Obsahy(1)
V odlehlém venkovském domě žijí dva devítiletí kluci, dvojčata Lukas a Elias, se svou matkou, která se zotavuje po nedávné plastické operaci. Pod vrstvou obvazů skrývá opuchlý, groteskní obličej a ke své rekonvalescenci potřebuje absolutní klid a ticho, což začne oběma neposedným synům brzy lézt na nervy. Čím je jejich matka přísnější, tím hlouběji se chlapci uzavírají do vlastního světa. Jejich vztek a podezření narůstají a představivost pracuje na plné obrátky - začnou dokonce pochybovat o tom, jestli je tato žena vůbec jejich matkou. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (225)
Film remeselne je na vysokej úrovni. Film je silno pútavý a tým ho robia hlavne niektoré scény ako napr. jeden s chlapcov ide do tunela, kde ho pomaly pohlcuje tma a už som len čakal čo sa stane, tá bola mrazivá a takých podobných je tu viacero a divák ako ja si príde na svoje. Film postupuje takou kludnejšou formou a z času na čas príde scéna, ktorá je temná, niekedy atmosferická i mrazivá. Film mal jednú veľkú chybu, že od začiatku som vedel pointu aj keď tvorcovia sa ju snažili prekryť falošnými stopami, no vobec sa im to , ale nepodarilo. A preto je veľmi predvídateľný a prehľadný. ()
Zvláštne, ale pritom zaujímavé spojenie filmového umenia s prvkami klasického hororu, prípadne thrilleru. Snímok predstavuje niečo úplne iné ako som u bežného hororového thrilleru zvyknutý. Predovšetkým je to náročná hra tieňov so svetlom, pričom nemôžem zabudnúť ani na perfektnú kameru, ktorá mi v niektorých momentoch doslova vyrážala dych. Niektoré klasické hororové prvky sú tu okýptené, ako keby sa im autori vysmievali, niečo síce naznačili ale už nedotiahli, hm... zvláštne, ale väčšinou to fungovalo. Tu máme krásnu ukážku toho, že aj s pomerne jednoduchým a k záveru i predvídateľným dejom, ale po technickej stránke so sofistikovaným prístupom, je možné film dotiahnuť až na úroveň nadpriemernosti. Hnacím motorom nepríjemnej, kvázi hororovej atmosféry, je až pod kožu lezúca neistota ohľadom identity matky oboch chlapcov (pravda, alebo iba detská fantázia a predstavivosť?) a všadeprítomná ponurá opustenosť, skrátka atmosféru tu vidím na jedničku s hviezdičkou. Na hlavnú otázku síce film neodpovie, ale myslím, že to ani nie je podstatné, výsledný dojem je veľmi pozitívny, príjemné prekvapenie. 80/100 ()
Další psychologický mega blábol.Nemám rád tenhle žánr i když se občas objeví nějaká příjemná vyjímka (The Babadook), ale jinak je to vesměs to samé.Od první minuty průhledná pointa že bych blil, k čemu hodinu a půl sledovat nudný a nezáživný brak, který se snaží bejt strašně tajemňoučkej, ale je to předvídatelný jak postarší pán v béžovém baloňáku u dětskýho hřiště.Navíc se tam více či méně nic neděje a hlavně se tam vůbec nemluví, po noční mě to před chvilkou dokonale uspávalo.Musim se smát nad zdejšími komentáří jako ''nemohl jsem dýchat'' a ''to bylo úžasný'', pane bože, zoufalci.Jeden z mála s mozkem je Isherwood, kterej to napsal dokonale.Směšné, průhledné a závěrečná explotace zcela mimo mísu.Sice to mělo občas prima scénu, hudba taky výtečná, ale jinak mě doslova zase jenom nasralo.30%.Tyhle průhledný sračky si strčte do prdele!!!! ()
Film začína ako skvelý minimalistický mix body-hororu, starých rozprávok o "macochách" a nostalgie za detskými hrami a končí tou najprevarenejšou pointou zo všetkých point. A pomedzi to sa stihlo pripliesť zopár účelovostí a samoúčelných snových scén. Ten námet mal dostať do ruky niekto, kto sa neuspokojí s rutinou a priemernosťou. ()
Naprosto Eliase (a Lukase) chápu, takovou příšernou matku bych taky nejradši svázal a zalepil jí pusu vteřinovkou... Rakušané dostáli své pověsti takového trochu podivného národa, ve kterém si muži schovávají ve sklepech svoje dcery a milenky (což často splývá), děti v ložnicích svoje matky, a oblažili strádající diváckou obec jedním z nejnezapomenutelnějších psychologizujících thrillerů tohoto desetiletí, aspoň tak to vidím já. Jistě, pointu jsem taky věděl už dlouho před polovinou, ti kluci nebyli zrovna dvakrát přesvědčiví a Pianistka Frau Jelinekové byla lepší. Ale celkově mi to prostě stoprocentně sedlo a basta! Po Victorii další skvostný majstrštyk germánské kinematografie, který jsem v poslední době viděl (i když ti Rakušáci jsou zjevně zčásti šílení Slovani). ()
Galerie (22)
Photo © Stadtkino
![Dobrou, mámo - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/600/162600439_123708.jpg)
Zajímavosti (20)
- Herci nedostali scenár vopred. (Arsenal83)
- Mená chlapcov dvojčiat (Elias a Lukas) sú rovnaké ako mená hercov, ktorí ich hrali (Elias Schwarz a Lukas Schwarz). (Arsenal83)
- Zápletka je veľmi podobná Capgrasovmu syndrómu (alias Syndrómu podvodníka). Ľudia, ktorí zažívajú tento syndróm, majú iracionálne presvedčenie, že niekoho, koho poznajú, nahradil podvodník. (Arsenal83)
Reklama