuje kvalitativně nadprůměrný standard nastolený všemi předchozími díly a dále prohlubuje vztahy mezi jednotlivými postavami a uvěřitelnost zdejšího světa. Na další retrospektivní scény, týkající se samotných počátků pandemie, sice bohužel nedošlo, ale možná se něčeho zajímavého z minulosti znovu dočkáme hned v příštím díle, ve kterém dojde na představení, z herní předlohy známé, bratrské dvojice Henryho a Sama, se kterou se v úplném závěru čtvrté epizody Joel a Ellie setkali. | PeZet () (méně) (více)

swenyx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak po minulém dílu jsme zase v pořádném drivu, scéna v autě úžasná, jsem rád že jí udělali identicky podle hry. Nová smyšlená postava Kathleen asi zatím v pohodě, jen mi teda přišlo že neumí projevovat emoce, byla trošku jak NPC. Je vidět že Joel začíná mít k Ellie city a konečná scéna při usínání byla boží. A konec dílu jsem trefil úplně přesně, bylo mi úplně jasný že díl bude končit setkáním s Henrym a Samem, klasickej bait na další díl, akorát je asi škoda, že to není jak ve hře, tam to bylo akční. ()

HydraCZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ve zkratce nám tenhle díl, krom teaseru na Sama a Henryho, a na Bloatera, nic moc nedal. Linku s vůdkyní Kathleen silně nepobírám. Tommy potěšil ;). Dialogy Joela a Ellie opět skvělý, fungujou jak vážnější situace tak i odlehčenější à la hloupé vtipy před spaním. (Hrozně mě baví quotovat ty scény z her, ještě než je postavy řeknou, a že jich tady bylo :D.) Furt to byla dobrá epizoda, akorát neměla takovej drive a u mě tolik nesepla jako ty tři předchozí. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (23)

  • Na konci epizódy zaznie skladba "True Faith" od Lotte Kestner. Je to remake skladby "True Faith" od New Order z roku 1987. (andrejba)
  • Joela (Pascal) vidíme, ako pomocou hadice vyberá palivo z opustených áut. V hre po tom, ako im Bill pomôže získať vozidlo, dá Joelovi hadicu a spomenie, že bude prekvapený, v koľkých vozidlách je ešte benzín. V DLC k hre Ellie používa túto metódu na získanie paliva na prevádzku elektrickej továrne. (molcan2)
  • Na začiatku epizódy môžeme vidieť horskú dráhu Mamba. Geograficky by však mala byť Steel Force v Dorney Parku, pretože ešte neprešli Pittsburghom. (molcan2)

Reklama

Reklama