Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
Zjevení v českém filmu. Nejlepší tuzemská kriminálka za posledních 10 let. Líbilo se mi to více než žánrově příbuzná Pouta a Ve stínu. Už úvodní titulky naznačí, že se odehraje něco výjimečného. Kdybych měl vypíchnout jeden bod, je to atmosféra. Tenhle špinavý a reálný rok 1992 doslova pohltí a nepustí. Spousta odkazů a detailů, které celý svět oživují a člověk se může jen tak kochat. Další silnou stránkou jsou herci. Dokonce i Suchoš v sobě vykřesal dobrého herce a Kaiserova bitka v bytě vás taky určitě nenechá chladným. Světe div se, i těch několik akčních scén nevypadá vůbec trapně, všechna čest. Jedinou drobnou výtku bych měl tradičně ke scénáři. Některé motivace a činy mi přišli ne úplně reálné a dobře zdůvodněné (dálnice, konspirační schůze, kolejiště). Lepší vykreslení kolegů v kanceláři by taky neuškodilo. Každopádně za mě silný nadprůměr a film dokazující, že i v našich podmínkách se dají natočit technicky perfektní věci. ()
Ukázka koprodukčního, ale přesto klasicky českého filmu. Vizuálně, technicky kvalitní snímek, kterému chyběla dramaturgie při psaní a revizi scénáře, který absentoval a nahradily ho jen názvy kapitol, u kterých si někdo domýšlel děj tak, aby celek vlastně o něčem byl. Film, ke kterému by se měl divákům dávat manuál. Sice jsem děj pochopil, ale pro mě prostě nepřinesl nějaký ucelený příběh, jen jakýsi zcenzurovaný spis, kde si musíte domýšlet ty začerněné věty a slova. A ty postsynchrony byly naprosto úděsný, že mnohdy nebylo vůbec rozumět, co kdo říká. Předábovávat Poláky ještě chápu, těm by asi většinou nebylo rozumět a nedávalo by moc smysl je v Československu mít a dělat, jak jim všichni bez potíží rozumí, ale předabovávat i Slováky v ději, který se odehrává v Československu, kde alespoň někdo musel slovensky mluvit, je fakt vrchol debility. Veď tam snad nikto nehovoril po slovensky, to čo bolo za Československo vo filme? ()
Summer-Noir s hutnou atmosférou, zalievajúci detektívnu zápletku olovnatými slnečnými lúčmi a neprehliadnuteľne sa odvolávajúci na staré zvyky a obyčaje ukážkovej hard-boiled školy. Žánrovka na Slovensku ožíva vo viac než len slušnej podobe. Aj keď pri demonštrovaní svojej vizuálnej charizmy neraz upadá do samoúčelnosti, vnútorný labyrint plní svoje ciele spoľahlivo. ()
Zpracování námětu považuju za geniální, depresivní, mrazivý, paranoidní, místy jsem si díky atmosféře vzpomněl na Schulhoffovy kriminálky. Jediný problém mám v tom, že chvílemi filmaři lhali sami sobě a dělali z filmu něco, co popíralo samo sebe. Ano, jedná se mně především o druhou půlku, která má v sobě naprosto pitomé (nejen) akční scény (bitka Kaisera, utěk Kaisera světlíkem ???, záchrana před přejetím vlakem atd. ) . Někdy střih posouval děj úplně mimo vyprávěcí výseč. Naštěstí herecký výkony jsou za jedna z hvězdičkou a když začne hrát temná hudba Petra Ostrouchova, tak se prostě koukáš i když nechceš (výtah). Tleskám za syrovost, depresivnost, kde prim hrají herecký výkony, dialogy a atmosféra a pískám za snahu zalíbit se popcornovému publiku. ()
Náš film, ktorý bez problémov dosahuje minimálne európskej kvality. Formálne fantastické, príbehovo silné, herecky presvedčivé a to všetko ozdobené kopou skvelých scén. Jedinú výtku mám k tempu. Je to celé príliš rýchle a to množstvo informácií je ťažké spracovať. Chcelo by to viac timeoutov. Ale aj tak je táto prvá adaptácia Dominika Dána filmom, ktorý prekonáva čokoľvek čo sa u nás za posledných 25 rokov natočilo. Remeselne najlepšie natočený a celkovo aj najlepší tuzemský porevolučný komerčný film. Bodka. V rámci slovenskej kinematografie je to čistých 10/10. Mimo nášho rybníku osmička. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (30)
- Snímek Rudý kapitán byl poslední filmovou rolí nejen pro Ladislava Chudíka, ale i pro známého českého baviče, mima a herce Borise Hybnera, který zemřel necelý měsíc po uvedení snímku do kin. (majky19)
- V úvodní scéně na bratislavském hřbitově se krátce objeví bývalý československý reprezentant a současný známý trenér boxu Stanislav Tišer. Jde o roli dělníka, který vezme Stuhrovi lebku z rukou, aby posoudil o jaký hřebík se jedná. (xentrixx)
- Rudý kapitán byl v českých kinech uváděn převážně v českém dabingu, pro větší autenticitu raných 90. let, ve kterých se odehrává, však byly ve vybraných kinech nasazeny i verze česko-slovenské. (Zdroj: A-Company)
Reklama