![všechny plakáty](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w140/files/images/film/posters/000/023/23199_bd6858.jpg)
Obsahy(3)
Film NSR o mužovi, ktorého bezohľadnosť a sebectvo zviedli na šikmú plochu. (oficiální text distributora)
Recenze (69)
Vadila mi nedotaženost některých částí děje, např. jeli ukrást auta, žádné podrobnosti, prostě to najednou bylo a hotovo. Naopak skvělý je český dabing, velmi ojediněle se v něm objevil Jiří Schmitzer, který podle dostupných informací jiný film (kromě kousku komedie Zítra vstavu a opařím se čajem, kde namluvil "postavu svého otce Jiřího Sováka v mládí") nedaboval. Spojení Schmitzer Bernd Stephan sedí jak pověstná zadnice v nádobě na vaření. Západoněmecký snímek je spíš originální raritkou než dokonalou komedií/krimi. ()
Perla mojí filmotéky, kterou minimálně párkrát do roka opráším. Poprvé jsem tento, dnes již dle mého názoru kultovní film, viděl jako malý kluk, a na tu dobu to byla revoluce. Jednak nádherná přehlídka aut z doby, kdy se k autům přistupovalo jinak než v dnešní době. Snad nejrozsáhlejší ukázka Porschů, Mercedesů, Rolsů v jednom filmu, ale i takové unikáty jako CV 311 v kabátě Mercedesu, která v té době vznikla pod taktovkou spíše Porsche a v úvodních titulkách jde o autentické záběry z testování vozu na okruhu pilotované Nikim Laudou, dnes s cenovkou kolem milionu eur v případě, že se náhodou jeden z několika málo desítek kusů bude prodávat. Celkově rád odpustím filmu drobné chybičky jako například jednoduchost odcizení aut, či nedokonalý překlad značek aut. Vše se vám vrátí v pěkných záběrech jak aut, exteriérů, ale i scenérií Itálie, Rakouska, Francie a Německa, kde se film natáčel. Rovněž velice vkusný výběr hereckého obsazení a celkově pohodový průběh celého děje s příjemným humorem, nadčasovou zápletkou, která se postupně a zvolna rozplétá i překvapivým rozuzlením.... Skvělý dabérský výkon Jiřího Šmicera v hlavní roli šéfdesignera Robertha Mehringa posunul laťku nad hranici originálu. Musím říct, že film 60 sekund (2000), který je tak trochu vykrádačkou tohoto snímku, mne zdaleka tolik nezaujal. O to více doporučuji původní Gone in 60 seconds (1974), kde je snad nejdelší policejní honička, na tomto snímku remake také stavěl. ()
Přesně si pamatuji, jak stojím nervózně před kinem a odpočítávám poslední minuty do začátku tohoto filmu. Byla tehdy ještě hluboká totalita a tak stačil jen pohled do vitrínek kina, kde fotky ÚPF předestírali všechny ty Porsche, Lamba a Mercedesy co budou ve filmu vidět a srdce řekněme osmiletého kluka, se chvělo nedočkavostí. A není se co divit, když u nás tehdy bylo vrcholem automobilového průmyslu, vlastnictví Olcita, Dacie v lepším případě žigulíka. Dnes sice úsměvná nostalgie, nicméně vzpomínky zůstanou... ()
Tak na tenhle film se vždycky rád podívám, kde "italský Pavel Zedníček" krade drahá sportovní i velice luxusní auta, ten film má v sobě pořád napětí od roku svého vzniku. Stačí se nechat unýst už na začátku kde ukradnou Porsche Targa se to na ulici hemží vozy, který jsou k vidění už jen jako veteráni. ()
Další z nostalgických zavzpomínání na západoněmeckou produkci a koprodukci vč. s tehdejší ČSSR. Film ve své době viděl každý fanda aut, čímž nemyslím wartburgy, moskviče, volhy, trabanty, žiguly, olcity atd. Filmu nelze upřít napětí, opravdu krásné auťáky a solidní herecké obsazení. Není to náročná podívaná, ale splňuje svůj účel; honičky, krásné evropské destinace - Alpy, Riviéra. Snad lze zmínit i dabing, kdy B. Stephana namluvil Jiří Schmitzer, který daboval poprvé a myslím, že i naposledy. ()
Zajímavosti (1)
- Ačkoli nazvali celníci projíždějící bílý sportovní vůz Maserati, jednalo se o prototyp Mercedesu CW 311 z roku 1978. Tento vůz disponoval 12válcovým motorem o objemu 6,9 litru, výkonem 276 kW, maximální rychlost vozu byla 320 km/h a zrychlení na 100 km/h se událo za 4,9 s. Označení vozu 311 je odvozeno od koeficientu odporu vzduchu cx = 0,311. Mimo jiné, jedním z pilotů, kteří testovali tento automobil, byl i rakouský jezdec F1 Nicky Lauda. (DruidKarel)
Reklama