Reklama

Reklama

Město 44 vypráví příběhy mladých lidí, kteří žijí své životy jako by každý den měl být jejich posledním. Není to díky jejich statečnosti nebo lehkovážnosti – tento postoj je přirozený s ohledem na skutečnost, které čelí. Píše se totiž rok 1944 a jejich příběhy se odehrávají v Němci okupované Varšavě. Mladí Poláci vnímají své zapojení do podzemního hnutí nejen jako vlasteneckou povinnost, ale také jako dobrodružství, příležitost se pochlubit před svými vrstevníky a zapůsobit na dívky. Flirtují, předvádí se a dělají plány během jejich odbojového cvičení, aniž by si uvědomovali, že se blížící léto stane nejtěžší zkouškou jejich života. A tak netuší, co pro ně historie připravila... Polské hnutí odporu představované Zemskou armádou (Armia Krajowa) 1. srpna 1944 zahájilo ozbrojené povstání, které mělo osvobodit Varšavu z područí nacistického Německa. Naši hrdinové pod vedením charismatického vůdce Kobry vytvoří jeden z nejodvážnějších oddílů povstání. Jsou svědky i aktéry obětování se a hrdinství, ale i krutosti, zrady a vraždy. Učí se lásce a zjistí, co je to nenávist. Dějiny jim dají krvavou a krutou lekci v dospívání. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (294)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Říkám na rovinu, že jsem zklamán. Město 44 mohl být solidním válečným filmem. Měl všechny nezbytné ingredience, respektive všechny hlavní a velmi solidní výpravu. Poláci umí točit filmy a zejména se jim v poslední době daří házet na celuloid velké válečné momenty svého národa. Jsou patrioti a dávají to znát i ve filmech. V Polsku se také nenašel nikdo, kdo by protestoval s průjezdem americké kolony. To jen v Čechách se stále najdou bolševický sráči, kterejm je líto, že na hradě není Dr. Husák, nebo rovnou Kléma. V tomhle jsme daleko, daloko za nima... Jenže ohledně tohoto filmu se věc až tak nepodařila...- Bohužel nám povstání tvůrci předložili odvyprávěné na osudech party mladých lidí , kteří si do povstání (ač za války) žili celkem spokojeným životem. Povstání samo pak rychle roztřídilo charaktery od zbabělců a také ty kteří měli zemřít a kteří měli zničení města přežít. Jenže. Výborné dobové kulisy i velice solidní výpravu mně osobně nabořil výběr některých herců a hlavně některá pojetí bojových scén. Když se ve filmu poprvé objevila matrixová scéna s dvojicí zamilovaných hrdinů kolem kterých zpomaleně prolétavají kulky, byl jsem v šoku ale nějak jsem to rozdýchal... Jenže ono se to opakovalo ještě několikrát. Ba co hůř, tvůrci k tomu přidali naprosto nepochopitelně moderní hudbu. Vrcholem mého šoku byl večer, kdy z protilehlého činžáku obsazeného Němci vyřvával gramofon tango... Do tohoto vskutku dobového momentu nám však tvůrci naservírovali milostné vzplanutí ústřední dvojice, kdy dochází opět ke zpomalení obrazu a začíná nám k tomu běžet techno ! Kameraman zase asi při natáčení zjistil, že s kamerou může dělat ledacos a tak se můžeme dívat skrze namontovanou kameru na stenu skrze jeho mušku či koukat přímo z ramena povstalce, kde byla kamera staticky upevněna... No, toto nejen nepůsobilo autenticky, ale vyoženě rušivě. Závěr to začal dusit fanatickým průběhem Němců uličkou smrti, kdy se nechávali kusí kosit z oken povstalci po desítkách či střelba pantherem z děla! ze dvaceti metrů na samotnou povstalkyni . Parta v černejch mundůrech v tanku asi zapomněla, že má v předku mašiny zabudovanej celkem výkonnej MG a raději to do holky prala laufem! No a jelikož to děva přežila natolik aby stačila ještě něco zasýpat a hrdina filmu si s ní musel ještě pokecat, kucí v Pantheru ohleduplně počkali (těch 20 m od obou aktérů) a pak nechali osiřelého povstalce normálka odejít.... Takže... Film měl hodně slušných momentů. Některé byly velmi silné, např. déšť. Záběry z nemocnice, minometnej útok na hřbitov atd...Řemeslně to bylo také zpracováno dobře. Ale ten scénář s milostnou linií a moderně pojaté bojové sekvence... to mi zkrátka chvilkama přišlo, že koukám na nějakej indickej film, kde se ve vypjatých momentech také zpívá a tančí a to mně kurva mrzí, protože jsem se na Město 44 dlouho dopředu těšil. Takže já dávám jen tři povstalecké návleky na rukáv. * * * ()

yakoob 

všechny recenze uživatele

Jako musím přiznat, že v tom peníze vidět byly...I to zpracování je tak trochu více epic...Češi v takových filmech jsou ještě hodně pozadu (čím to je), ale na druhou stranu vytvořili pro tento snímek působivé speciální efekty (UPP)...Ty zpomalovačky sice často působily jako pěst na oko, a dát k nim podkresovku dubstep, to chce opravdu silné kafe...A to ne, že by to tam nesedělo...Prostě, člověk na takovou podkresovku, v takových filmech, není zvyklý...Jsem rád, že používali klasický film, kapánek ty dialogy mohly být lépe slyšet (ale to mohlo být klidně ozvučením v kině)...Réžie zvládnuta velmi dobře na tak mladého člověka...Historii raději neřeším (ono to v dnešním pojetí kinematografie ani moc nejde), ale pro dnešní generaci určitě chytlavé a moderní pojetí jakbysmet...Patetičnost minimální, ale emoce z plátna číšily, to jako jo...Zobrazit tu zákeřnost každé války a změny obyčejných lidí zachránít si holý život, opravdu dnešní filmy umí...Záleží asi na vkusu každého, ale za mně se Miasto 44 Polákům povedlo, a nemusí se stydět tento snímek dát dál než na lokální filmové festivaly...Jen tak dál... ()

Reklama

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Tak takový audiovizuální nářez bych od polské kinematografie nečekal. Miasto 44 rozhodně není klasický "zaprděný" válečný film plný patosu a slz. Tedy on už ten film ze své podstaty (válka, smrt, strach a tak) takový je, ale je dost výrazně šmrncnutý moderními klipovitými sekvencemi a efektními až artovými zpomalovačkami. Člověk by si pomyslel, že tyhle zdánlivě laciné triky budou působit směšně, ale opak je pravdou. Využity jsou šikovně, nejsou prvoplánové (klaustrofobická část v kanálech například) a vždycky mají svůj účel. Audiovizuálu a způsobu nasnímání není prakticky co vytknout, film se v tomhle ohledu může směle rovnat tříáčkovým americkým blockbusterům. Na druhý pohled je Miasto 44 film až nečekaně realistický a ukazuje válku hodně krvavě a špinavě, byť samotná akce je samozřejmě dost přepálená a nahuštěná tak, aby se neustále něco dělo. V rámci náročných válečných snímků svěží vítr. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Klobúk dole pred Poliakmi, ktorí dokazujú, že bez problémov zvládajú takéto vysokorozpočtové produkcie. Na rozdiel od minuloročného konkurenta v podobe Stalingradu, ktorým sa chceli bratia Rusi prepašovať do vyššej ligy a ktorý bol len zbytočne preplácaným a hlavne nudným vojnovým filmom je poľské City 44 počinom, ktorý sa môže pokojne postaviť medzi americké vojnové veľkofilmy (napríklad k Fury z rovnakého roku) a smelo im konkurovať. Je vidieť, že Poliaci mala vysoké ambície, zohnali si dostatok peňazí a natočili profesionálny, výpravný, vizuálne podmanivý vojnový film, ktorý síce nie je nijako originálny, ale zato dostatočne intenzívny a hlavne v druhej polovici sa vyvíja aj k čoraz menšej predvídateľnosti, kde zásadne mení hlavnú postavu celého deja. Navyše tomu nechýba odvaha byť dostatočne brutálny, pátos je držaný v znesiteľnej miere a má to aj niekoľko postupne dávkovaných nápadov, aby celé dvojhodinové dianie neomrzelo (napr. jedna prestrelka z budovy, kde už má divák pocit, že to bude ďalšia rutinná scéna je z ničoho nič natočená pohľadom prvej osoby a pôsobí to veľmi efektne). Akurát je do filmu úplne nezmyselne zaradených pár scén, ktoré by akoby vypadli z úplne iného filmu a na tých pár sekúnd dosť kazia zážitok, aj celkový dojem. Chápem, že City 44 sa chce zapáčiť mladému publiku a takýmto veľkofilmom sa Poliaci musela snažiť osloviť čo najväčšie možné publikum, aby sa im vrátili náklady, ale uniká mi zmysel tých náhle spomalených, videoklipových sekvencií. Pôsobí to ako päsť na oko a nepasuje to do filmu, divák tak v jednej chvíli sleduje prestrelku pri ktorej postavy umierajú, kričia, šíri sa zúfalstvo, atmosféra zintenzívňuje a zrazu sa z ničoho nič prirúti záber, v ktorom začne hrať moderná dubstepová/EDM hudba, trajektória vystrelených nábojov sa prapodivne točiť v elipse okolo postáv a celý dojem z vážneho vojnového filmu je preč. Našťastie je týchto scén minimum (konkrétne tri – jeden podivný bozk v tej najnevhodnejšej chvíli počas prestrelky, jeden sexuálna scéna a jeden útek medzi náhrobnými kameňmi), ale absolútne nekorešpondujú s vyznením predošlých alebo nasledujúcich scén. Našťastie ten zvyšok je poctivo odvedená prácička, z ktorej sa hlavne v druhej polovici stane krvavý, nekompromisný vojnový film. Na pomery našich slovanských krajín ojedinelý filmový počin, s ktorého profesionálnou úrovňou, spracovaním a vysokým rozpočtom sa Poliaci vyznamenali a pri ktorom Slováci môžu len blednúť závisťou. Nám sa niečo podobné nepodarí natočiť ani o 50 rokov. CELKOVO: 3,5* (7/10) ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

S prižmúrenými očami, za nádhernú výpravu, nakoniec zdvíham o jednu navrch. Inak mi to prišlo dosť rozťahané, niekedy až príliš štýlovo moderné a to platí aj o namakaných modeloch. Trošku pútavejší a dravejší príbeh a priebeh by tomu nezaškodil, ale inak klobúk dolu na to, že sú to Poliaci akcie viac ako slušné. 80% - 4* ()

Galerie (95)

Zajímavosti (10)

  • 30. júla 2014 bol film oficiálne uvedený na Národnom štadióne vo Varšave pred 15 000 divákmi na najväčšom plátne sveta dovezenom z USA. (Arsenal83)
  • Na základe filmového scenára napísal Marcin Mastalerz román, ktorý rozvíja a vysvetľuje mnohé filmové témy. KnihA vyšla 1. septembra 2014, pričom je obohatená o vyše 120 statických záberov z filmu a DVD so zákulisím výroby filmu. (Arsenal83)
  • Castingy na film sa robili v šiestich mestách po celom Poľsku (v Suwałkách, Białystoku, Lubline, Krakove, Vroclavi a Varšave) od decembra 2012 do marca 2013 a prihlásilo sa na nich 7000 ľudí. (Arsenal83)

Reklama

Reklama