Režie:
Dexter FletcherScénář:
Lee HallKamera:
George RichmondHudba:
Matthew MargesonHrají:
Taron Egerton, Jamie Bell, Richard Madden, Bryce Dallas Howard, Gemma Jones, Steven Mackintosh, Tom Bennett, Kit Connor, Charlie Rowe, Tate Donovan (více)Obsahy(1)
Než se stal Eltonem Johnem, jmenoval se Reginald a byl to malý brýlatý oplácaný kluk, který si příliš nerozuměl s rodiči, zato s klavírem mu to šlo náramně. Zpočátku jen dělal křoví úspěšnějším muzikantům, jenže pak potkal svou nejspřízněnější duši, textaře Bernieho Taupina. Od tohoto setkání vedla strmá cesta na absolutní vrchol, možná až příliš rychlá na to, aby se dala zvládnout bez chlastu a drog. Ty pomáhaly zejména ve chvílích, kdy se Elton cítil sám, opuštěný a nemilovaný, což se mu stávalo prakticky pořád. Jenže když jste duší rocker i showman, tak se z každého srabu prostě vyzpíváte. (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (480)
„Nie je to len o zmene mena. Je to o tom, aby si zabil toho, kým si bol, aby si sa stal tým, kým si vždy chcel byť.“ Bavilo ma to viac, ako Bohemian Rhapspody (od rovnakého režiséra a na podobnú tému). Kým to bol skôr hudobný film, toto ide viac do muzikálu (áno, je v tom rozdiel a to taký, že gigantický). Mne sa páčia obecne skôr hudobné filmy, než muzikály, napriek tomu sa mi Rocketman páčil viac a to predovšetkým vďaka tomu, že Elton John mi pripadal sympatickejší, ako Freddie Mercury. Čo je dosť zvláštne, lebo od neho poznám dve-tri pesničky (z toho jednu z Levieho kráľa) a ako človek mi nie je nejako extra blízky. Je ale pravdou, že ho registrujem až od doby, kedy už bol nazvime to v pokročilejšom veku, kým tento film ho ukazuje prevažne ako mladíka. A nie len tak nejakého mladíka, ale mladíka v podaní Tarona Egertona. Orol Eddie ide do úlohy naplno, žiari v nej, je skvelý a rýchlo si ho obľúbite. ()
// "I hope you don't mind, I hope you don't mind that I put down in words, how wonderful life is, while you're in the world..." Hoooooooly feelings! Fenomenální Taron Egerton rozjel show, která člověka nejdřív naprosto nabije, jenom aby ho pak příběh legendárního Eltona Johna totálně semlel a vyplivl, jiného, lepšího. Ulítlá zábava se srdíčkem na správném místě, která neselhává snad v žádném aspektu. ()
Je jasné, že úspech Bohemian Rhapsody na seba nenechal dlho čakať a tak Dexter Fletcher , ktorý dokončoval Fredyho, natočil aj ďalšieho hudobného velikána - Eltona. Hneď na úvod poviem, že to určite nie je také dobré ako Queen. A to s niekoľkých dôvodou. Prvý a ten najväčší je ten, že Queen mám rád a poznám hromadu ich pesničiek, zatiaľ čo od Eltona moc toho nepoznám. Asi len to najznámejšie. Druhý dôvod je príbeh, ktorý ponúkne zmapovaný len úsek Eltonovho života. To ako sa dostal k hudbe a k alkoholu, poprípade k drogám. Zvyšok vyriešia titulky, v ktorých nás odbijú a zhrnú všetko podstatné. A ten tretí je, že nemám rád muzikáli. Musím uznať, že tu mi to toľko nevadilo a bolo to dávkované a prevedené celkom s citom a dobre to zapadlo do filmu, no aj tak nemôžem povedať, že by ma to zaujalo. Každopádne ako celok je to fajn, dobre to plynie, nenudí to a Taron Egerton to zahral celkom s chuťou a keby aj vyhral Oscara ako Rami Malek, nedivil by som sa. S prázdnymi rukami však tiež neodišiel a aspoň ten zlatý glóbus si odniesol. Určite zaujímavý film, ktorý odporúčam, ale nie tak zábavný ako o triedu lepší Bohemian Rhapsody. 80% - 4* ()
Na piesne Eltona Johna, s ktorými som bezvýhradne spokojný mi stačia prsty dvoch rúk. Na spokojnosť so životopisným filmom potrebujem čosi iné a o čosi viac, než som v rámci 121 minút dostal. Viacerí užívatelia porovnávajú tento film s Bohemian Rhapsody. Isteže sú medzi nimi styčné body, ale z môjho hľadiska je podstatné, že som obom dal tri hviezdičky, čo nie je bežné u filmov ktoré oddeľuje 15 %. Znamená to, že som bol s týmto filmom spokojnejší, ako s Bohemian Rhapsody, lebo ten mal na viac. ()
Žijící legendární pěvec tak trochu záviděl zesnulému legendárnímu pěvci ze stejné geografické líhně, že má vlastní film, a tak si vydupal životopisný muzikál, v němž bude dvě hodiny svádět osobnostní boj se závislostmi všeho druhu, psychickými démony a řídnoucí kšticí. Pokud znáte tvorbu Eltona Johna (alespoň povrchně), máte vyhráno. V podstatě se jedná o muzikál, kde se hudebních čísel vyskytuje nemalé množství. Nečekejte žádné popisky s jednotlivými časovými obdobími, absentují i názvy vydaných hudebních alb, nedočkáme se všech jeho (zásadních) hitů (Nikita, Cande in the Wind jen v krátkém orchestrálním úryvku a i na další hitovky se také nedostalo), což je škoda, koncertní vystoupení se omezí jen na kratičké vsuvky, které ovšem celkem věrně imitují někdejší slavná koncertní show, jak se přesvědčíme výtažkem v závěrečných titulcích. Elton coby Taron Egerton na začátku filmu v jednom ze svých extravagantních kostýmů napochoduje na sezení terapeutické skupiny, načež se začne odvíjet jeho (tak trochu halucinogenní) životní příběh, prokládaný fantaskními prvky a hudebními interpretacemi jeho písní, doprovázený máti, ztvárněnou Bryce Dallas Howard, která by ho musela porodit už v osmi letech, následuje průlomový přesun z Anglie do USA a vše vrcholí autentickým klipem I´m Still Standing, do něhož je Egerton coby Elton John digitálně "vložen", což působí poněkud uměle a divně, a s delikátním finále "Bohemian Rhapsody" to prostě nelze srovnávat, načež se moc ani nedá vyhnout srovnání těchto dvou po sobě jdoucích hudebních filmů. Podstatný rozdíl tkví v tom, že Elton stále žije. A "práská" na sebe nevídaně, takže se prezentuje coby citově strádající a osaměním trpící osobnost, co je odvržena rodiči, polyká "dobroty" a ve volném čase otřásá základy heterosexuálních praktik, načež svoji sexuální identitu zkouší nalézt i u opačného pohlaví, takže mu zazvoní i hetero svatební zvony. Poblíž má textaře s tváří Jamieho Bella, s nímž se nikdy nepohádal a pojí ho s ním celoživotní přátelství, ovšem k poklopci si neuváženě připustil i vypočítavého homosexuálního manažera Richarda Maddena, takže má o důvod víc proč psychicky strádat. Celý film ovšem obývá senzační Taron Egerton, který interpretuje Eltonovy songy osobně, zabarvení hlasu i zjev nemá smysl řešit, ale něco z originálu se dá v jeho podání určitě nalézt. Dexter Fletcher byl do Bohemian Rhapsody naprosto nenápadný režisér, dnes jej klidně označím za specialistu na hudební filmy. Taron Egerton moc dobře udělal, když s ním ve své kariéře opětovně spolupracoval, a společně dali vyniknout i třetímu z party, kameramanovi George Richmondovi. Vznikl pozoruhodný a svérázný hudební film, co měl smůlu v tom, že Bohemian Rhapsody bude navždy před ním. 9/10 ()
Galerie (61)
Zajímavosti (24)
- Elton John povedal Taronovi Egertonovi, aby ho vo filme príliš nekopíroval, ale aby radšej zo seba vydal vlastnú verziu. (WalterIK7)
- Tvorcovia filmu zmienili, že Taron Egerton vie napodobniť Eltona Johna najlepšie zo všetkých. (peetrejr)
- Režisér Dexter Fletcher má již s Eltonem Johnem zkušenosti, jako dabér pracoval na filmu Sherlock Gnomes (2018), ke kterému Elton John skládal hudbu. (Terminer)
Reklama